Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-16@13:10:59 GMT

مذاکرات مستقیم ایران و عربستان در بغداد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۷۲۳۶

مذاکرات مستقیم ایران و عربستان در بغداد

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ فایننشال تایمز به نقل از سه منبع آگاه مدعی شده که مقامات بلندپایه ایران و عربستان سعودی، پنج سال بعد از قطع روابط دیپلماتیک، مذاکراتی مستقیم در راستای بهبود رابطه انجام داده اند.

ادعا می شود که این دیدار طی ماه جاری میلادی در بغداد انجام شده است. تاریخ دقیق این گفتگوها ۹ آوریل (۲۰ فرورین) اعلام شده و ادعا می شود که نتیجه ای مثبت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود که یکی از موضوعات مورد بحث نیز حملات انصارالله به مواضع سعودی بوده است.

ریاست هیأت سعودی را در این مذاکرات «خالد بن علی الحمیدان» مدیرکل اداره اطلاعات عمومی برعهده داشته و دور بعدی مذاکرات مستقیم بین ریاض و تهران هم برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده است.

ظاهراً مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق فرایند این مذاکرات ادعایی را تسهیل کرده است و اینکه او ماه گذشته در سفر به ریاض، با بن سلمان در این رابطه گفتگو کرده است.

همچنین ادعا می شود که مذاکرات تهران-ریاض با سرعت پیش می رود چرا که مذاکرات برجام با سرعت در حال حرکت به جلو است و همچنین پای حملات انصارالله به مواضع عربستان سعودی در میان است.

این در حالی است که به نوشته فایننشال تایمز، یک مقام ارشد سعودی وجود هرگونه مذاکره ای را تکذیب کرده و دولت های ایران و عراق نیز در این باره صحبتی نکرده اند.

از طرفی، یک مقام ارشد عراقی و یک دیپلمات خارجی، انجام این مذاکرات را تائید می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093399 برچسب‌ها ایران عربستان سعودی مذاکره

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ایران عربستان سعودی مذاکره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان سعودی همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری دعوت کرد

 وزارت خارجه عربستان سعودی بامداد یکشنبه در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، خواستار خویشتنداری طرفین شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: نگرانی عمیق خود را از تشدید تحولات و تنش نظامی در منطقه و پیامد‌های جدی آن ابراز می‌کنیم.

وزارت خارجه عربستان افزوده است: از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و منطقه و ساکنان آن را از خطرات جنگ در امان نگه دارند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟ (فیلم)
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟
  • ادعای یک کانال عبری: عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل کمک کرد
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل نقش داشت
  • ادعای کانال عبری درباره نقش عربستان در مقابله با عملیات ایران
  • عربستان سعودی همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری دعوت کرد
  • طارمی در راه انتقال به اینتر عربستان!