Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@19:43:19 GMT

کاهش ۸۰ درصدی ورودی آب سد سفیدرود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۷۳۳۱

کاهش ۸۰ درصدی ورودی آب سد سفیدرود

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، وحید خرمی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت:  در حال حاضر ذخیره آب سد سفیدرود یک میلیارد و ۷۱ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر سرریز شده است.

او، با بیان اینکه ورودی سد سفیدرود ۷۱ متر مکعب بر ثانیه است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۰ درصد کاهش یافته است ، افزود: ساخت ۲۰۰ سد و سدچه روی رودخانه قزل اوزن و سد طالقان در تهران، کم شدن آب رودخانه شاهرود و کاهش نزولات موجب کاهش میزان آب ورودی به این سد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان  ،  با اشاره به خروجی ۶۰ متر مکعب بر ثانیه سد سفیدرود ، گفت: شالیکاران بر اساس تقویم زراعی به آماده سازی، خزانه گیری و کشت برنج اقدام کنند تا از بروز مشکل کم آبی پیشگیری شود.

خرمی تصریح کرد: آب زراعی ۱۷۲ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار گیلان از سد سفیدرود تامین می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو سد سفیدرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار خاطر نشان کرد: کاهش پرونده‌های قضائی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشور از طریق نظارت ماهواره‌ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزها، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

کد خبر 6087229

دیگر خبرها

  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود