Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مردم در خانه ملت با ارجاع لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور به کمیسیون اقتصادی به منظور بررسی بیشتر موافقت کردند.

به گزارش برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 29 فروردین) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور با ارجاع این لایحه به کمیسیون اقتصادی مجلس جهت بررسی بیشتر موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش لایحه اصلاح ماده (1) قانون پولی و بانکی کشور مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود که کمیسیون اقتصادی جهت تامین نظر این شورا، عبارت «صندوق بین المللی پول» را از تبصره 1 ماده واحده حذف کرد، اما از آنجا که عبارت «تعهدات کشور» همچنان در متن تبصره باقی مانده بود، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این لایحه گفت: وجود عبارت «تعهدات کشور» با وجود حذف صندوق بین المللی پول ابهام دارد، بنابراین لایحه مذکور باید برای بررسی بیشتر و اصلاح به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شود.

سیداحسان خاندوزی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در جریان رفع ایراد شورای نگهبان از تبصره 1 ماده واحده لایحه اصلاح ماده (1) قانون پولی و بانکی کشور گفت: عبارت «صندوق بین المللی پول» به منظور تامین نظر شورای نگهبان از متن تبصره حذف شد، اما ممکن است شورای نگهبان مجدد از عبارت «تعهدات کشور» ایراد بگیرد، بنابراین بهتر است برای اصلاح به کمیسیون اقتصادی ارجاع شود.

در تبصره 1 ماده واحده لایحه قانون پولی و بانکی کشور آمده است؛ برابری پولهای خارجی نسبت به تومان و نرخ خرید و فروش ارز توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب نظام ارزی حاکم و با رعایت ذخایر ارزی و تعهدات کشور در مقابل صندوق بین‌المللی پول، محاسبه و تعیین می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قانون کمیسیون اقتصادی شورای نگهبان رئیس مجلس شورای صندوق بین المللی پول مجلس خرید و فروش جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی قانون پولی و بانکی کشور صندوق بین المللی پول کمیسیون اقتصادی شورای نگهبان تعهدات کشور لایحه اصلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلات پایان هفته در دستورکار نمایندگان در جلسه روز (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) قرار داشت .   به گزارش تسنیم، حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه کاهش ساعت کاری کارکنان و افزایش تعطیلات پایان هفته، گفت: رسیدگی به لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلات پایان هفته در دستورکار نمایندگان در جلسه روز (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) قرار داشت که نمایندگان در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات لایحه مذکور با اکثریت آرا موافقت کردند.    وی افزود: با نظر رئیس مجلس این لایحه دو شوری شد یعنی اینکه برای بررسی جزئیات مجدداً به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.   سخنگوی کمیسیون اجتماعی درباره جزئیات این لایحه ، گفت: این لایحه مربوط به افزایش تعطیلات پایان هفته به ۲ روز و همچنین کاهش ساعت کاری کارکنان از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت در هفته و همچنین مسئله مربوط به دو روز تعطیلی یعنی پنج‌شنبه و جمعه یا جمعه و شنبه است.   گودرزی بیان کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی با توجه به اهمیت موضوع پس از پایان تعطیلات نوروز در اولین جلسه مجدداً جزییات لایحه مذکور را بررسی کرده و گزارش نهایی جهت بررسی در جلسه علنی به هیئت رئیسه ارائه می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حقوق کارگران دوباره افزایش پیدا می‌کند؟
  • خبر جدید معاون وزیر کار برای کارگران: لایحه اصلاح قانون کار بزودی به دولت ارائه می‌شود
  • به زودی: ارائه لایحه اصلاح قانون کار درباره دستمزد کارگران
  • معاون وزیر کار: لایحه اصلاح قانون کار بزودی به دولت ارائه می‌شود
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار درباره دستمزد کارگران
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار درباره دستمزد کارگران، بزودی
  • لایحه عفاف و حجاب به تأیید شورای نگهبان نرسیده است/ارجاع لایحه به مجلس برای رفع ایرادات
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  •  ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران