Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@17:38:00 GMT

آخرین اخبار زلزله ۵.۹ ریشتری بوشهر +جزییات

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۶۶۶۶

آخرین اخبار زلزله ۵.۹ ریشتری بوشهر +جزییات

زمین‌لرزه شدید و طولانی بوشهر ار لرزاند که در شهرستان‌های اطراف نیز احساس شد.

به گزارش مشرق، زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه روز یکشنبه گناوه در شمال استان بوشهر را لرزاند.

شدت زمین‌لرزه به گونه‌ای بود که در استان‌های هم‌جوار نیز احساس شده است.

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

 بزرگی: ۵.۹

 محل وقوع: مرز استانهای بوشهر و فارس  - حوالی بندر گناوه

 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۱:۱۱:۵۰

طول جغرافیایی: ۵۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۲

عرض جغرافیایی: ۲۹.۷۶

عمق زمین‌لرزه: ۱۰ کیلومتر

 نزدیک‌ترین شهرها:

۲۸ کیلومتری بندر گناوه (بوشهر)
۳۱ کیلومتری بندر ریگ (بوشهر)
۴۱ کیلومتری شبانکاره (بوشهر)
     
 نزدیکترین مراکز استان:

۹۱ کیلومتری بوشهر
۱۳۱ کیلومتری یاسوج
 


پس‌لرزه‌ها در گناوه ادامه دارد

زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه روز یکشنبه شهرستان گناوه را لرزاند که به دلیل شدت بالای آن در شهرستان‌ها و استان‌های هم‌جوار نیز احساس شد.

پس‌لرزه‌ها ۴.۵ و ۳.۹ ریشتری نیز در گناوه رخ داد و همین موضوع سبب شده تا برخی از شهروندان در خیابان‌ها باشند.

بر اساس مشاهدات میدانی، خسارتی ناشی از این زمین لرزه در شهر گناوه رخ نداده است.

هنوز اطلاعاتی مبنی بر خسارت این زمین لرزه دریافت نشده است.

اعزام نیروهای ارزیاب زلزله به گناوه/ تاکنون خسارتی گزارش نشده است

جهانگیر دهقانی، مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر، اظهار داشت: مرکز زمین‌لرزه صبح امروز شهرستان گناوه بوده و دو زمین لرزه ۵.۹ ریشتری و ۴.۵ ریشتری و چندین پس لرزه ثبت شده است.

وی از اعزام نیروهای ارزیاب زلزله به محل وقوع خبر داد و اضافه کرد: تاکنون گزارشی از خسارت زلزله نداشته‌ایم.

اعلام آماده باش به دستگاه‌های امدادی فارس

رحیم آزادی، مدیرکل بحران استانداری فارس، بیان کرد: زمین لرزه ۵ و ۹ دهم ریشتری که در استان بوشهر و بندر گناوه رویداد در عمق ۱۰ کیلومتری بوده و این زمین لرزه به گونه‌ای بوده است که در شیراز نیز کاملاً احساس شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان فارس استان معین استان بوشهر بوده در همین راستا دستگاه‌های خدماتی و امدادی در حالت آماده‌باش بوده تا در صورت لزوم نیروها به این مناطق اعزام شوند.

آزادی تاکید کرد: نیروهای امدادی در سطح استان فارس در حالت آماده‌باش بوده تا در صورت نیاز نسبت به اعزام به استان بوشهر و بندر گناوه اقدامات لازم انجام گردد.

به گفته این مقام مسئول، زلزله‌ای که در استان بوشهر روی داده در شهر شیراز نیز احساس شد با این حال هنوز گزارشی مبنی بر وارد شدن خسارت گزارش نشده است.

اعلام آماده باش به سراسر خوزستان در پی زمین لرزه گناوه

 شهاب صدیقی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران خوزستان پیش از ظهر امروز یکشنبه با اشاره به زلزله در بندر گناوه در استان بوشهر، اظهار کرد: زمین لرزه در استان بوشهر رخ داد و لرزشی که در شهرهای استان خوزستان احساس کردیم، مربوط به کانون اصلی است.

وی بیان کرد: با توجه به قدرت این زمین لرزه، لرزش‌ها بیشتر در شهرهای هندیجان، ماهشهر، بندر امام، و… احساس شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: ارزیابی‌ها در حال انجام است و با استان بوشهر برای کمک احتمالی تماس گرفته شده و اخبار تکمیلی نیز متعاقباً اعلام می‌شود.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۱۱:۱۱ امروز حوالی بندر گناوه در مرز استان‌های بوشهر و فارس را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

شدت این زمین به حدی بود که در همه شهرستان‌های استان خوزستان نیز احساس و باعث وحشت مردم شد.

زلزله گناوه شیراز را هم لرزاند

 زمین لرزه ۵.۹ ریشتری گناوه مناطقی از استان فارس به ویژه شیراز را هم لرزاند.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که در تمامی شهرستان شیراز احساس شد.

مرکز این زلزله مرز بین استان فارس و استان بوشهر حوالی گناوه بوده است. این زلزله در استان‌های دیگر نظیر خوزستان نیز احساس شد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا بوشهر زلزله زمین لرزه اخبار حوادث زلزله بوشهر اخبار داغ زمین لرزه ۵ ۹ ریشتری استان بوشهر زمین لرزه زمین لرزه نیز احساس شد بندر گناوه استان فارس آماده باش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود پایگاه امداد دریایی گناوه یک‌زنگ خطر است!

ایسنا/بوشهر همه ساله با شروع مسافرت‌های نوروزی ، شهرستان گناوه یکی از پرترددترین شهرستان‌های استان بوشهر به شمار می‌آید، استفاده از بازار و مراکز تجاری از یک سو و از سوی دیگر استفاده از ساحل شنی زیبا، بر ورود مسافرین و گردشگران تاثیر بسزایی داشته است. دریا به خودی خود در جذب گردشگر و مسافر نقش مهمی را ایفا می‌کند اما یک طرف این طبیعت زیبا خطراتی است که جان افراد به ویژه گروهی که آشنایی با فنون شنا را ندارد همیشه تهدید می‌کند.

به گزارش ایسنا روابط عمومی هلال احمر بوشهر با مقدمه بالا به نقل از  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر  نوشت: از آغاز سفر های نوروزی تا پایان هفتمین روز از آغاز سال جدید بیش از ۵ مورد عملیات نجات غریق در ساحل بندر گناوه انجام شده است که با ورود به موقع پایگاه موقت ساحلی هلال احمر و ناجیان غریق مستقر در نوار ساحلی شاهد تلفات جانی در دریا نبوده ایم.
احسان ایزدپناه گفت: نبود پایگاه امداد دریایی یک‌زنگ خطر است متاسفانه پس از پیگیری های صورت گرفته متوجه شدیم که پایگاه ساحلی هلال احمر به صورت موقت و ویژه ایام نوروزی دایر شده است و بخاطر برخی اتفاقات این پایگاه که قبلاً در محل اسکله صیادی مستقر بوده تعطیل شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در پاسخ به این سوال که چرا این پایگاه فعالیت دائم ندارد اینگونه گفت: ساختمان قبلی پایگاه امداد و نجات دریایی گناوه در سال ۸۸ به عنوان اولین پایگاه دارای ساختمان در کشور افتتاح شد و در حوادث گوناگونی در حوزه دریایی و ساحلی اقدامات موثری انجام داده است.
وی افزود: با توجه به توسعه شهر و اینکه این ساختمان در مسیر خیابان ۳۰ متری قرار داشت ، نیاز به بازگشایی مسیر موجب شد که ساختمان این پایگاه تخریب و همکاری در راستای تخصیص مکان جدید و اعتبار ایجاد ساختمان محقق نگردد.
وی گفت: این پایگاه پس از گذشت حدود بیش از دو سال به علت نداشتن ساختمان جدید، غیرعملیاتی شده است، که پس از پیگیری صورت گرفته و نشست های مختلف زمین جدید برای پایگاه تعیین شده است اما مستلزم تخصیص اعتبار از محل اعتبارات استان نیز م است که امیدواریم دستگاه‌های مرتبط در این مهم جمعیت هلال احمر استان را یاری کنند تا بتوانیم در زمان حوادث یاریگر حادثه دیدگان باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نبود پایگاه امداد دریایی گناوه یک‌زنگ خطر است!
  • مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟
  • تولید و تأمین روزانه ۴۴۵ هزار مترمکعب آب در استان بوشهر در نوروز
  • زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت
  • زلزله ۴.۵ ریشتری در خوزستان
  • زلزله‌ ۴.۵ ریشتری سالند را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۵ ریشتری در دزفول
  • زمین لرزه ۴.۵ ریشتری در سالند دزفول
  • خوزستان لرزید
  • زلزله خوزستان را لرزاند