Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@12:38:55 GMT

ظرفیت بیمارستان ابرکوه تکمیل شد/ احتمال قرنطینه شهر

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۵۲۵۴

ظرفیت بیمارستان ابرکوه تکمیل شد/ احتمال قرنطینه شهر

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ابرکوه یکی از شهرهای مرزی استان یزد و محل تلاقی سه استان یزد، فارس و اصفهان است بر این اساس حجم تردد در این شهرستان بالاست.

از سوی دیگر از آنجا که ابرکوه به واسطه بهره‌مندی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منحصر به‌فرد از جمله سرو ۴۵۰۰ ساله که به دیرزیست‌ترین موجود زنده دنیا مشهور است، در نوروز امسال مقصد سفر بسیاری از گردشگران بود و برخی مسافران عبوری نیز حداقل چند ساعتی را در این شهرستان سپری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه این شرایط دست به دست هم داد تا این روزها، موج چهارم کرونا شرایطی بحرانی برای این دیار کهن ایجاد کند که به طور قطع حاصل بی‌تدبیری مسئولان و دست‌اندرکاران امر است.

۹۸ درصد تخت‌های تنها بیمارستان ابرکوه در اشغال بیماران کرونایی

در شرایطی که شهرستان ابرکوه با ۴۵ هزار نفر جمعیت تنها یک بیمارستان ۷۵ تختخوابی دارد، ظرفیت همین بیمارستان نیز تکمیل شده و اکنون حدود ۹۸ درصد بیماران بستری شده در این بیمارستان، مبتلا و مشکوک به کرونا هستند.

آمار شیوع کرونا در ابرکوه به شدت بالاست و مسئولان این شهرستان از میزان شیوع و ابتلای افراد به این بیماری ابراز نگرانی کرده‌اند ضمن اینکه سرخوشه‌های کرونای انگلیسی نیز در این شهرستان شناسایی شده و این ویروس جهش یافته، خود عامل سرعت گرفتن ابتلای مردم به ویروس کروناست.

در شرایطی که ابرکوه تنها یک بیمارستان و پنج مرکز بهداشتی دارد و از کمبودهای بسیاری در حوزه بهداشت و درمان رنج می‌برد، کرونا نیز این روزها بر مشکلات آن افزوده و بیماران ناچار به مراجعه به مرکز استان یا شهرستان‌های اطراف هستند.

ابرکوه از نخستین شهرستان‌های استان یزد بود که وضعیت قرمز کرونایی در آن اعلام شد و از دو هفته گذشته، جلسات فوق العاده مسئولان این شهرستان برای ساماندهی وضعت برگزار شد اما به نظر می‌رسد نوشدارو پس از مرگ سهراب بی‌فایده است و مسئولان در روزهای آتی ناچار به ایجاد بیمارستان صحرایی می‌شوند.

فرماندار ابرکوه در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میزان شیوع کرونا در ابرکوه تقریباً غیرقابل کنترل شده و ظرفیت تنها بیمارستان این شهر تکمیل است.

کرونا مهار نشود شهر را قرنطینه می‌کنیم

محمدحسین امامی عنوان کرد: اگر شرایط به همین نحو پیش برود، ناچار به ایجاد مرکزی ویژه نظیر بیمارستان صحرایی برای پذیرش بیماران کرونایی هستیم تا بیماران ناچار نشوند به مرکز استان و شهرستان‌های اطراف مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: اگر نتوانیم کرونا را در ابرکوه مهار کنیم، به احتمال زیاد ناچار به قرنطینه شهر خواهیم شد و در این صورت، این اقدام با جدیت انجام خواهد شد.

فرماندار ابرکوه ادامه داد: چهار تیم نظارتی برای کنترل واحدهای صنفی، فروشگاه‌ها، بانک‌ها، مراکز خدمات‌رسانی و دیگر بخش‌ها تشکیل شده و در صورت رعایت نشدن پروتکل‌ها حتی توسط ارباب‌رجوع، واحد مربوطه با هماهنگی دادستان پلمب می‌شود.

گرچه این سخت‌گیری‌ها اندکی دیر در حال اعمال است اما به نظر می‌رسد تنها راه چاره مهار کرونا، محدود کردن ترددها و ارتباط رو در روی مردم با یکدیگر است.

مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی اصلی‌ترین عامل شیوع کرونا

در سطح شهر تقریباً تمام مردم از ماسک استفاده می‌کنند بنابراین بر اساس نظر کارشناسان امر، اصلی‌ترین راه انتقال این بیماری، برگزاری دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این رابطه به مهر گفت: نه تنها ابرکوه بلکه سایر شهرستان‌های استان یزد نیز در شرایط بحرانی قرار گرفته‌اند و ظرفیت بیمارستان‌ها تقریباً در حال تکمیل است.

محمود نوری شادکام ادامه داد: در این موج، شهرستان ابرکوه بیش از سایر شهرستان‌های استان یزد در معرض شیوع قرار گرفته و در شرایط فعلی، مهار کرونا تنها با همکاری مردم و اصناف امکان‌پذیر است.

وی تاکید کرد: مردم باید برای مهار کرونا همکاری خوبی با مسئولان و دست اندرکاران امر داشته باشند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و تا حد امکان در خانه بمانند.

آمار بستری در بیمارستان‌های یزد از ۶۰۰ نفر گذشت

نوری شادکام، مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های استان یزد را بالغ بر ۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در موج سوم کرونا، روزهای بسیار سخت و سیاهی را تجربه کردیم و آمار فوتی‌ها در چند روز حتی به بیش از ۲۰ نفر نیز رسید و مردم باید مراقبت کنند تا آن روزهای سخت دوباره تکرار نشود.

وی افزود: ممکن است این آمار نسبت به سایر استان‌ها، بسیار کمتر باشد اما باید به جمعیت استان نیز توجه داشت و در شرایطی که جمعیت استان یزد به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نمی‌رسد، این میزان از ابتلا و بستری و فوت، آمار بالایی است.

به نظر می‌رسد افراط و تفریط در برخورد با کرونا، این بیماری را دچار تسلسل رفت و برگشت کرده است. هر کجا شرایط اندکی عادی و آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا کاهش یافت، وضعیت عادی جلوه داده شد و این عادی انگاری هر بار موجی جدید از شیوع کرونا را رقم زد.

مدیریت کرونا از دست مسئولان خارج شد؛ مردم به میدان بیایند

مدیریت کرونا از دست مدیران حوزه بهداشت و درمان خارج شده و به نظر می‌رسد بیشترین توان این بخش صرف درمان بیماران شده بنابراین در چنین شرایطی مردم باید با کسب آگاهی و مراقبت‌های منطقی و درست و به دور از بی‌خیالی یا وسواس، خود به مدیریت کرونا بپردازد و شاید اگر هر کدام از ما، این مدیریت و مراقبت را از خانه و خانواده خود اصلاح کنیم، بتوانیم خیلی زود این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

کد خبر 5191521

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی یزد ابرکوه فرمانداری ابركوه ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه ماه رمضان ۱۴۰۰ بوشهر اردبیل محدودیت های کرونایی انتخابات 1400 ارتش جمهوری اسلامی ایران ستاد ملی مقابله با کرونا واکسن کرونا انتخابات شورای شهر و روستا استان یزد نظر می رسد شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۵۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری ۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ساری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سید اسماعیل علوی از هدفگذاری ۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در سالن‌های مرغداری شهرستان ساری خبر داد.

او با بیان اینکه ۳۱۱ واحد مرغداری در شهرستان با ظرفیت ۶ میلیون قطعه درهر دوره فعالیت دارند، تصریح کرد: سال گذشته جوجه ریزی در سالن‌های مرغداری این شهرستان به مرز ۲۷ میلیون قطعه رسید و هدف گذاری برای ۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اینکه شهرستان ساری با ۶ واحد جوجه کشی به ظرفیت ۱۳۲ دستگاه، ۳۴ واحد مرغ مادر گوشتی و ۳۱۱ واحد مرغ گوشتی تامین کننده مرغ شهرستان ساری و تهران است، افزود: با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های علمی، اجرایی و بخش مردمی، برای تحقق شعار سال تلاش خواهیم کرد.

علوی گفت: پایه و رکن اصلی برای جهش در تولید، مردم هستند و باید بستر لازم برای حضور و مشارکت مردم در میدان اقتصاد و عرصه تولید فراهم شود و از ظرفیت توانمندی مردم استفاده شود.

دیگر خبرها

  • گشایش سالن ورزشی شهدای روستای انارمرز جویبار
  • هدفگذاری ۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ساری
  • نگاه تحولی و حرکت جهادی لازمه حل معضلات تاریخی آذربایجان شرقی است
  • آیین افتتاح سالن ورزشی شهدا روستای انارمرز شهرستان جویبار
  • تکمیل بیمارستان نسیم شهر برای مردم بهارستان ضرورت دارد
  • کمک ۲۴ میلیارد ریالی نیکوکاران شهرستان ابرکوه در آیین گلریزان
  • کمک میلیارد ریالی نیکوکاران شهرستان ابرکوه در آیین گلریزان
  • کمک ۲۴ میلیارد ریالی نیکوکاران شهرستان ابرکوه درجشن گلریزان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!