Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  آبتین حیدرزاده ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: شهروندان با مشاهده اولین علائم ابتلا به کرونا از قبیل تب، سردرد، سرفه و بیحالی، به مراکز جامع خدمات سلامت کرونا شهرستان خود که نشانی آن در اینترنت و سایت دانشگاه علوم پزشکی استان آمده، مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ، با اشاره به تعداد بالای بیماران کرونایی در استان گیلان، افزود: کرونا همچنان در استان گیلان فعال است و هر روز شاهد افزایش تعداد بیماران هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، با بیان اینکه بیش از هزار و نفر در بیمارستان استان گیلان به دلیل ابتلاء به کرونا بستری هستند، گفت: مراجعات شبانه روز گذشته که منجر به بستری بیماران در مراکز درمانی گیلان شده بیش از ۱۷۰ بیمار کرونایی است.

حیدرزاده،  با اشاره به اینکه در همین مدت بیش از ۵۰۰ بیمار سرپایی نیز با دریافت داور دوران قرنطینه خود در منازل را سپری می‌کنند، افزود: شهروندان به محض مشاهده اولین علائم بیمار به یکی از مراکز ۲۴ ساعته و یا ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت کرونا پیش بینی شده مراجعه کنند.

او ،  با بیان اینکه در تمام مراکز جامع خدمات سلامت در سایت دانشگاه علوم پزشکی گیلان موجود است، گفت: تا در صورت نیاز به خدمات درمانی در منزل، یا انجام تست کرونا و یا بستری در مراکز درمانی اقدامات لازم انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان،  با اشاره به اینکه ماندن در منزل با وجود داشتن علائم اولیه بیماری می‌توانند خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری را به دنبال داشته باشد، افزود: همچنان مهم‌ترین و اصلی‌ترین راهکار مقابله با ویروس کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

حیدرزاده تصریح کرد: شهروندان باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پرهیز از تردد‌های غیر ضرور، استفاده از ماسک، خودداری از برگزاری و حضور در دورهمی‌های را با به صورت جدی رعایت کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز بهداشت ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۱۹ میلیون خدمت بهداشتی به البرزنشینان در سال ۱۴۰۲

‌به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام صیادی با اشاره به اینکه هفته سلامت با شعار مردمی سازی سلامت از یکم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه دارد، مطرح کرد: سلامت حق همه آحاد جامعه و مشارکت در تأمین و ارتقای سلامت خود و جامعه یک مسؤولیت اجتماعی و همگانی است.

وی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای ارتقای سلامت و تاکید بر اصلاح روش‌های زندگی برای تأمین سلامت مردم به ویژه با موضوع شعار سال و نیز جلب مشارکت مردم و دستگاه‌ها و همکاری عمومی در راستای توجه به نقش سلامت و جلب حمایت سیاست گذاران و مدیران ارشد در پشتیبانی از برنامه‌های سلامت را اهداف مهم این هفته برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با تاکید بر اهمیت پیشگیری و آموزش در دستیابی به جامعه سالم خاطرنشان کرد: ۳۳۸ واحد بهداشتی شامل مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه بهداشت خدمات سطح یک سلامت را به البرزنشینان ارائه می‌دهند.

صیادی اعلام کرد: در سال گذشته بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به واحدهای بهداشتی استان البرز مراجعه کرده‌اند و بیش از ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت بهداشتی توسط مراکز بهداشتی به آنها ارائه شده است.

وی با بیان اینکه بسته‌های خدمتی سلامت برای تمام افراد خانواده، پیش از تولد تا سالمندی در تمامی مراکز بهداشتی استان ارائه می‌شود، از البرزنشینان خواست با هدف مردمی سازی سلامت به نزدیکترین واحد بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند و از این خدمات رایگان بهره مند شوند.

کد خبر 6082998

دیگر خبرها

  • ۱۲۸۳ خدمت پزشکی در مراکز جامع سلامت خمین ارائه شد
  • البرزنشینان با مراجعه به مراکز بهداشتی از خدمات رایگان استفاده کنند
  • ارائه خدمات به ۴۲ هزار نفر از مراکز بهداشتی و درمانی خوشاب
  • ۴۲ هزار نفر از مراکز بهداشتی و درمانی خوشاب خراسان خدمات گرفتند
  • راه اندازی سامانه پیامکی با هدف آشنایی مردم به خدمات حوزه سلامت
  • ارائه بیش از ۱۹ میلیون خدمت بهداشتی به البرزنشینان در سال ۱۴۰۲
  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • برگزاری هفده عنوان برنامه در هفته سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد