Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم همتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در پاسخ به این سوال که جمعیت هلال احمر با وجود تحریم و فشارهای ظالمانه در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا چه مقدار کمک‌های نقدی و غیر نقدی داخلی و خارجی را دریافت کرده است، اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۸۸ میلیارد تومان (۱۷۸ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی در زمان شیوع کرونا و بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان کمک در زمان عادی شامل پروژه ها و اهدایی های ماندگار و در مجموع ۲۸۸ میلیارد تومان) توسط هلال احمر جمع‌آوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: براساس ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران، جمع آوری کمک های مردمی داخلی و خارجی و همچنین توزیع آن بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته شد و این جمعیت از همان روزهای نخست، تمرکز خود را بر جمع آوری کمک های مردمی گذاشت و مردم خوب و فهیم ایران مثل همیشه در کنار جمعیت هلال احمر بودند و  مشارکت خوبی در این زمینه داشتند.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: در بحران شیوع بیماری کرونا بعد از شرایط جنگ تحمیلی و حتی بیشتر از آن و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، همدلی بی نظیری در کشور ایجاد شد که با تلاش‌های انجام شده توانستیم مشکلات ناشی از این بیماری را تا حد زیادی کنترل کرده و به رغم وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، این بیماری و اثرات مخرب ناشی از آن را مدیریت کنیم.

همتی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر از ابتدای شیوع بحران کووید۱۹ همواره برای جذب کمک‌های بین المللی در راستای ارتقای سطح پاسخگویی خود به مردم در این  بحران و کمک به محرومان تلاش کرده است، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر با وجود تحریم و فشارهای ظالمانه کمک‌های نقدی و غیر نقدی خوبی را دریافت و بین آسیب دیدگان توزیع کرده است.

وی کمک های نقدی خارجی به جمعیت هلال احمر برای پیشگیری از کرونا را ۶۲۴/۳۶۹/۵۰۰/۰۰۰ ریال، کمک های نقدی برای زلزله سی سخت را ۱۰۶/۲۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال و کمک های غیرنقدی را ۱/۷۰۰/۲۹۶/۱۵۹/۴۷۴ ریال عنوان و اعلام کرد: مجموع کمک های نقدی و غیرنقدی برای موارد یادشده ۲/۴۳۰/۹۱۵/۶۵۹/۴۷۴ بوده است.

به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر اکنون در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه‌های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، چهار معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، آموزش و پژوهش، پشتیبانی و منابع انسانی، معاونت امور بین الملل، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.

همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای نزدیک به یک قرن در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کریم همتی کمک های مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کریم همتی کمک های مردمی ویروس کرونا کریم همتی کمک های مردمی اخبار کنکور جمعیت هلال احمر میلیارد تومان کمک های نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب در محور خاش به ایرانشهر جان ۳ نفر را گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، سید محمد مهدی سجادی در تشریح این خبر، افزود: در پی گیر افتادن یک دستگاه لودر در سیلاب در کیلومتر ۷۵ محور خاش به ایرانشهر سه نفر جان باختند.

وی افزود: بلافاصله نیروهای عملیاتی پایگاه امداد و نجات بین شهری پلیس راه خاش به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، اظهار کرد: این حادثه، سه جان‌باخته داشت که نیروهای عملیاتی این جمعیت پس از ارزیابی و انجام اقدامات رهاسازی افراد جان‌باخته را به عوامل قضائی حاصل در محل حادثه تحویل دادند.

این سه نفر اهل خراسان شمالی، قم و طبس بودند که به منظور کمک به همکاران گرفتار در سیل با یک دستگاه لودر رفته بودند و در اثر شدت سیل لودر واژگون شد و هر سه نفر جان باختند.

کد خبر 6079790

دیگر خبرها

  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی مردم نوعدوست زنجان به همنوعان در غزه
  • ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیروهای مسلح
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره
  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان
  • سیلاب در محور خاش به ایرانشهر جان ۳ نفر را گرفت
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام در دو سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است‌
  • تهیه و توزیع ۵ هزار سبد معیشتی از سوی داوطلبان هلال احمر مازندران در نوروز ۱۴۰۳
  • هلال احمر استان بوشهر در آماده‌باش است