Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: یک بار در برجام تعجیل کردیم در حالی که برخی حتی برای یک بار متن این توافق را نخوانده بودند؛ این تعجیل باعث شد خسارت محض بر کشور تحمیل شود.

«علیرضا نظری»، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه مصوبه آذر ماه مجلس با عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مسیر را به طور دقیق برای دولت مشخص کرده است گفت: بعد از گذشت دو ماه از این مصوبه مقرر شده بود که چنانچه طرف های برجامی به تعهدات خود عمل نکنند، ایران تعهدات خود را لغو کند به خصوص خروج از عضویت داوطلبانه پروتکل الحاقی موضوع مهمی بود که دولت با حمایت قانونی مجلس ملزم به اجرای آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رهبری راه را برای دولت و مجلس روشن کردند ادامه داد: لغو تحریم ها و راستی آزمایی طرف های برجامی راهبرد جمهوری اسلامی ایران است و در صورتی که تمام این اقدام انجام شود ، دولت می تواند لایحه ای به مجلس ارائه کرده و در خصوص برگرداندن تعهدات برجامی تصمیم قانونی بگیرد.

نظری با اشاره به اینکه راه برای چانه زنی یا وقت کشی های بی حاصل باقی نمانده است تصریح کرد: قانون به طور کامل و صریح مسیر را روشن کرده است و فرمایشات رهبری هم در این خصوص شفاف است؛ بردن این مسئله مذاکرات به حاشیه به گونه ای که مثلا تحریم ها را از هم تفکیک کرده یا حرکت گام به گام را تعریف کنند مورد تایید نیست.

نماینده مردم خمین در مجلس با اشاره به اینکه لغو تحریم ها نیاز به مذاکره ندارد عنوان کرد: اقداماتی که ما انجام دادیم روشن است و اقداماتی که غربی ها باید انجام دهند نیز مشخص است؛ الان زمان اقدام است نه زمان چانه زنی و فرسایشی کردن مذاکرات.

وی با اشاره به اینکه طرف های برجامی می داند که جریان غرب گرا آورده ای در این سال ها برای مردم نداشته است و مردم به واسطه مشکلاتی که در طول 7 سال و نیم گذشته برای کشور به وجود آمده است گله مند و ناراحت هستند عنوان کرد: غرب می خواهد جریان وابسته به خود در ایران را تقویت کند از این رو تلاش می کند برجام با مذاکرات فرسایشی، طولانی و مشکوک همچنان در دستور کار باشد تا بتواند در آستانه انتخابات آورده ای برای جریان غرابگرا در کشور داشته باشد.

نظری با اشاره به اینکه جایی برای چانه زنی های بی اساس نیست و همه چیز روشن و شفاف است ادامه داد: تیم مذاکره کننده مراقب باشد که در دام مذاکرات طولانی و فرسایشی گرفتار نشود و در این صورت سریعا به کشور برگشته تا در پیشگاه مردم پاسخگو باشند.

نماینده مردم خمین در مجلس با اشاره به اینکه غنی سازی 60 درصد در کشور به انجام رسیده و عجله ای نداریم که مذاکرات تا انتخابات حتما به نتیجه ای که معلوم نیست چه خواهد بود برسد تصریح کرد: یک بار در برجام تعجیل کردیم در حالی که برخی حتی برای یک بار متن این توافق را نخوانده بودند؛ این تعجیل باعث شد خسارت محض بر کشور تحمیل شود و امروز بعد از گذشت حدود 5 سال همچنان سردرگم به دنبال حقوق خود باشیم.

وی با اشاره به اینکه عجله برای به ثمر رسیدن مذاکرات خطای راهبردی است خاطرنشان کرد: باید با دقت همه جوانب کار سنجیده شده و حقوق تضییع شده ملت احقاق شود.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده مردم خمین در مجلس تحریم ها یک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود

بهادری جهرمی گفت: این دولت در طول دوره گذشته تعامل خوبی با مجلس یازدهم داشت، همین مسیر تعاملی دولت با مجلس دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن گرامیداشت شکست تاریخی حمله نظامی آمریکا به طبس و قدردانی از مردم سمنان برای استقبال پرشور از رییس‌جمهور و هیات دولت در سفر استانی اخیر اعضای کابینه، بیان کرد: اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند.

وی افزود: رییس‌جمهور هم‌اکنون در سفر به پاکستان هستند و سعی می‌شود برای تحقق شعار سال از تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شود. ایشان فردا به سریلانکا خواهند رفت و توافقات دوجانبه وجود خواهد داشت و یک پروژه افتتاح خواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: هم‌چنین هفته گذشته سومین جلسه معاون اول رئیس جمهور با فعالان بخش خصوصی برگزار شد و این جلسات با توجه به شعار سال و لزوم دخیل کردن مردم و بخش خصوصی در اقتصاد برگزار و دنبال می‌شود.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون سفر فردای رییس‌جمهور به سریلانکا گفت: سفر رییس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا با محوریت توسعه روابط است و با توجه به اقدامات تروریستی و اقدامات خرابکارانه در منطقه، توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور نیز دنبال می‌شود و در زمینه تبادلات اقتصادی اهمیت دارد. حجم تجارت خارجی دو کشور افزایش یافته و صادرات ما به پاکستان هم افزایش داشته است. پاکستان در سال گذشته ششمین مقصد صادراتی برای ما بوده و میزان صادرات از ۱.۵ میلیارد دلار به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است. در این سفر هدف‌گذاری شده که حجم تجاری تبادلات به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس‌جمهور به کشور سریلانکا، یک پروژه و طرح انتقال آب، سدسازی و نیروگاه با حجم گسترده و توان فنی گسترده توسط نخبگان ایرانی اجرا شده که فردا با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد. ارزش این پروژه حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که توسط دولت سریلانکا تامین شده و کار اجرا توسط نخبگان ایرانی انجام شده است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود