Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@11:12:14 GMT

طرح مدیریت چرای نوین دام در استان البرز اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۶۹۲۰

طرح مدیریت چرای نوین دام در استان البرز اجرا می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه ۷۲درصد سطح استان البرز را مراتع تشکیل می‌دهد، گفت: طرح مدیریت چرای نوین در استان البرز اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

حامد فرضی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج با بیان اینکه 383هزارو 366 هکتار از مساحت استان البرز را مراتع تشکیل می‌دهد، اظهارداشت: این میزان را 72 درصد کل مساحت استان را شامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی زنگ خطر نابودی مراتع در ایلام به صدا در می آیدآغاز کوچ زودهنگام عشایر کهگیلویه و بویراحمد؛ کرونا مانع نابودی مراتع نشددیده‌بانی ملخ صحرایی در چهار میلیون هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان انجام شد

وی با بیان اینکه هزارو 733 مرتعدار در استان البرز وجود دارد، افزود: همچنین 191 هزارو 87 راس تعداد دام های مجاز استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه 192 هکتار از مراتع استان درجه یک هستند، بیان کرد: برای تهیه علوفه می‌توان از این مراتع به خوبی استفاده کرد.

فرضی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر مدیریت نوین چرا در استان اجرا شده است، تصریح کرد: اجرای این نوع مدیریت سبب پیشگیری از چرای بی رویه در سال‌های اخیر شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه احیا و توسعه رویشگاهای مرتعی گام موثری برداشته شده است، خاطرنشان کرد: تهیه طرح های مرتع داری تلفیقی یکی دیگر از اقدامات موثری بود که تاثیر بسزایی بر کاهش فشار دام بر مرتع داشته و علاوه بر تولید علوفه سایر محصولات فرعی مانند زنبورداری، زراعت چوب، پرورش ماکیان، اکوتوریسم برای بهبود وضعیت معیشت مرتع داران اجرا کرد.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد گفت:یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آتش‌بُر تا پایان اردیبهشت امسال در روستای گردشگری بیشه خرم آباد و حوالی آن برای جلوگیری از آتش‌سوزی های احتمالی در روزهای گرم ایجاد می‌شود. 

لطفعلی بیرانوند افزود:همچنین طرح احداث آتش بُر در سپیددشت مسیر راه آهن تا تنگ هفت، روستای گازه، روستای بیشه، خان آباد، صیدنر و زالیاب از طریق شخم زدن مناطق جنگلی و شخم زدن در کنار درختان، مناطق حساس در حال اجرا است.

وی گفت: با توجه به اینکه در مسیر جاده‌ها یکی از عوامل حریق بی‌احتیاطی در پرت کردن فیلتر سیگار است،احداث این آتش‌بُرها از سرایت آتش‌سوزی به داخل مزارع کشاورزی و درختکاری‌ها ومناطق جنگلی جلوگیری می‌کند.

بیرانوند با اشاره به اینکه جنگل‌ها و مراتع از مهم‌ترین و باارزش‌ترین منابع طبیعی هستند و نقش اساسی در تأمین نیازمندی‌های انسان ،اکسیژن، آب، مواد غذایی و دارو دارند، افزود: منابع طبیعی تجدیدشونده جنگل‌ها و مراتع در توسعه ی اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهمی دارد و باید بیش از پیش مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد از شهروندان و طبیعت‌دوستان خواست در صورت مشاهده ی هر گونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع، نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان لرستان را یاری کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست
  • پیش‌بینی پایان مرمت پل خاتون تا انتهای سال ۱۴۰۳
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز آزادراه کرج_قزوین
  • با وجود بارش های اخیر؛ البرز همچنان عطش دارد
  • البرزهم چنان عطش دارد
  • زباله‌گردی محصول اجرا نشدن قانون مدیریت پسماند است
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز/ مدیرآن آماده‌باش شدند
  • تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان