Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس هیئت ورزش‌های رزمی استان از تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در حوزه ورزش انتقاد کرد و گفت: در یک‌‌سال گذشته ورزش علاوه بر کرونا از تصمیمات ستاد مقابله با کرونا آسیب زیادی متحمل شد و امیدوارم هرچه زودتر این مصیبت برطرف شود. - اخبار استانها -

حمیدرضا پارسی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  اصفهان ، عملکرد سال گذشته هیئت ورزش‌های رزمی استان را تشریح کرده و اظهار داشت: سال گذشته تعمیرات دفتر اداری هیئت پس از مدت‌ها پایان پذیرفت و این دفتر به بهره‌برداری رسید، همچنین سیستم اتوماسیون اداری هیئت به طور صد درصد مستقر شد و برای آن سرور تهیه کردیم تا در تمام شهرستان‌های استان، روسا و مربیان باشگاه‌ها از طریق سامانه و بدون مراجعه به هیئت خدمات اداری دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متأسفانه شیوع کرونا باعث شد مسابقات برگزار نشود و عملاً فعالیت میدانی نداشتیم و تنها توانستیم رویداد‌هایی که قابلیت برگزاری در فضای مجازی را دارند ساماندهی و برگزار کنیم.

رئیس هیئت ورزش‌های رزمی استان اصفهان با انتقاد از تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در حوزه ورزش، خاطرنشان کرد: کرونا آسیب بزرگی به مجموعه ورزش وارد کرده است اما بخشی از این آسیب به نوع نگاه ستاد مقابله با کرونا به حوزه ورزش باز می‌گردد. اگر مبنای جلوگیری از شیوع بیماری، ممنوعیت اجتماع افراد بود که باید بسیاری از موضوعات در کشور ممنوع می‌شد اما این اتفاق رخ نداد. به طور مثال در صنعت هواپیمایی و یا حمل‌ونقل عمومی مردم خیلی راحت در کنار هم قرار می‌گرفتند و یا در مکان‌های گردشگری و تجاری هم اجتماعات زیادی صورت می‌گرفت؛ چون مردم می‌دانستند با زدن یک ماسک خیلی راحت می‌توانند تردد کنند و کسی هم نمی‌تواند معترض شود اما فعالیت مجموعه‌های ورزشی را خیلی محکم محدود کردند.

اخذ مجوز از فدراسیون پزشکی ورزشی؛ شرط فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی جهت برگزاری مسابقاتصالحی‌امیری با حضور در فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی: این فدراسیون می‌تواند جایگاه ایران را در بازی‌های آسیایی ارتقا بدهدتقدیر فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی از فرشتگان نینجا

پارسی‌منش افزود: فعالیت مجموعه‌های ورزشی در حالی محدود شد که طبق اعلام همه محققان و افرادی که کرونا و عوارض آن را به عنوان یک چالش بررسی کرده‌اند، افرادی که فعالیت بدنی دارند و یا به نحوی با ورزش در ارتباط هستند، مقابل این بیماری مقاوم‌تر بوده و در صورت ابتلا، راحت‌تر دوره بیماری را پشت سر می‌گذارند، اما ستاد مقابله با کرونا فعالیت مجموعه‌های ورزشی که پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت می‌شد را محدود کرد و این اتفاق به کلیت ورزش آسیب زد. از طرف دیگر قشر عظیمی از افراد جامعه از طریق ورزش درآمدزایی دارند و با تعطیلی مجموعه‌های ورزشی بیکار شده و خسارت مالی زیادی را متحمل شدند، در حالی که در بخش‌های دیگر جامعه محدودیت‌های کرونایی عملی نشد، مسافرت‌ها سر جای خودش بود و مراکز تجاری باز هستند. چه تفاوتی بین مراکز تجاری و مجموعه‌های ورزشی وجود دارد؟ پروانه کسب مجموعه‌های ورزشی توسط دستگاه ورزش صادر می‌شود و چرا مجموعه‌های ورزشی با ابلاغ‌های دولتی درباره رعایت محدودیت‌ها مواجه شدند؟ این مسائل دغدغه باشگاه‌داران است و باید پذیرفت که در یک ‌سال گذشته مجموعه‌های ورزش علاوه بر کرونا، از تصمیمات ستاد مقابله با کرونا آسیب زیادی متحمل شدند و امیدوارم هرچه زودتر این مصیبت برطرف شود.

وی درباره تقویم سال جاری هیئت ورزش‌های رزمی استان گفت: تقویم ما باید بر اساس تقویم فدراسیون تدوین شود و فعلاً از سوی فدراسیون تقویمی به ما ابلاغ نشده است. البته یک‌سری برنامه در نظر گرفته و علاقه داریم موتور ورزش روشن شود اما با توجه به شرایط کرونا در کشور ممکن است تقویم ما اجرایی نشود. دستگاه ورزش و ستاد مقابله با کرونا باید دیدگاه خود را به حوزه ورزش تغییر داده و اجازه دهند چرخ ورزش با حداقل‌های خودش به حرکت دربیاید، در غیر این صورت و اگر شرایط فعلی یک ‌سال دیگر ادامه یابد، چیزی به اسم ورزش میدانی نخواهیم داشت.

رئیس هیئت ورزش‌های رزمی استان در پاسخ به اینکه از مسئولان ورزش استان چه انتظاری دارد، گفت: مسئولان ورزش استان وظیفه خود را در قبال هیئت‌ها انجام داده‌اند و هیچ رئیس هیئتی نمی‌تواند مدعی شود مسئولان ورزش استان قصوری داشته‌اند. طباطبایی (مدیرکل ورزش و جوانان استان) مراسم تجلیل از هیئت‌ها و قهرمانان استان را برگزار کرده‌، به هیئت‌ها سرکشی و جلسات متعددی در حوزه اقتصاد در ورزش و توسعه ورزش برگزار کرده‌ است. ما به عنوان هیئت ورزش‌های رزمی از اداره‌کل ورزش و جوانان استان رضایت داشته و از آنها تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/170/ف

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هیئت ورزش های رزمی استان رئیس هیئت ورزش های رزمی مجموعه های ورزشی مجموعه های ورزش حوزه ورزش سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۵۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران

همشهری آنلاین - مهدی اسماعیل پور: علاوه بر سوله‌های ورزشی الزهرا، شهرداری تهران به دنبال توسعه و گسترش مجموعه‌های ورزشی ویژه زنان است و در گام نخست ۵ مجموعه جدید ورزشی ویژه زنان به زودی در شهر تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

افزایش مجموعه های ورزشی بانوان به ۱۶ مجموعه

در همین رابطه نجم الدین عبادتی، معاون اماکن و فضاهای ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران از بازسازی و تجهیز ۵ مجموعه ورزشی جدید ویژه زنان خبر داد و گفت: « این ۵ مجموعه تا پایان اردیبهشت ماه در شهر تهران افتتاح می‌شود.»

عبادتی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۱ مجموعه ورزشی ویژه زنان(غیر از سوله های ورزشی الزهرا) در شهر تهران فعال است، گفت: «۵ مجموعه ورزشی شهر تهران که پیش از این در اختیار پیمانکار بود، باز پس گیری شده و درحال بازسازی و تجهیز شدن است تا پس از تکمیل و بهره برداری به ورزش زنان تهرانی اختصاص داده شود. طبق برنامه ریزی صورت گرفته این مجموعه‌ها تا پایان اردیبهشت ماه به بهره برداری خواهید رسید.»

افزایش مجموعه های ورزشی بانوان به ۲۰ مجموعه

عبادتی در ادامه از اضافه شدن چند مجموعه ورزشی دیگر به ورزش زنان در آینده خبر داد و افزود: «برنامه ریزی و هدف گذاری اصلی این است که تعداد مجموعه‌های ورزشی اختصاصی به ۲۰ مجموعه افزایش پیدا کند. همان طور که اشاره شد درحال حاضر ۱۱ مجموعه ورزشی ویژه زنان در شهر تهران فعال است که با اضافه شدن ۵ مجموعه جدید تعداد آنها به ۱۶ مجموعه افزایش پیدا خواهد کرد. در همین رابطه چند مجموعه ورزشی دیگر شناسایی شده و درحال پیگیری کارهای مربوط به بازپس گیری آنها از پیمانکاران هستیم که پس از نهایی و قطعی شدن کار، آنها نیز در زمان خودش اطلاع رسانی خواهد شد.»

توسعه ورزش زنان در سال ۱۴۰۳

مرجان میرزایی قاضی، معاون ورزش زنان سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در خصوص افزایش مجموعه های ورزشی ویژه زنان، با استقبال از این موضوع گفت: «با افزایش این مجموعه‌های ورزشی قطعا شاهد افزایش تعداد زنان ورزشکار در شهر تهران خواهیم بود. از طرف دیگر وجود مادر و زن ورزشکار در یک خانواده باعث می شود تا تمام اعضای خانواده تشویق و ترغیب به ورزش و فعالیت های ورزشی شوند. در رویدادهای ورزشی هم رشته‌های ورزشی به شکل انتخاب و طراحی شده اند که تمام زنان از نو نهال تا سالمند بتوانند در آن مشارکت کنند.»

میرزایی در ادامه افزود: «یکی دیگر از برنامه‌های ما در سال ۱۴۰۳ برای توسعه ورزش زنان افزایش ایستگاه‌های ورزش مخصوص آنها و توسعه ایستگاه‌های ورزشی عصرگاهی است تا با توجه به رایگان بودن این موضوع، زنان شاغل هم بتوانند از این فرصت استفاده کنند. درحال حاضر تعداد ایستگاه های ورزشی زنان شهر تهران ۵۷۰ ایستگاه است که امسال به ۶۳۰ ایستگاه افزایش پیدا می کند. ایستگاه های عصرگاهی ۶۵ تا ۶ عصر، یا ۶ تا ۷ عصر است.»

کد خبر 846782 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهرداری شهردارى تهران ورزش زنان تهران ورزش پایتخت ورزش همگانی زنان

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای