Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@08:27:17 GMT

زاخارووا: پراگ به خوبی از عاقبت اقدام خود آگاه است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۶۰۵۲

زاخارووا: پراگ به خوبی از عاقبت اقدام خود آگاه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، به اقدام جمهوری چک در اخراج ۱۸ دیپلمات روس واکنش نشان داد و گفت: پراگ به خوبی از عاقبت این قبیل اقدامات آگاه است.

جمهوری چک دیروز شنبه اعلام کرد که ۱۸ دیپلمات روس را به دلیل «جاسوسی و دست داشتن در انفجار یک انبار مهمات نظامی در سال ۲۰۱۴» اخراج می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آندری بابیش» نخست وزیر جمهوری چک گفته است که تصمیم اخراج دیپلمات های روس براساس شواهد صریح ارائه شده توسط سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی چک در خصوص دخالت عوامل نظامی روسیه در انفجار گسترده در یک شهر شرقی اتخاذ شده است.

آندری بابیش اضافه کرده است: جمهوری چک یک کشور مستقل است و می‌بایست به طور مقتضی براساس شواهد بی‌سابقه به دست آمده، واکنش نشان دهد.

«یان هَماچِک» وزیر خارجه جمهوری چک، هم گفته است به این افراد ۴۸ ساعت مهلت داده شده تا خاک جمهوری چک را ترک کنند.

یان هَماچِک این ۱۸ دیپلمات شاغل در سفارت روسیه را عاملِ مخفی «سرویس اطلاعات خارجی» و «اداره اصلی اطلاعات فدراسیون روسیه» معرفی کرده است.

کد خبر 5191727 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ماریا زاخارووا روسیه اخراج دیپلمات جمهوری چک ایالات متحده امریکا عراق روسیه ایران افغانستان رژیم صهیونیستی اوکراین فلسطین جو بایدن سوریه غنی سازی اورانیوم عربستان سعودی لبنان برجام جمهوری چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان در گفتگو با لاوروف: اقدام ایران با هدف تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اقدام ایران با هدف بازدارندگی، تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بوده و چنانچه این رژیم اقدام جدیدی صورت دهد، قطعاً با پاسخ شدید مواجه خواهد شد.

به گزارش مهر، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای روسی خود، به تبیین اهداف و چگونگی اقدام نظامی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بر روی اهداف مشخص در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد این اقدام محدود، با هدف بازدارندگی، تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بوده و چنانچه این رژیم اقدام جدیدی بر علیه جمهوری اسلامی ایران صورت دهد، قطعاً با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد.

امیر عبداللهیان ضمن ارزیابی مثبت از موضع روسیه در خصوص اقدام مشروع کشورمان، نقش این کشور در پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی جاری در غزه و تداوم تجاوز به فلسطین و جلوگیری از تشدید تنش در منطقه را حائز اهمیت خواند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن اظهار تاسف از مخالفت برخی کشور‌ها در محکومیت رژیم صهیونیستی در حمله به سفارت ایران در دمشق در نشست قبلی شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ما تردید نداشتیم که ایران به حملات رژیم اسراییل به بخش کنسولی سفارت خود پاسخ خواهد داد و ما معتقدیم روند انجام این اقدام بر مبنای یک پاسخ مسئولانه و توام با خویشتن داری صورت گرفته است.

وزیر امور خارجه روسیه در پایان نسبت به کاهش تنش‌ها در منطقه ابراز امیدواری کرد و اضافه کرد: روسیه در نشست شورای امنیت از اقدام مبتنی بر دفاع مشروع ایران قویاً دفاع و حمایت خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به افزایش حضور نظامی ناتو در شمالگان
  • تردید نداشتیم ایران به حمله اسراییل به سفارتش پاسخ دهد
  • لاوروف درباره عملیات علیه اسرائیل به امیرعبداللهیان چه گفت؟
  • امیرعبداللهیان: هدف ایران تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود/ لاوروف: ایران مسئولانه پاسخ داد
  • امیرعبداللهیان در گفتگو با لاوروف: اقدام ایران با هدف تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود
  • رژیم صهیونیستی اقدام جدیدی علیه ایران صورت دهد، با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد
  • لاوروف: اقدام ایران بر مبنای پاسخ مسئولانه صورت گرفت
  • لاوروف در تماس تلفنی به امیرعبداللهیان چه گفت؟
  • اقدام ایران با هدف تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود
  • واکنش تند مقام روس به درخواست دیپلمات اسرائیل برای محکومیت حمله ایران توسط روسیه