Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@23:18:53 GMT

ارتش جمهوری اسلامی در کنار مردم است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۶۰۷۷

ارتش جمهوری اسلامی در کنار مردم است

استاد حوزه علمیه کرمان گفت: انقلاب تحولی در دل ارتشیان ایجاد کرد و ارتش ما همواره در کنار مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت الله احمد شیخ بهایی، به مناسبت روز ارتش با مروری بر دعای ۲۷ صحیفه سجادیه-دعا برای مرزبانان- گفت: این دعا در دوران جنگ تحمیلی هر روز از صداوسیما پخش می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 



استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه دعاهای رسیده از معصومین صرفا" دعا نیست بلکه شیوه و درس زندگی می آموزد؛ افزود: در این دعا از خداوند می خواهیم مرزبانان ما را محافظت و دشمنان آنان را در هم بشکند و دل هایشان را پر از رعب و وحشت کند و دستشان را از فعالیت علیه مرزداران قطع کند.

 




وی دعا کرد: نیروهای مسلح و سپاه بدون مرز-قدس- در همه جبهه ها به پیروزی و تقویت برسد و شاخ دشمنان شکسته و قدرت نظامی آنان به تحلیل برود.

 

 


آیت الله شیخ بهایی یکی از برکات انقلاب اسلامی را ایجاد تحول در شئون مختلف عنوان و بیان کرد: ارتش قبل از انقلاب را وابسته و نوکر شاه و مقابل مردم قرار داده بودند اما پس از انقلاب تبدیل به نیروی الهی شد و در جنگ تحمیلی معنویتی حاکم شد که ارتش را بالا برد.

 

 



وی با یادکردن از سپهبدشهید علی صیادشیرازی به عنوان یک ارتشی که در زمره عرفای بزرگ از او یاد می شود؛ تصریح کرد: انقلاب تحولی در دل ارتشیان ما ایجاد کرد و تحولات معنوی از بقیه تحولات قوی تر است.

 

 



استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان ادامه داد: ارتش از بندگیِ بندگان خدا به بندگی خدا و از آمادگی برای خدمت به دشمن به آمادگی برای خدمت به مردم رسید و این مسیری است که ارتش ما طی کرده است.

 

 



وی تصریح کرد: ارتش نه فقط در جنگ تحمیلی که در همین بحران کرونا با ایجاد بیمارستان های صحرایی، حضور در هنگام سیل و زلزله و... کنار مردم است.

 




استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان در پایان با اشاره به مشکلاتی که برای پیازکاران جنوب و سرمازدگی محصولات شمال استان ایجاد شده از مردم خواست در پویش خرید پیاز و کمک به کشاورزان مشارکت کنند.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله شیخ بهایی روز ارتش انقلاب اسلامی حوزه علمیه کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران باحضور شخصیت‌های برجسته هند، سفرا، دیپلمات‌ها و وابسته‌های نظامی ده‌ها کشور جهان در دهلی نو برگزار شد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند با تاکید بر ضرورت و اهمیت داشتن قدرت مستحکم دفاعی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با حفظ استقلال و داشتن توانایی بالای دفاعی و نظامی خود تامین کننده امنیت و برقرار کننده صلح در غرب آسیا است و ھر تهدیدی که منافع ملی و امنیت کشور را تهدید کند قاطعانه برخورد می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
ایرج الهی در ادامه با اشاره به روابط کهن تاریخی و فرهنگی ایران و هند گفت: پیام نیرو‌های مسلح ایران برای جهانیان وکشور‌های همسایه بر صلح، دوستی و امنیت استوار است.
ژنرال آر، اس، رامان رئیس اداره اطلاعات ارتش هند در سخنرانی خود، روابط چند صد ساله ایران و هند و همکاری‌های دوجانبه به ویژه در بخش دفاع میان ایران و هند را نشان از تعامل دوستانه دو کشور توصیف و بر تداوم همکاری‌های دوکشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.
وی با قدردانی از سیاست نگاه به شرق جمهوری اسلامی ایران و جایگاه هند در این رویکرد، افرایش همکاری‌های دوکشور در راهگذر شمال جنوب و تعاملات گسترده در بخش آموزش دفاعی میان دو کشور در سطوح مختلف را خواستار شد.
وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در هند نیز در سخنرانی خود، روابط ایران و ھند را دوستانه خواند و بر ضرورت افزایش همکاری دفاعی میان دو کشور تاکید کرد۔
در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از دستاورد‌ها و تجهیزات نظامی پیشرفته ایران به نمایش گذاشته شد.

دیگر خبرها

  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • وعده صادق خنجر امت اسلام بود/ هر اقدامی علیه ایران پاسخی شدید در پی دارد
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است