Web Analytics Made Easy - Statcounter

فضاپیمای سایوز روز جمعه از ایستگاه فضایی بین‌المللی رها شد تا "کیت روبینز" فضانورد ناسا و دو فضانورد روسی را بعد از ۶ ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی با خیالی راحت به زمین بازگرداند. فضانوردان روز شنبه در بیابان‌های قزاقستان فرود آمدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ فضاپیمای سایوز روز جمعه از ایستگاه فضایی بین‌المللی رها شد تا "کیت روبینز" فضانورد ناسا و دو فضانورد روسی را بعد از 6 ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی با خیالی راحت به زمین بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"روبینز"، "سرگی ریژیکوف" و "سرگی کودسورچکوف" با فضاپیمای سایوز  ساعت 11 صبح روز شنبه 17 آوریل به وقت قزاقستان و در بیابان‌های قزاقستان به زمین نشستند که این فرود از ایستگاه فضایی به کره زمین، نزدیک به 3.5 ساعت طول کشید.

 

لحظه خداحافظی خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی با 3 فضانورد

 

 

لحظه فرود فضانوردان در بیابان‌های قزاقستان

هر سه فضانورد به سرعت از فضاپیما استخراج شدند و اکنون تحت بررسی‌های عادی پزشکی و بهداشتی هستند و بعد از آن "کیت روبینز" به خانه خود در تگزاس بازخواهد گشت و فضانوردان روسی نیز دوباره به پایگاه آموزشی خود در استارسیتی روسیه پرواز می‌کنند.

این 3 فضانورد در طول ماموریت نیم ساله خود 2960 مدار زمین را تجربه کرده‌اند و در مجموع 78.4 میلیون مایل را پیمایش کرده‌اند. این دومین پرواز فضایی "کیت روبینز" بعد از سال 2016 بود اما "ریژیکوف" اکنون دومین پرواز فضایی خود را با 358 روز تجمع در فضا به پایان رسانده است در حالی که "کودسورچکوف" نخستین پرواز فضایی خود را تجربه کرده است.

در حال حاضر دو فضانورد روس، چهار فضانورد آمریکایی و یک فضانورد ژاپنی در حال انجام ماموریت فضایی در ایستگاه فضایی بین المللی هستند؛ ایستگاه فضایی بین‌المللی، یک آزمایشگاه فضایی به ارزش حدود 100 میلیارد دلار است که در آن انواع آزمایش‌ها در شرایط فضا و بی‌وزنی توسط چند کشور از جمله روسیه، آمریکا و ژاپن و آژانس فضایی اروپا انجام می‌گیرد.

فیلم/ راهپیمایی هیجان‌انگیز فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی و بر فراز کره زمینتصاویر جدید و خیره‌کننده کاوشگر چینی از سیاره مریخ

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علمی علم و تکنولوژی علمی علم و تکنولوژی ایستگاه فضایی بین المللی کیت روبینز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه هولناک ورود اتوبوس به ایستگاه مترو (فیلم)

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه تصادف و آتش گرفتن وانت در جاده ارومیه (فیلم) لحظه هولناک ترکیدن لاستیک اتوبوس در جاده (فیلم) حفره بزرگ در‌ زمین اهواز پس‌ از باران (فیلم)

دیگر خبرها

  • عکس| دردسر حضور در فضا!
  • وقتی دیگر زمین جایی برای زندگی نیست و شهر فضایی می شود! (عکس)
  • نفوذ زمینی‌ها به ماه و خورشید در سالی که گذشت
  • لحظه هولناک ورود اتوبوس به ایستگاه مترو (فیلم)
  • لحظه ورود اتوبوس به ایستگاه مترو! + فیلم
  • لحظه ترسناک فرود وحشتناک هواپیما در سنندج
  • اسکن سه‌بعدی به اکتشافات ایستگاه فضایی بین‌المللی یاری می‌رساند
  • نمای شگفت‌انگیز ماه از ایستگاه فضایی
  • عکس برتر فضایی هفته / نمای شگفت‌انگیز ماه از ایستگاه فضایی
  • ماهواره ارتباطی چین وارد مدار ماه شد