Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر قلیان گفت: در ستاد استانی مبارزه با کرونا تصمیم گرفته شد کمیته نظارت استانداری با همراهی کلیه سازمان های ذی ربط مانند بهداشت، صمت و اتاق اصناف و اتحادیه ها، با شدت بیشتری با متخلفان محدودیت های کرونایی برخورد نمایند تا بتوان ازوخیم تر شدن اوضاع جلوگیری کرد.

دکتر مهدی قلیان اول در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین درخصوص وضعیت ابتلا به کرونا در خراسان، اظهار کرد: متاسفانه به صورت روزانه هم در بخش بستری و هم در قسمت بیماران سرپایی روند صعودی ابتلا را به صورت بسیار محسوس و روند افزایشی تند شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید دانست که هنوز در دامنه اوج گیری هستیم و به پیک ابتلا به این ویروس نرسیده ایم به همین دلیل هر روز اوضاع بدتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: روند افزایشی ابتلا در مراکز درمانی و مطب ها به صورت روزانه، نشاندهنده آن است که بستری در بیمارستان ها نیز در روزهای آتی زیادتر خواهد شد. هرگاه روند سرپایی در مطب ها و مراکز منتخب درمانی تقریبا تثبیت و یا کاهشی شود، می توان ادعا داشت که به اوج بستری و پیک ابتلا رسیده ایم و در روزهای بعد از آن روند بستری ثابت شود ویا کاهشی خواهد بود.

دکتر قلیان ادامه داد: اما هنوز روند ابتلا به کرونا در مراکز صعودی است، به همین دلیل گفته می شود که در دامنه پیک چهارم در خراسان رضوی هستیم. هنوز تولید بیمار در محیط زیاد است. باید دانست که ویروس در این پیک نسبت به پیک های گذشته دارای واگیری بیشتری هست و هر تجمعی می تواند روند افزایش ابتلا را به سرعت بالا ببرد.

وی با بیان این نکته که دورهمی های ساده، افطاری و دیگر تجمعات در این روزها می تواند منبع مهمی برای ابتلا به کرونا باشد، یادآور شد: اکنون بیش از هر چیزی کم توجهی و جدی نگرفتن ابتلا به کرونا در قشر نوجوان و جوان است. این قشر نسبت به دیگر اقشار احتیاط کمتری انجام می دهند. هرکدام از این نوجوانان خدای نکرده ناقل و یا بیمار شود به سرعت خانواده خود را نیز آلوده خواهد کرد و بیماری بیش از پیش منتقل می شود.

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به اینکه وضعیت مشهد از نظر ابتلا به  کرونا قرمز اعلام شده است و هنوز شاهد افزایش مبتلایان به کرونا هستیم، آیا پیش بینی می شود که در روزهای آینده رنگ مشهد، مشکی اعلام شود، تصریح کرد: تاکنون رنگی به نام مشکی توسط ستاد ملی کرونا تعریف و تصویب نشده است. در روزهای گذشته و در برخی از شهرهای ایران، شاخص خطری که رنگ قرمز براساس آن تعریف می شود بسیار بالاتر از حد مورد انتظار رفت و به همین دلیل یکسری از مدیران منطقه ای، عنوان مشکی را برگزیدند اما این عنوان تاکنون توسط ستاد ملی کرونا به رسیمت شناخته نشده است.

وی در ادامه به بیان آمار تعداد مبتلایان به کرونا پرداخت و خاطرنشان کرد: روز گذشته ۳۳۱ بیمار کرونایی در خراسان رضوی بستری شدند. تعداد کل بستری ها در استان ۱۴۲۴ نفر هست که ۲۶۵ نفر از این تعداد در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند. اما در ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ که وضعیت مبتلایان به قدری زیاد شد که این شهر قرمز اعلام گردید، در کل استان ۹۸۷ بیمار بستری بوده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این آمار نشان دهنده آن است که در یک هفته گذشته حدود ۵۰۰ نفر به بیماران بستری در بیمارستان های استان افزوده شده است. به این آمار باید افراد مبتلا به کرونا که وضع بهتری دارند و به صورت سرپایی و قرنطینه خانگی درمان می شوند و تعداد آنها نیز بسیار زیاد و رو به افزایش است نیز اشاره کرد.

وی در خصوص رسیدگی و نحوه کنترل مسافران در فرودگاه مشهد، عنوان کرد: متاسفانه برای این بخش محدودیت قوی و موثری انجام نشده است. این موضوع منحصر به مشهد نیست و در کل کشور انجام می شود. هرچند که باید گفت اکنون در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد از مسافران پروازهای خارجی تست pcr گرفته می شود اما کنترل چندانی بر مسافران پروازهای داخلی وجود ندارد.

وی در ادامه به ذکر آخرین تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا برای جلوگیری از شیوع بیش از پیش این ویروس پرداخت و گفت: باتوجه به ارائه گزارشی مبنی براینکه حدود ۵۰ درصد از اصناف در تعطیلی واحد صنفی خود تخلف می کنند، در ستاد استانی مبارزه با کرونا تصمیم گرفته شد از یکشنبه ۲۹ فرودین ماه ۱۴۰۰ کمیته نظارت استانداری با همراهی کلیه سازمان های ذی ربط مانند بهداشت، صمت و اتاق اصناف و اتحادیه ها، بسیار جدی تر پای کار بوده و بیش از گذشته با متخلفان برخورد نمایند. مدیریت بر کرونا شوخی بردار نیست و اگر سهل انگاری شود جمع کردن کار بسیار سخت خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرودگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نظارت سختگیرانه ستاد استانی مقابله با کرونا ابتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 روال عادی پروازها در فرودگاه بین المللی اهواز

 به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین - خوزستان، سید مهدی رزاز صبح امروز (دوشنبه 27 فروردین ماه) در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: طبق نوتام صادر شده از سوی سازمان هوانوردی، تمام پروازهای روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه فرودگاه بین المللی اهواز لغو شده بود.

مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان گفت: براساس دستور سازمان هواپیمایی کشور، از ساعت ۶ صبح امروز دوشنبه تمامی پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین المللی اهواز برقرار و به روال عادی برگشته و در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • پروازهای دبی از سرگرفته شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • عدم رعایت قوانین صنفی چهار کافه بازی را در مشهد بست
  •  روال عادی پروازها در فرودگاه بین المللی اهواز
  • برقراری پرواز قشم مشهد از چهارشنبه هفته جاری
  • پروازهای فرودگاه کرمان از سرگرفته شد