Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا عبدوس گفت: ماه رمضان ماهی است که غنی و فقیر در انجام فرمان الهی هه مکلف اند و تکلیفی یکسان دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت السلام غلامرضا عبدوس معاون حوزه علمیه سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت  با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه خود سازی و ماه عبادت است، گفت: خداوند در این ماه به برخی افراد توفیقاتی را عطا می کند که اگر تلاش کنند می توانند به خیلی از چیزها دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدوس با بیان اینکه ماه رمضان ماهی است که انسان می تواند از صفات رذیله دست بردارد، اظهار کرد: گاهی به نفس عماره حمله می شود و خداوند روزه را قرار داد که بتوانیم از آتش جهنم در امان بمانیم.

معاون حوزه علمیه سمنان در خصوص همدلی مردم تشریح کرد: ماه رمضان ماه همدلی است و افراد می توانند در این ماه گرسنه ای را سیر کنند و یا برهنه ای را بپوشانند که اگر در این مسیر قرار بگیرند هیچ وقت پشیمان نخواهند شد.

وی در خصوص کوچک شدن سفره ها و مشکلات اقتصادی مردم بیان کرد: در ایامی هستیم که توان اقتصادی مردم کم شده است اگر کسی یک دانه خرما با دست خودش انفاق کرد ثوابش برابر با انباری از خرما است که بعد از مرگ وی برای او خیرات دهند.

عبدوس درباره ثواب افطاری دادن تاکید کرد: در قرآن اشاره شده است که ثواب افطاری و سحری دادن بسیار تاکید شده است امروز ما می توانیم با تهیه سبدهای کالا و بسته های معیشتی بر در خانه های مردم برویم و این سبدها را سر سفره این عزیزان قرار دهیم.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماهی است که انسان درد گرسنه گان را بهتر متوجه می شوند، افزود: ماه رمضان ماهی است که غنی و فقیر در انجام فرمان الهی همه مکلف اند و تکلیفی یکسان دارند.

عبدوس خاطر نشان کرد: ماه رمضان ماه بندگی خداست ماهی است که قرار است مقدرات ما رغم بخورد در این ماه باید از بداخلاقی ها دوری کنیم از درگاه خداوند عف و بخشش طلب کنیم تا مارا ببخشند.

وی در خصوص خداشناسی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در این ماه مبارک در مرحله اول باید خود را بشناسیم و بعد خدا را بشناسیم واگر خداشناس شدیم به وظایف خودمان بیشتر آشنا می شویم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ماه رمضان ماهی ماه رمضان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی فرصتی مهم در توسعه و پیشرفت است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر دوشنبه در نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس بوشهر، تحولات تاریخ انسان در ابعاد گوناگون را برشمرد و افزود: تحولات و پیشرفت بشر همواره با علم و دانش توأم بوده و فناوری در توسعه جامعه امری مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر آینده جهان را آینده فوق‌العاده علمی دانست و تأکید کرد: نقش هوش مصنوعی در مدیریت علمی نظم نوین آینده جهان بسیار مهم و اثربخش است.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی یک فرصت مهم در توسعه و پیشرفت در همه ابعاد است، افزود: پایه مهم هوش مصنوعی، داده است که توجه به این مهم در مراکز علمی و پژوهشی امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

وی اضافه کرد: باید مدیریت علمی در جامعه بر اساس هوش مصنوعی پایه‌گذاری شود.

کد خبر 6085765

دیگر خبرها

  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • پتار ؛ از پر جمعیت ترین محله های فقیر نشین جهان(+عکس)
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • هوش مصنوعی فرصتی مهم در توسعه و پیشرفت است
  • طی دو سال هشت میلیون فقیر به تعداد فقرای کشور اضافه شده است!
  • سخنان برنامه‌سازان و مجریان در دیدار با رئیس رسانه‌ ملی
  • برنامه‌سازان و مجریان در دیدار با رئیس رسانه ملی چه گفتند؟
  • سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر
  • مشارکت ۳۵ میلیارد تومانی مردم و خیرین در اطعام نیازمندان بندرعباس
  • روز خوش مردم زنجان در جشنواره طبخ ماهی ماهنشان