Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی اصلالح طلب و عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت گفت: رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر خود سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را تبیین کرده و نسبت به موفقیت آنها ابراز امیدواری کردند که نشان دهنده اعتماد رهبر انقلاب به تیم دیپلماسی کشور است.

امیر تیمور طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: با روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا، مبحث بازگشت این کشور به معاهده برجام مطرح شد و بر همین اساس طی هفته‌های گذشته، نشست کمیسیون مشترک برجام مجدداً برگزار شد و نمایندگان واشنگتن نیز به صورت غیر مستقیم در این مذاکرات حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی طی چند روز گذشته سیاست جمهوری اسلامی ایران پیرامون احیای برجام را مشخص فرموده و تاکید کردند که مانعی برای مذاکره وجود ندارد، اما دولتمردان مراقب باشند این مذاکرات فرسایشی نشود.

عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت ادامه داد: سیاست‌های هسته‌ای ایران کاملاً شفاف و مشخص بوده و بر همین اساس باید توجه داشت که جمهوری اسلامی به هیچ عنوان حاضر به تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای خود نیست و در این رابطه بر حفظ استقلال هسته‌ای پافشاری می‌کند.

طاهری ادامه داد: زمانی مذاکره با نظام بین‌الملل به عنوان موفقیت تلقی می‌شود که کشور با انواع جنگ‌ها و مناقشه‌های بین‌المللی روبه‌رو باشد، اما در سال ۲۰۱۵ ایران و کشورهای عضو ۱+۵ تصمیم گرفتند معاهده‌ای بین‌المللی را با عنوان برجام امضا کنند و تعهداتی را در این زمینه بپذیرند؛ و تهران نیز همواره مطابق تعهدات خود در برجام رفتار کرد، اما متأسفانه رئیس جمهور سابق آمریکا به صورت یکطرفه از این معاهده بین‌المللی خارج و باعث اعمال تحریم‌های حداکثری علیه ایران شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، مذاکره برای ایران گام مثبتی تلقی نمی‌شود؛ زیرا درگذشته این مذاکرات به قراردادی رسمی منجر شده است؛ در حال حاضر تنها دستاورد مثبت ایران از این مذاکرات تعلیق تحریم‌ها است. مذاکرات فعلی با کشورهای ۱+۴ با هدف رفع تحریم‌ها است و زمانی خلوص نیت این کشورها ثابت می‌شود که تحریم‌ها علیه تهران برطرف شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر خود سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را تبیین کردند و همچنین دعای خیر برای تیم مذاکره کننده ایرانی داشتند و نسبت به موفقیت آنها ابراز امیدواری کردند که نشان دهنده اعتماد رهبر انقلاب به تیم دیپلماسی کشور است.

کد خبر 487410

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مذاکرات برجامی مذاکرات هسته ای مذاکرات ایران کمیسیون مشترک برجام نشست کمیسیون مشترک برجام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رهبر انقلاب هسته ای تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنان رهبر انقلاب در مورد رضایت از سپاه پاسداران

رهبر انقلاب در دیدار با اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به آنها فرمودند: شما فرزندانِ عزیزِ این حقیر هستید؛ اگر کسی از بنده سوال بکند که حالا شما از این بچّه‌ها، از این فرزندان راضی هستید، خواهم گفت که صددرصد راضی‌ام! امّا قانع نیستم، راضی هستم خیلی، قانع نیستم.

کد خبر 746874

دیگر خبرها

  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد
  • سخنان رهبر انقلاب درباره حمزه سید الشهدا + فیلم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • سخنان رهبر انقلاب درباره رضایت از سپاه پاسداران
  • سخنان رهبر انقلاب در مورد رضایت از سپاه پاسداران