Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از مقام‎های نظامی آمریکایی درباره خروج کامل نظامیان این کشور از افغانستان، به جو بایدن هشدار داده‎اند.

خبرگزاری میزان - «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا، توصیه فرماندهان نظامی این کشور درباره خروج از افغانستان را نادیده گرفته است.

نشریه «وال استریت ژورنال»، ضمن اعلام این خبر می‎گوید «شماری از مقام‎های نظامی آمریکا به جو بایدن درباره خروج تمام نظامیان این کشور از افغانستان هشدار داده‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این گزارش می‎افزاید «تصمیم بایدن برای خارج کردن تمامی نظامیان آمریکایی از افغانستان در تضاد با توصیف برخی مقام‎های نظامی آمریکاست که معتقدند خروج کامل از افغانستان می‌تواند امنیت آمریکا را تضعیف کند.»

«فرانک مک کنزی»، فرمانده سنتکام، «اسکالت میلر»، فرمانده نظامیان ناتو در افغانستان و «ماری میلی»، رییس ستاد ارتش آمریکا، خواستار حفظ ۲ هزار و ۵۰۰ نظامی فعلی در افغانستان و همزمان تقویت دیپلماسی برای تحقق صلح در افغانستان شده‎اند.

بیشتر بخوانید: بلینکن: زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان فرا رسیده است بایدن تاریخ خروج نیرو‌های آمریکا از افغانستان را اعلام کرد

گفته می‌شود که «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا نیز این نگرانی‌ها را داشته و درباره خروج کامل از افغانستان هشدار داده است.

این هشدار‌ها در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته «جو بایدن»، در جریان یک سخنرانی اعلام کرد که نظامیان آمریکایی را تا روز ۱۱ سپتامبر از افغانستان خارج خواهد کرد.

به گفته وی، «زمان آن فرا رسیده که طولانی‌ترین جنگ آمریکا را پایان دهیم.»

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل آمریکا افغانستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان تحولات بین الملل آمریکا افغانستان مقام های نظامی آمریکا درباره خروج خروج کامل جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون مذاکرات با نیجر را برای حفظ نیروهایش در این کشور آغاز کرده تاکید کرد که ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش ها، واشنگتن یک هیئت کوچک از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی ایالات متحده در آفریقا را برای شرکت در مذاکرات فرستاده است، چند روز پس از آن که چاد آخرین کشور آفریقایی شد که خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی شد.

اخیرا یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند تا در مورد آن در دولت بحث شود.

پیش از این گزارش شد ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند
  • درباره گردان افراطی صهیونیست که آمریکا تحریم اش کرد
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه