Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز با گلایه از تشکیل صفوف طولانی در مقابل نانوایی و آش و حلیم فروشی‌ها گفت: با فرارسیدن ماه مبارک رمضان شاهد تشکیل صف خرید آش، حلیم و نان هستیم که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم این هم عاملی برای شیوع کرونا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقصود جعفری نیا روز یکشنبه ۲۹ فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وضعیت شیوع کرونا در البرز نگران کننده است، اظهار کرد: تقریبا تمامی تخت‌های بیمارستانی استان پر است و در هیچ یک از سه پیک قبلی تعداد بیماران به بیش از هزار نفر نرسیده بود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: اگر شیب ابتلا به کرونا در استان به همین تندی باقی بماند، قطعا دچار مشکل می‌شویم چون ظرفیت تخت‌ها و توان کادر بهداشت و درمان محدود است.

این مسئول با اشاره به تعطیلی صنوف گروه ۲،۳ و ۴ اضافه کرد: اگر واحدی به محدودیت‌های اعمال شده توجه نکند، برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: از زمانی که که در استان وضعیت قرمز اعلام شده، ۷۰۰ واحد صنفی متخلف پلمب شده‌اند و این تعطیلی تا پایان محدودیت‌ها ادامه دارد.

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز با گلایه از تشکیل صفوف طولانی در مقابل نانوایی و آش و حلیم فروشی‌ها گفت: با فرارسیدن ماه مبارک رمضان شاهد تشکیل صف خرید آش، حلیم و نان هستیم که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم این هم عاملی برای شیوع کرونا خواهد شد.

وی تصریح کرد: همه واحدهای آش و حلیم فروشی باید خدمات خود را به صورت بیرون بر ارائه دهند و از پذیرش مردم در مکان بسته واحد خود جدا خودداری کنند چون در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

جعفری نیا تاکید کرد: نانوایی‌ها هم حق گرفتن پول نقد از مردم ندارند چون رد و بدل کردن پول هم احتمال انتقال ویروس را افزایش می دهد.

این مسئول گفت: در حال حاضر ۱۰۰ اکیپ در شیفت‌های صبح، عصر و شب به وضعیت صنوف استان نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف در مرحله اول تذکر در مرحله دوم اخطار می‌دهند و در صورت تکرار تخلف واحد را پلمب می‌کنند.

وی اضافه کرد: از مردم درخواست می‌شود در زمان ورود به صنوف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون اگر بدون ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در واحد صنفی حضور پیدا کنند، صاحب صنف جریمه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تقویت فرهنگ رعایت شئونات مرتبط با ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سیدمحمدرضا مدرسی فرماندار یزد با همراهی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت استان، نمایندگان اداره کل صمت و دستگاه‌های نظارتی شهرستان از تعدادی از واحد‌های صنفی بازدیدکرد.  مدرسی در حاشیه این بازدیدهاگفت: یکی از موضوعات حائز اهمیت تقویت فرهنگ رعایت شئونات مرتبط با ماه مبارک رمضان است تا بتوان قدمی جهت اشاعه تفکرات و تبیین ماه نزول قرآن برداشت.  فرماندار یزد با بیان اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان، و همزمان با اعیاد نوروزی طرح تشدید بازرسی از صنوف متخلف و هنجارشکن در دستور کار پلیس اماکن قرار گرفته است تصریح کرد:پیش از شروع ماه مبارک رمضان نشست‌هایی با حضور نمایندگان اتاق اصناف، اداره صمت، میراث فرهنگی، فعالین گردشگری، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، ستاد امر به معروف برگزار شد و هماهنگی‌های لازم با واحد‌های صنفی مربوط برای رعایت حرمت ماه رمضان و ایام عید نوروز صورت گرفته است که خوشبختانه اکثر واحد‌های صنفی نیز همراهی خوبی دارند که از آنها قدردانی می‌کنیم.  فرماندار یزد اجرای این طرح را در راستای مطالبه مردم دانست و گفت: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان در دستور کار فرمانداری و اتاق اصناف قرار دارد و قطعا با هرگونه هنجار شکنی یا تخلف صنفی در ایام نوروز برخورد خواهد شد.    وی در پایان اضافه کرد: همه رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها موظف به رعایت کشیک‌های رمضانیه و ضوابط ابلاغی هستند از این رو فعالیت این واحد‌ها در حد فاصل پایان سحر تا افطار ممنوع است و همه دستگاه‌های مرتبط در راستای رعایت شأن و حرمت ماه رمضان، ضوابط ابلاغی خود را انجام خواهند داد.

دیگر خبرها

  • تشکیل ۹۰۰ میلیون ریال پرونده تخلف صنفی در بوشهر+ عکس
  • جلوگیری از فعالیت یک واحد توزیع آش و حلیم در زاهدان
  • توزیع نان رایگان توسط ۱۳۰ نانوایی در شهر کرمانشاه
  • نظارت بر واحد‌های نانوایی قم تشدید شده‌است
  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • کشف و ضبط ۷۰۰ کیلو چیپس تاریخ گذشته درآذربایجان غربی
  • پلمب یک واحد قصابی در کرمان 
  • اهمیت تقویت فرهنگ رعایت شئونات مرتبط با ماه مبارک رمضان
  • پلمب ۱۵ واحد صنفی به دلیل گران‌فروشی
  • برخورد با ۳۶۰ واحد صنفی متخلف در طرح نظارتی رمضان و نوروز زنجان