Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: با شیوع بیماری کرونا باتوجه به اینکه سالمندان یکی از گروه‌های حساس هستند واکسیناسیون کرونای ۲۰۰ نفر از سالمندان مراکز نگهداری شبانه‌روزی انجام شد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، با افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا و افزایش سرعت شیوع این ویروس در جامعه بر اساس اعلام ستاد مدیریت بیماری کرونا، استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار گرفت که به دنبال این موضوع تمهیداتی از جمله تعطیلی اصناف، مساجد،دورکاری ادارات و سایر موارد اندیشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه در پیک چهارم شیوع این بیماری قرار داریم و هنوز تزریق واکسن برای همه مردم انجام نشده بر اساس اعلام مسئولان اکنون تنها راه مقابله با این بیماری رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در مراکز پرتردد است.

سازمان بهزیستی یکی از مراکز مهم و حساس در دوران شیوع بیماری کرونا است که خدمات مختلفی بین جامعه هدف و افراد تحت پوشش انجام می‌دهد، از جمله این خدمات می‌توان به توزیع بسته‌های بهداشتی بین کودکان کار، ارائه خدمات مشاوره به صورت غیرحضوری، ارائه خدمات به سالمندان، معلولان و غیره اشاره کرد.

 راه‌اندازی نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان 

"زهرا امینی"، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اقدامات بهزیستی به افراد تحت پوشش گفت: بهزیستی استان در سال گذشته اقدامات مهم و موثری را برای ارائه خدمت بهتر به جامعه هدف بهزیستی انجام داده که این اقدامات در مسیر رشد و ارتقای جامعه هدف نقش مهمی دارد.

وی افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های بهزیستی در سال گذشته می‌توان به راه‌اندازی 42 مرکز خدمات بهزیستی(+زندگی) همزمان با سراسر کشور، راه‌اندازی نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان، الکترونیکی شدن فرآیند فرزندخواندگی اشاره کرد.

امینی ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا باتوجه به اینکه سالمندان یکی از گروه‌های حساس هستند واکسیناسیون کرونای 200 نفر از سالمندان مراکز نگهداری شبانه‌روزی، همچنین اقدامات حمایتی و آموزشی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مراکز نگهداری سالمندان، فرزندان بهزیستی، افراد دارای معلولیت، افراد دارای اعتیاد و آسیب‌دیدگان اجتماعی و اجرای قرنطینه به موقع انجام شد.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات توسط پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی به 2 هزار و 796 نفر از جامعه هدف و ارائه 40 هزار مشاوره روانشناسی تلفنی رایگان از طریق سامانه 1480، ارائه خدمات آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه برخورداری از خدمات اورژانس اجتماعی به تعداد 685 نفر انجام شد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح پازل همدلی( بزرگترین پازل جهان) گفت: این طرح برای کمک به تهیه نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی انجام شد و کسب رتبه دوم کشوری در فروش قطعات و جذب مشارکت‌های مردمی و خیران یکی دیگر از اقدامات افتخارآمیز در سال گذشته بود.

امینی بیان کرد: در سال گذشته سامانه نظارت مردمی بر عملکرد بهزیستی با شماره 1482( سامانه دیده‌بان) راه‌اندازی شد و شهریه دانشجویی 402 نفر از دانشجویان تحت پوشش بهزیستی استان پرداخت شد.

50 درصد سالمندان در مراکز نگهداری واکسینه شدند/ انتقاد بهزیستی از کُندی واکسیناسیونواکسیناسیون سالمندان در مراکز نگهداری غرب استان تهرانواکسیناسیون سالمندان خراسان جنوبی در مقابله با کرونا آغاز شد

امینی با اشاره به اجرای طرح گشت شبانه توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی با هدف ساماندهی افراد بی‌خانمان و بی‌بضاعت جامعه هدف تعداد 4 هزار و 124 نفر گفت: کودکان کار و خیابانی یکی از گروه‌های مهم و مورد توجه بهزیستی است که ارائه خدمات آموزشی، مددکاری، بهداشتی، روانشناسی و حقوقی به آنها به تعداد 141 نفر انجام شد همچنین پرداخت 42 ودیعه مسکن و کمک به ساخت مسکن به تعداد 260 خانوار برای افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش بهزیستی یکی دیگر از اقدامات شاخص بهزیستی است.

انتهای پیام/713/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شیوع بیماری کرونا مراکز نگهداری بهزیستی استان سال گذشته ارائه خدمات استان مرکزی راه اندازی جامعه هدف انجام شد تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان اردبیل، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در مراسم تجلیل از توان‌خواهان فعال سرآمد در عرصه هنر‌های تجسمی اردبیل گفت: ۲۵۰۰ نفر از جامعه تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل در حال حاضر از ظرفیت خدمات هنری بهزیستی استفاده می‌کنند که ۶۸ مربی در مراکز توانبخشی بهزیستی در حال آموزش هنر به جامعه بزرگ معلولان استان هستند.
حامد رضایی افزود: آموزش هر نفر برای توان‌خواهان از دغدغه‌های مهم اداره بهزیستی و اولویت اول این مرکز بود که طی اقدامات انجام شده، در حال حاضر ۶ گروه تئاتر در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: در حوزه هنر که ۱۲۰ ساعت آموزش برای مددجویان بهزیستی داده شده بود، ۴۰ ساعت آن هنر درمانی در حوزه نقاشی است که در انتهای سال ۱۴۰۱ رخ داده بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مراسم تجلیل از سرآمدان عرصه هنرهای تجسمی بهزیستی اردبیل

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • کمک‌های هلال احمر بدون هیچ چشم‌داشتی بصورت شبانه‌روز انجام می‌شود
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد