Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران روز یکشنبه در دویست و هشتاد و هفتمین  جلسه شورای شهر و در جریان بررسی یک فوریت لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران برای واگذاری حق انتفاع به صورت رقبی اراضی و املاک خود به شرکت گاز استان تهران جهت احداث برج‌های تخلیه اضطراری گاز در مواقع بحران(زلزله) گزارش این لایحه را قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظاهریان در توضیح این لایحه گفت: یکی از نگرانی ها در شهر تهران وقوع زلزله است، در زمان زلزله شریان های خدماتی به ویژه آب، برق و گاز موجب حادثه می شوند.

وی افزود: آتش سوزی های بزرگی را پس از زلزله در شهرها داریم که ممکن است تولید انفجار کنند، بر اساس مصوبه دولت درباره شریان های حیاتی تهران مطالعه ای انجام شد تا امکان تخلیه خطوط لوله پایتخت فراهم شود.

مظاهریان یادآورشد: این اقدام هم توزیع جغرافیایی دارد و هم باید در مکان هایی باشد که به دور از اماکن مسکونی و بیشتر در فضای سبز هستند که این املاک اغلب در حوزه مالکیت شهرداری است و در فضای سبز و رمپ و لوپ ها و اطراف بزرگراه‌ها قرار دارد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران ادامه داد: احداث این مکان‌ها و برج های تخلیه زمان بر است و مکاتبات متعددی با شهرداری شده تا این فضا را در اختیار  شرکت گاز قرار دهد،  این برج‌ها ۲۰ در ۲۰ است که البته درباره شکل بصری آن باید به صورت مستقل بررسی صورت گیرد.

در ادامه توضیحاتی درباره حق انتفاع به صورت رقبی داده شد که بر اساس آن حق انتفاع رقبی، حق انتفاعی است که از طرف مالک برای مدت معینی بدون انتقال سند ارائه می‌شود.

مجید فراهانی یکی از اعضای شورای شهر تهران در موافقت با این لایحه گفت: موضوع این لایحه طراحی ۱۷ ایستگاه دکل تخلیه گاز در زمان زلزله است، بر اساس مصوبه شورا هر گونه واگذاری املاک شهرداری باید به تصویب شورای شهر برسد.

وی با بیان اینکه مساله زلزله بسیار مهم است تاکید کرد: امکان وقوع زلزله شدید در تهران وجود دارد،  بیش از ۱۶۰ سال است که در تهران زلزله بزرگ به وقوع نپیوسته است، با توجه به مطالعات موجود در زلزله‌ای که در شهر تهران اتفاق می‌افتد یکی از حوادث انفجار ناشی از خطوط گاز است چون شریان ها بسیار آسیب پذیرند و نخستین اقدام بر اساس نظرات کارشناسی شبکه گازرسانی است.

ابراهیم امینی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز درباره حق انتفاع رقبی توضیحاتی را ارائه داد و گفت: رقبی حق انتفاعی است که مدت دارد و برای مدت آن انتظار می کشند تا مدت تعیین شده، تمام شود،  اگر شرکت گاز می خواهد این املاک به صورت نامحدود در اختیارش باشد با این نوع از حق انتفاع امکان پذیر نخواهد بود.

بهاره آروین نیز در ادامه این نشست سوالی مطرح کرد و افزود: اصل موضوع و اهمیت و ضرورت آن قابل قبول است اما سوال اینجاست که چرا جزئیاتی از املاک واگذاری، ارائه نشده است؟  شورا برای تصمیم گیری دقیق باید جزئیات املاک واگذار شده و جانمایی آنها را بداند.

در ادامه یک فوریت این لایحه به رای گذاشته شد و با ۱۱ موافق به تصویب رسید.

برچسب‌ها شرکت گاز استان تهران شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران ایرنا مجید فراهانی زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت گاز استان تهران شورای شهر شهر تهران شرکت گاز استان تهران شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران ایرنا مجید فراهانی زلزله اخبار کنکور شهرداری تهران شورای شهر شهر تهران حق انتفاع شرکت گاز بر اساس برج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری املاک مازاد وزارت کار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم میثاق جامعه کارگری با بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: این وزارتخانه املاک مازاد خود را برای خانه دار شدن و تأمین مسکن کارگران تغییر کاربری خواهد داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واگذاری املاک مازاد وزارت کار
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد
  • هتل در بوستان‌های جنگی تهران احداث می‌شود؟
  • جزئیات جدید از احداث هتل در بوستان‌های جنگی تهران
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • وزارت کشور و شهرداری تهران، صلاحیت یکدیگر را برای واردات واگن مترو قبول ندارند / سفارشی که ۷سال پیش به چینی ها داده شده، بلاتکلیف است