Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@06:53:26 GMT

ریزش ۴۲۹۶ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۴۱۷۰

ریزش ۴۲۹۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در دومین روز کاری خود در هفته جاری در ابتدای معاملات با ریزش ۴۲۹۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 29 فروردین) شاخص کل بورس در دومین روز کاری خود در هفته جاری در ابتدای معاملات با ریزش 4296 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 229 هزار واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی، شستا، تاپیکو، کچاد، فولاد، شپنا و فخور به ترتیب با 1101، 817، 306، 291، 261، 247 و 137 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، ساراب - سيمان‌ داراب‌، بوعلي - پتروشيمي بوعلي سينا، اپال - فرآوري معدني اپال كاني پارس، سيتا - سرمايه گذاري سيمان تامين و وبملت - بانك ملت در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (یکشنبه 29 فروردین) شاخص کل فرابورس با ریزش 17 واحدی در ارتفاع 17 هزار و 863 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای آريا - پليمر آريا ساسول، بگيلان - توسعه مسير برق گيلان، صبا - سرمايه گذاري صبا تامين، بپيوند - برق و انرژي پيوندگستر پارس، غگيلا - شيرپاستوريزه پگاه گيلان، بپاس - بيمه پاسارگاد و ومهان - گروه توسعه مالي مهر آيندگان در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (شنبه 28 فروردین) ریزش 2894 واحدی شاخص کل بورس در آغاز معاملات این نماد را به ارتفاع یک میلیون و 240 هزار واحد رساند و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۹ هزار و ۶۳۴ واحدی معادل ۰.۷۷  درصد به یک میلیون و ۲۳۳  هزار و ۷۲۳  واحد رسید.

 

بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۵۰۷ واحدی معادل ۰.۷۷  درصد به رقم ۳۲۱  هزار و ۶۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۱۲۱ واحدی معادل ۰.۲۶ درصد، عدد ۴۳۳ هزار و ۳۳۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۳۰ واحدی به رقم ۲۸۲ هزار و ۱۹۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۱۳۰۰ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۷۵۲ واحد کاهش به رقم ۹۰۰ هزار و ۲۳۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۶۰۲ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۰۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فولاد، شستان، فملی، خودرو، وبملت و شبندر به ترتیب با 1151، 782، 751، 302، 259 و 165 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، بركت - گروه دارويي بركت، خودرو - ايران‌ خودرو، بوعلي - پتروشيمي بوعلي سينا، اپال - فرآوري معدني اپال كاني پارس و سيتا - سرمايه گذاري سيمان تامين در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتنند.

 

بنابراین گزارش، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ساراب(سیمان‌ داراب) با ۴.۸۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سمازن، فارس، سدشت، سخوز و تنوین بود. همچنین نماد معاملاتی شیران(س. صنایع‌شیمیایی‌ایران) با ۹.۰۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ونوین، کچاد، وساخت، برکت، غبشهر و فنورد قرار گرفتند. همچنینی نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شستا، کچاد، شیران، شپنا و کگل با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، وپاسار، ساراب و سدشت، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۱ میلیارد و ۴۵۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۴۱ هزار و ۹۵۵ نوبت معامله و به ارزش ۱۵ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس بر شاخص کل بورس سرمایه گذاری یک میلیون روز گذشته واحد رسید هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) با افت ۳۳۹۰ واحدی به ۲,۳۱۳,۴۱۳.۰۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۱۸۴.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین طی ۵۷,۹۱۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۶۹۵.۵۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۱۳,۰۳۲.۷۹۶ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6086078 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه