Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: موج فعلی کرونا در استان سیستان و بلوچستان در مسیر افزایش است، بنابراین همکارانمان برای روزها و شب‌های سخت‌تر هم آماده باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمد هاشمی شهری صبح امروز در جلسه امشب ستاد بحران کرونای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: یکی از تجارب جدید دنیا در درمان بیماران کووید-19 گرفتاری ناگهانی و مجدد بیماران ترخیص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با توجه به نوپدید بودن بیماری شیوه‌های درمانی مورد استفاده در دنیا به سرعت در حال بروزرسانی است. یکی از وظایف کمیته درمان ستاد بحران دانشگاه ارزیابی و بروزرسانی مستمر شیوه‌نامه‌های درمانی با هدف وحدت رویه و دسترسی همگانی بیماران به امکانات درمانی و دارویی است. 

وی با اشاره به درمان علمی بیماران استان بر اساس آخرین اطلاعات پزشکی دنیا، خاطرنشان کرد: با توجه به اثبات مفید بودن درمان سرپایی با داروهای ضدویروسی خوراکی، تمام داروهای خوراکی موجود در ستاد بحران در اختیار مراکز غربالگری سرپایی قرار گرفته است.

افزایش سه برابری مبتلایان به کرونا در استان سیستان و بلوچستان نگران کننده استروند افزایشی بیماران کرونایی در زاهدان/ واکسن زدن مجوز برداشتن ماسک نیستآخرین اخبار کرونا در ایران| شدت سرایت ویروس جدید 10برابر است/ هنوز به قله پیک چهارم نرسیده‌ایم/ 71درصد نقض تردد در شهرهای قرمز منطقی نیست+ نقشه و نمودار

هاشمی شهری بیان کرد: موج فعلی کرونا در استان سیستان و بلوچستان در مسیر افزایش است، بنابراین همکارانمان برای روزها و شب‌های سخت‌تر هم آماده باشند. با وجود بهتر بودن شرایط فعلی استان ما از بقیه نقاط کشور،  همه‌گیری کرونا همچنان در بازوی بالا رونده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تجربه‌های قبلی حاکی از این است که هر موج 6 تا 8 هفته به طول خواهد کشید و هنوز در بازوی بالا رونده ابتلا هستیم. تاخیر در ورود به موج آتی تا حدود زیادی ناشی از اجرای صحیح طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و مراقبت خانه و محله محور کرونا بود و هنوز هم برای برگشت از مسیر قبلی و ایجاد تاخیر در رسیدن به قله موج فرصت داریم.

وی اظهار داشت: با تشکر از صبر و حوصله و مشارکت مردم، کسبه، فعالان مذهبی و سایر افراد ذیربط، امیدواریم با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی از موج ویروس انگلیسی هم با تلفات کمتری عبور کنیم.

سیدمهدی طباطبایی نیز اظهار داشت: خرید متمرکز اقلام حفاظتی با نظر کارشناسی، مانع از فروش اقلام فاقد کیفیت به مراکز درمانی و بهداشتی دانشگاه شد. خوشبختانه این رویکرد در اوج نیاز دنیا و کشور به اقلام حفاظتی و آشفتگی بازار باعث شد تا واحدهای تابعه ما کمترین دغدغه را برای تامین اقلام استاندارد حفاظت فردی داشته باشند.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در حال حاضر که بازار اقلام حفاظت فردی از لحاظ کمیت به اشباع نسبی رسیده است هم خرید متمرکز امکان نظارت قوی تر و خرید به صرفه تر را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/391/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا سیستان و بلوچستان ویروس کرونا سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۷۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۲ درصدی تولد نوزادان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،کارن یحیائی گفت: خوشبختانه طبق آمار و اطلاعات ستاد نوروزی ۱۴۰۳ دانشگاه، تولد نوزاردان از یکم الی هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳ نسبت در سال قبل در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در راستای ارائه خدمات و عمل به وظایف در قانون جوانی جمعیت، دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تلاش خود را برای انجام وظایف قانونی بکار بسته و در تمام مدت تعطیلات و ایام نوروز واحدهای خدمات دهنده در زمینه مشاوره ازدواج، زنان و زایمان و اطفال به صورت مستمر مشغول خدمت رسانی بوده اند.

رئیس کمیته رسانه قرارگاه جمعیت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: در اولین روز از سال ۱۴۰۳، درراستای اهمیت جوانی جمعیت و تکریم از مقام مادران، دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به اتفاق سرپرست معاونت درمان دانشگاه، کارن یحیائی مسئول و پژمان قرائیان دبیر ستاد نوروزی دانشگاه در بازدید از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمومنین (ع)، با مادران و نوزادان تازه متولد شده در این بیمارستان دیدار و تولد نوزادان به خانواده این عزیزان تبریک گفت

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888263

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • مصدومان حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان ۲۳ درصد کاهش یافت
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • افزایش ۲۲ درصدی تولد نوزادان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کاهش ۴۸ درصدی موارد فوتی حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۴۸ درصدی فوتی در حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در سیستان و بلوچستان
  • استقرار کادر پرستاری و بیهوشی بیمارستان قائم (عج) در حرم مطهر رضوی
  • اجتماع کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی