Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه رقابت‌های مرحله پلی آف لیگ برتر بسکتبال، رقابت‌های پنج گانه فینال بین ۲ تیم شهرداری گرگان و مهران تهران در تالار بسکتبال آزادی از امشب آغاز خواهد شد.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان بعد از ۲۷ سال دوباره در سال ۹۸ به لیگ برتر بسکتبال بازگشت تا حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدمت این باشگاه به سال ۱۳۴۸ بر می‌گردد و از همان سال‌ها نام این باشگاه بر سر زبان‌ها بوده است. تیم بسکتبال شهرداری گرگان در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۱ نایب قهرمان لیگ برتر شده است و بعد از آن به دلیل نداشتن حامیان خوب و مدیریت درست از حضور در لیگ برتر بسکتبال کنار رفت.

این تیم از سال ۹۸ با هدایت مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان به لیگ برتر بازگشت تا حق خود از بسکتبال را بگیرد. برای تحقق این امر هم با قدرت ظاهر شدند و با قرار گرفتن در رتبه سوم لیگ، توانستند به مرحله پلی آف لیگ برتر صعود کنند. شهرداری گرگان در این مرحله با غلبه بر تیم‌های آویژه صنعت مشهد و تیم مدعی شیمیدر قم، به فینال رقابت‌های لیگ برتر راه یافت. در فینال لیگ برتر بسکتبال، در مجموع ۴ بازی، ۳ بر یک از تیم پالایش نفت آبادان شکست خورد و برای سومین بار در لیگ برتر باشگاه‌های بسکتبال ایران به مقام نایب قهرمانی دست یافت و مجوز حضور در بازی‌های باشگاهی غرب آسیا در سال ۲۰۲۰ را به همراه تیم پالایش نفت آبادان به دست آورد.

در مقابل تیم بسکتبال مهرام که یکی از پر افتخار‌ترین تیم‌های لیگ برتر بسکتبال ایران است قرار دارد. این تیم در سال ۱۳۸۵ وارد لیگ برتر بسکتبال شد و از سال ۱۳۸۵ تا به امروز توانسته با شش قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی، یک مقام سومی در لیگ برتر، چهار قهرمانی در غرب آسیا، ۲ قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا، قهرمانی در رقابت بین‌المللی ABA چین و ۲ مقام قهرمانی در جام شیخ راشد امارات به عنوان پرافتخارترین باشگاه بسکتبال ایران شناخته شود.

هدایت مهرامی‌ها در این فصل بر عهده علی آرزومندی بود و بعد از ۵ بازی بسیار سخت و نفس گیر در برابر پالایش نفت آبادان که حاشیه هم کم نداشت، پیروز و راهی فینال شدند. تفاوت عمده‌ای که میان تیم مهرام و شهرداری گرگان وجود دارد میانگین سنی این ۲ تیم است که شاید در روند بازی‌ها تأثیر گذار باشد. تیم شهرداری گرگان تیم جوان و سرزنده‌ای است، اما تیم مهرام کهنه کار‌های بسکتبال را در اختیار دارد.

شاگردان مهران شاهین طبع که نشان دادند از هیچ چیزی هراسی ندارند باید به مصاف تیمی بروند که تیم پر افتخار بسکتبال ایران است. هرچند قدمت باشگاه مهرام کمتر از شهرداری گرگان است، اما انگیزه بالای ۲ تیم باعث خواهد شد تا در فینال این دوره از رقابت‌ها بازی‌های بسیار خوبی را شاهد باشیم. حضور کاپیتان‌های اول و دوم تیم ملی بسکتبال رو در روی هم نیز به جذابیت‌های فینال‌های این دوره از رقابت‌ها افزوده است. صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان با سابقه تیم ملی در تیم مهرام و محمد جمشیدی در تیم شهرداری گرگان حضور دارند.

بازی‌های فینال همیشه حساسیت‌های خود را دارد و همین حساسیت‌ها باعث ایجاد حاشیه می‌شود. مهرامی‌ها در این دوره از رقابت‌ها می‌خواهند قهرمان شوند و یک قهرمانی به افتخارات خود اضافه کنند و در طرف مقابل هم تیم شهرداری گرگان قصد دارد برای اولین بار پس ۵۲ سال طعم قهرمانی را بچشد.

رقابت‌های ۵ گانه فینال از امشب و در دیدار اول از ساعت ۲۱:۳۰ در سالن آزادی آغاز خواهد شد تا ببینیم کدام یک از مدعیان قهرمانی می‌تواند ۳ پیروزی از ۵ بازی را به دست آورد و فاتح لیگ برتر بسکتبال در این فصل شود.

بیشتر بخوانید

مهرام به فینال لیگ برتر بسکتبال صعود کرد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیگ برتر بسکتبال تیم بسکتبال مهرام فدراسیون بسکتبال تیم شهرداری گرگان لیگ برتر بسکتبال بسکتبال ایران رقابت ها تیم ملی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط رعد و مس رفسنجان به لیگ دست یک بسکتبال

دو تیم بسکتبال رعد پدافند هوایی و مس رفسنجان، به لیگ دست یک ایران سقوط کردند.

به گزارش ایسنا، در پایان بازی‌های مرحله پلی‌اوت لیگ برتر بسکتبال مردان ایران که امشب (یک‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۴۰۳) با برگزاری دو دیدار پیگیری شد، تیم‌های رعد پدافند هوایی و مس رفسنجان با قبول شکست مقابل حریفان، به لیگ دسته یک ایران سقوط کردند.

در جریان بازی‌های امروز، تیم رعد پدافند هوایی مشهد به مصاف تیم آورتا ساری رفت که با نتیجه ۶۴ - ۵۷ این دیدار را واگذار کرد تا تیم آورتا ساری، با پیروزی ۲ بر صفر در سری مرحله پلی‌اوت، به حضور خود در لیگ برتر ادامه داده و تیم رعد پدافند به لیگ دسته یک ایران سقوط کند.

در دیگر بازی مرحله پلی‌اوت نیز تیم فولاد هرمزگان مقابل صنعت مس رفسنجان با نتیجه ۱۰۵ - ۶۶ به پیروزی رسید تا با برتری ۲ بر صفر در سری پلی‌اوت، جواز ماندن در لیگ برتر را کسب کند. به این ترتیب تیم فولاد هرمزگان در لیگ برتر باقی ماند و تیم مس رفسنجان از لیگ برتر کنار رفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علی آرزومندی: مهرام چالش سختی در نیمه نهایی لیگ بسکتبال دارد
  • خیبر خرم‌آباد در اندیشه صعود به لیگ برتر/ جدال با سایپا برای تداوم صدرنشینی
  • بسکتبال NBA | پایان فصل عادی و آماده برای جنگ پلی آف
  • تیم لیموندیس بازنده‌ای سربلند و شایسته در لیگ برتر بسکتبال بود
  • حاج‌صفی عکس قهرمانی گرفت
  • سوپر شیلد در دستان ستاره ایرانی (عکس)
  • سقوط رعد و مس رفسنجان به لیگ دست یک بسکتبال
  • تقابل جذاب کاپیتان‌های تیم ملی در اروپا
  • حمله عقاب‌ها به آنفیلد؛ کریستال پالاس باز هم جام لیورپول را ربود؟
  • شهرداری گرگان نخستین تیم حاضر در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال