Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@20:53:30 GMT

صدور ۲۳۶ هزار سند مالکیت کاداستری در استان فارس

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۶۷۹۰

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس از صدور بالغ بر ۲۳۶ هزار سند مالکیت کاداستری در سال گذشته در این استان خبر داد. سید مهدی هاشمی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس در گفت‌وگو با میزان از صدور بالغ بر ۲۳۶ هزار سند مالکیت کاداستری در سال گذشته در استان فارس خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته با وجود مشکلات و محدودیت‌های موجود شاهد انجام سریع و صحیح فرایند‌ها مطابق با بخشنامه‌های سازمانی بودیم و صدور بالغ بر ۲۳۶ هزار سند مالکیت کاداستری در سال ۱۳۹۹ تأییدی بر این امر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل ثبت استان فارس با اشاره به سیاست‌های تحول گرایانه قوه قضاییه و به تبع آن سازمان ثبت و ابلاغ سند تحول قضایی جهت اجرا در سال گذشته، سهم ثبت اسناد و املاک در نیل به اهداف مندرج در سند فوق را حائز اهمیت دانست و افزود: با توجه به اینکه دفاع از مالکیت‌های اشخاص یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های امنیت حقوقی و قضایی جامعه است، مستندسازی مالکیت‌ها یکی از مؤلفه‌های ضمانت بخش حسن اجرای این سند است.
وی ادامه داد: سرعت بخشی در تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری و تسریع در صدور این اسناد، تکمیل جانمایی و تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی، صدور اسناد مالکیت دولتی در سطح استان فارس و دیگر اقدامات منطبق با دستورالعمل‌های سازمانی به منظور حرکت در مسیر ثبت نوین از اولویت‌های ثبت اسناد استان فارس است.      بیشتر بخوانید:    تثبیت مالکیت ۹۰ هکتار از اراضی ملی استان گلستان با پیگیری دادستانی انتهای پیام/ برچسب ها: فارس مالکیت کاداستر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فارس مالکیت کاداستر سال گذشته استان فارس ثبت اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۶۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان جهاد دانشگاهی برای تسهیل در صدور اسناد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست مشترک با رئیس سازمان جهاد دانشگاهی که با حضور اعضای هیئت مدیره جهاد دانشگاهی و معاونان سازمان ثبت با محوریت تعاملات بین دو سازمان برگزار شد، با اشاره به اینکه سال جدید سال مردمی سازی تولید است و سال گذشته تجربیات خوبی در بحث همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری داشتیم، گفت: سازمان ثبت در زمینه تثبیت مالکیت و صدور اسناد حدنگار، نیازمند افراد متعهد با دانش تخصصی بالاست و تعامل با مجموعه جهاد دانشگاهی راهگشای سازمان ثبت در تسریع و تسهیل صدور اسناد حدنگار است.

وی افزود: خرید ماهواره با هدف به‌روزرسانی تصاویر ماهواره‌ای در تثبیت مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی در سال آینده و همچنین گسترش تعاملات با جهاد دانشگاهی در اجرای این طرح چهره جدیدی از سازمان ثبت را ارائه خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای متشکل از پژوهشگران و نخبگان در حوزه‌های مختلف است و سازمان ثبت اسناد نیز در دوران تحول و تعالی قوه قضائیه علاوه بر کار میدانی و فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی اقدامات عظیمی را در خدمت رسانی به مردم خلق کرده است.

بابایی در ادامه با اشاره به دستاوردهای سازمان ثبت در ۳۰ ماه گذشته، عنوان کرد: ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی، ۵۱ درصد از پهنه‌های کشاورزی، ۸۰ درصد از اراضی موقوفه و صددرصد اماکن نظامی تثبیت و مستندسازی شده که این نتایج حاصل ۱۱۰ سفر استانی و تشکیل قرارگاه‌های حدنگاری "شهید سلیمانی" در تمامی واحدهای ثبتی سراسر کشور می‌باشد.

صدور اسناد الکترونیک و همچنین الکترونیکی کردن فرآیندهای ثبت شرکت‌ها در تیرماه سال جاری و رونمایی از سامانه کاتب در هفته قوه قضائیه و الکترونیکی نمودن بسیاری از خدمات تا پایان سال از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آن اشاره کرد و گفت: این اقدامات نقش مؤثری در کاهش مراجعات مردمی و افزایش رضایتمندی مردم دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه بر انعقاد تفاهم نامه مشترک بین دو سازمان در تمامی حوزه‌ها بالاخص در حوزه حدنگاری و مالکیت معنوی و همکاری در برداشت‌های ماهواره‌ای در حوزه نقشه برداری، بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان حوزه جهاد دانشگاهی، تشکیل کارگروه مشترک به جهت تسهیل در صدور اسناد تاکید کرد.

مسلمی نایینی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی نیز در ادامه ضمن تشریح فعالیت‌های این سازمان در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی خواستار تعاملات روزافزون دو سازمان شد و افزود: تثبیت مالکیت املاک و اراضی جهاد دانشگاهی و اراضی و املاکی که سالهاست مورد اختلاف و محل دعوا بوده نیازمند تعامل جدی با سازمان ثبت است.

در این نشست معاون امور املاک و کاداستر، معاون فن‌آوری و خدمات الکترونیک ثبت، سرپرست مرکز مالکیت معنوی و مدیر کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری سازمان ثبت نیز آمادگی این سازمان را در زمینه تثبیت مالکیت و ساماندهی املاک جهاد دانشگاهی، ایجاد فضای پژوهشی و تحقیقاتی در صدور اسناد حدنگار، ثبت برند و علائم تجاری، تعریف مسیر سبز برای جهاد دانشگاهی اعلام کردند.

کد خبر 6084564

دیگر خبرها

  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان
  • صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته
  • ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری بدون اغماض پیگیری می‌شود
  • از ظرفیت صدا و سیمابرای استفاده کشاورزان از سند مالکیت استفاده شود
  • بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان جهاد دانشگاهی برای تسهیل در صدور اسناد