Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@10:34:50 GMT

تخریب سازه های غیرمجاز در بخش تبادکان مشهد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۶۳۳۰

تخریب سازه های غیرمجاز در بخش تبادکان مشهد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی و رئیس اداره امور اراضی مشهد پس از گشت  و بازرسی در اطراف شهر مشهد گفت: متوجه حجم وسیعی از تغییر کاربری‌ها در روستای نجم بخش تبادکان  مشهد شدیم و  از یک تغییر کاربری وسیع جلوگیری کردیم و آثار ایجاد شده با کمک دادستان مشهد، معاونین دادستان و شورای حفظ حقوق بیت المال قلع و قمع شدند در طی این عملیات چند ساعته که قبل از طلوع خورشید شروع شده بود ۱۲ بنا، ۵۸ مورد دور دیوار، ۲۱ محوطه، ۴۰ مورد پی کنی، ۸ مورد استخر و ۳۰ مورد مصالح اراضی کشاورزی در روستای نجم بخش تبادکان مشهد که تحت ساخت و ساز‌ های غیرمجاز قرار گرفته بود از قید ساخت و ساز‌ های غیر مجاز آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با توجه به صبغه‌ی حقوقی و اقداماتی که قبلاً در حوزه اعاده حقوق بیت المال در ارتفاعات جنوبی مشهد و دیگر نقاط استان انجام داده بود افزود:  با پیگیری‌های بسیار زیاد از طریق اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال، و مراجع قضایی و انتظامی و با همکاری کارکنان زحمت کش امور اراضی مشهد عملیات قلع و قمع شروع شد.

بیشتربخوانید

ساخت و ساز‌های غیرمجاز در برخی اراضی روستا‌های مشهد، قلع و قمع شد

مدیر جهاد کشاورزی و رئیس اداره امور اراضی مشهد ادامه داد: گشت‌ های حفاظت اراضی کشاورزی با گشت‌ زنی و مراقبت مستمر و حضور فعال در عرصه‌ های کشاورزی و نیز گزارش‌ های دریافتی مزارع و باغ‌ ها را رصد و با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و اقدام به تغییر کاربری و تخریب برخورد می‌کنند.

طهماسبی زاده بیان کرد: از دهیاران، اعضای شورا و مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز مراتب آنها را به اداره‌ی مدیریت جهاد کشاورزی مشهد اعلام کنند.

 

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت وساز غیرمجاز تغییر کاربری حفاظت از اراضی کشاورزی حفظ حقوق بیت المال تغییر کاربری ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد

سرهنگ مسلم مویدی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان از شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز توسط رصد و پایش واحد‌های گشت شهرستان بروجرد در روز بیست و پنجم فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان افزود: حفاظت از اراضی کشاورزی، تضمین کننده امنیت غذایی کشور می‌باشد که این امر جزء با فعالیت گسترده ماموران یگان حفاظت و همراهی مردم امکانپذیر نیست.

وی افزود:بی‌توجهی به روند تغییرات شدید کاربری اراضی ممکن است به مسائل متعدد زیست‌محیطی و اجتماعی شامل تهدید‌های ناشی از تغییرات آب‌وهوایی، جنگل‌زدایی، بیابان‌زایی و به‌طور کلی از دست دادن تنوع زیستی منجر شود

وی با اشاره به حساسیت تعطیلات نوروز ادامه داد: در این ایام سودجویان اقدام به قطعه بندی و تغییر کاربری می‌کنند؛ مردم باید هوشیارانه عمل کنند و در دام این افراد گرفتار نشوند.

وی در پایان یادآور شد: سامانه ارتباط مردمی حفاظت از اراضی کشاورزی (۱۳۱) همچنان آماده دریافت گزارشات مردمی از ساخت و ساز‌های مشکوک در زمین‌های کشاورزی می‌باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • ممنوعیت تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد
  • ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۱۳ هزار هکتار از اراضی دولتی در البرز