Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@05:50:00 GMT

فشار حداکثری ترامپ شکست خورد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۵۱۷۲

فشار حداکثری ترامپ شکست خورد

پایگاه بیزنس اینسایدر می‎گوید جو بایدن با وجود ادعاهای پیش از انتخاباتی خود، اما هنوز اقدامی برای بازگشت به توافق هسته‌ای انجام نداده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پایگاه «بیزنس اینسایدر» در گزارشی به موضع گیری دولت آمریکا در قبال برجام پرداخته و می‌نویسد «زمان برای بازگشت واشنگتن به توافق هسته‎ای در حال پایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

  این گزارش می‌گوید «جو بایدن با وجود ادعا برای بازگشت به توافق هسته‎ای، از زمان روی کار آمدن خود اقدامی برای بازگشت به این توافق انجام نداده است.»   نگارنده تاکید می‌کند «پنجره فرصت‌ها برای احیای این توافق در حال بسته شدن است و بایدن باید بسیار سریع و جسورانه دام‌های سیاسی پهن شده از سوی دونالد ترامپ را از سر راه بردارد.»   این گزارش با اشاره به وعده‌های انتخاباتی بایدن، می‌افزاید «بایدن در زمان مبارزات انتخاباتی خود گفت که بهترین راه برای جلوگیری از درگیری و جنگ در خاورمیانه، ملحق شدن دوباره به توافق هسته‌ای و ساختن آن است؛ با این وجود دولت آمریکا اکنون سرعت خود را در پیوستن به این توافق کاهش داده است و دریچه فرصت‌ها در خال بسته شدن است.»   گزارش «بیزنس اینسایدر»، در ادامه به حادثه خرابکارانه اخیر در تاسیسات هسته‌ای نطنز اشاره می‌کند و در این باره می‌نویسد «مذاکرات در وین تحولی سازنده است، اما این حادثه یادآوری می‌کند که روند دیپلماتیک کنونی تا چه اندازه شکننده است و تا چه حد مهم است که گفت‎وگوهای کنونی به یک پایان موفقیت آمیز ختم شوند.»   در ادامه این گزارش آمده است «زمانی که در سال ۲۰۱۸ دولت وقت آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد، ایران به این توافق پایبند بود؛ ترامپ به عنوان بخشی از کمپین فشار حداکثری، تحریم‌ها علیه ایران را با هدف ایجاد توافقی بهتر احیا کرد.»یزنس اینسایدر»، در ادامه رویکرد ترامپ در قبال ایران را «شکست حداکثری» توصیف کرده و می‌نویسد «طرح ترامپ شکست حداکثری بود و پاسخی قابل پیش بینی دریافت کرد؛ تهران خیلی زود اقدام به راه اندازی مجدد برنامه هسته‌ای خود کرد و از جمله غنی سازی اورانیوم بیش از حد توافق شده را آغاز کرد.»   این گزارش در بخش دیگری می‌گوید «به گفته بایدن، ترامپ به طور بی ملاحظه‌ای سیاستی را که آمریکا را امن‌تر می‌کرد دور انداخت و آن را با سیاستی جایگزین کرد که تهدید را تشدید کرده است.»   انتهای پیام/ منبع: میزان

منبع: دانا

کلیدواژه: توافق هسته ای برای بازگشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرسنگی اهرم فشار صهیونیست‌ها علیه حماس است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه الجزیره، رژیم صهیونیستی از سیاست گرسنگی در غزه برای اعمال فشار بر جنبش حماس بهره می گیرد.

هفته نامه انگلیسی زبان اکونومیست روز چهارشنبه با استناد به گفته مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش داد که رژیم صهیونیستی با هدف تحت فشار قرار دادن حماس برای آزادی اسرا، مانع رسیدن کمک ها به غزه می شود.

این رسانه انگلیسی به نقل از منابع نظامی رژیم صهیونیستی فاش کرد که کابینه رژیم صهیونیستی هیچ بحث جدی و یا سیاستی در مورد ارسال کمک به غزه در پیش نگرفته است.

یکی از رهبران حماس روز سه شنبه تاکید کرد که ادعاهای مطرح شده در رسانه‌های اسرائیلی پیرامون امتیازدهی و راه‌حل‌های میانه ارائه شده به حماس، تبلیغاتی پوچ و بی اساس است. این رهبر حماس بیان کرد: ما موضع خود را توضیح دادیم و از آن عقب نمی‌نشینیم و با وجود ادامه جنگ و جنایات و محاصره، مبادله اسرا در کار نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • بایدن و ترامپ هر دو با کاهش رای دهندگان خود مواجه شده‌اند
  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • توافق توخل و بایرن بر سر جزییات فسخ قرارداد
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • گرسنگی اهرم فشار صهیونیست‌ها علیه حماس است
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است