Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسیدن به محصول اورانیوم با غنای ۶۰ درصد اتفاقی دوران‌ساز و قدرت‌آفرین از لحاظ علمی و فناوری بود که در چارچوب مادۀ یک قانون اقدام راهبردی، آنهم در مدت زمانی بسیار کوتاه گفت: این اقدام نشان داد که فاصلۀ زمانی میان تصمیم‌گیری و اقدام در صنعت هسته ای کشورمان به کمترین میزان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسهعلنی مجلس شورای اسلامی با گرامی داشت روز ارتش گفت: ارتش با وقف کردن خود در راه آسایش و آرامش و امنیت مردم در همۀ زمان‌ها، شعارِ «ارتش فدای ملت» را به طور عینی محقق کرده است

وی با اشاره به اینکه رسیدن به محصول اورانیوم با غنای 60 درصد اتفاقی دوران‌ساز و قدرت‌آفرین از لحاظ علمی و فناوری بود که در چارچوب مادۀ یک قانون اقدام راهبردی، آنهم در مدت زمانی بسیار کوتاه ادامه داد: این اقدام  نشان داد که فاصلۀ زمانی میان تصمیم‌گیری و اقدام در صنعت هسته ای کشورمان به کمترین میزان رسیده است.

رئیس مجلس با بیان اینکه این دستاورد مهم به دشمنان ما ثابت کرد که صنعت هسته‌ای ایران بومی شده است تاکید کرد:  غنی سازی 60 درصدی، همچنین پاسخی قاطع به طراحیِ دشمن برای تضعیف دست برتر کشور در فرایند مذاکرات بود.

قالیباف با اشاره به اینکه با اجرایی شدن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، قفل‌های صنعت هسته ای شکسته شد و قدرتی برای تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته ای تولید کرد گفت: در میانۀ این مسیر، دشمن با خرابکاری در نطنز تلاش کرد موضع مذاکراتی ایران را تضعیف و دست مردم ایران را خالی کند.

وی تاکید کرد: دستاوردِ غنی‌سازیِ 60‌درصدی به طرف مقابل نشان داد که این قبیل اقدامات به جای آنکه به زعم آنها تهدیدی برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران باشد، در عمل به فرصتی کم نظیر برای برداشتن گام‌هایی بلندتر برای پیشرفت صنعت هسته‌ای تبدیل شده است.

 

ادامه دارد...

منبع: دانا

کلیدواژه: صنعت هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،محمد اسلامی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در عرصه علمی و حوزه انرژی دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگی است.

وی وجود دانشگاه خلیج فارس بوشهر در کنار نیروگاه اتمی را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: همکاری و تعامل بین دانشگاه و صنعت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای با تاکید بر استفاده از ظرفیت انسانی، علمی و پژوهشی دانشگاه خلیج فارس افزود: آمادگی لازم برای همکاری بلند مدت و ظرفیت سازی در دانشگاه خلیج فارس به خصوص در رشته‌های هسته‌ای وجود دارد.

وی به طرح‌های توسعه در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: هماهنگی لازم در فرایندهای اجرایی خود انجام خواهیم داد تا از این کانون اول انرژی هسته‌ای که نیروگاه بوشهر است این حرکت مکمل نیز انجام شود.

اسلامی با اشاره به رونمایی یافته‌های نوین رادیو دارویی در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: به زودی یکی از یافته‌های نوین رادیو دارویی که به معنای واقعی کلمه در تراز جهانی قرار دارد رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نیازهای کشور به رادیو داروها تأمین می‌شود ادامه داد: در زمینه رادیو داروها از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر استفاده شده است و کار بالینی صورت گرفته در بوشهر با نتایج خوبی همراه بوده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی در پیشبرد اهداف مد نظر گفت: هوش مصنوعی مجموعه از از نرم افزارها و سیستم مدیریت داده است که در فرایندهای مختلف بکارگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • گروسی: ایران با داشتن اورانیوم غنی‌شده چند هفته با ساخت بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • موشک‌های نقطه‌زن؛ نشان دهنده قدرت علمی ایران
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • چرا اورانیوم ۶۰ درصد غنی می کنیم؟ | پاسخ رییس سازمان انرژی اتمی+ فیلم
  • رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • لاوروف: در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است