Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@06:48:25 GMT

۴۰ روز هوای پاک سهم مشهدی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۷۳۳۸

۴۰ روز هوای پاک سهم مشهدی‌ها

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد پذیرا رئیس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: بررسی داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد حاکی از آن است که در پارسال ۴۰ روز هوای پاک، ۲۵۱ روز هوای سالم، ۷۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱ روز هوای ناسالم برای تمامی افراد به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

هوای مشهد سالم است

او افزود: بررسی آمار‌ها نشان می‌دهد تعداد روز‌ های با هوای پاک در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ تغییری نداشته است اما در سال ۹۹ تعداد روز‌ های با هوای قابل قبول نسبت به سال ۹۸، ۱۵ روز کاهش و تعداد روز‌ های با هوای ناسالم برای گروه‌های حساس نیز ۱۶ روز افزایش داشته است.

رئیس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد  ادامه داد: در سال ۹۹ بیشترین روز‌های با هوای پاک در فروردین و اردیبهشت ماه و بیشترین روز‌ها با هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در دی ماه به ثبت رسیده است.

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هوای پاک شهر مشهد هوای ناسالم گروه های حساس هوای ناسالم هوای پاک روز هوای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ۵ شهر خوزستان «ناسالم» اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشو در روز جاری (دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شاخص کیفی هوا در شهر هندیجان 156 AQI ثبت شده که این نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای همه گروه‌های سنی (قرمز) است.

بر اساس شاخص یادشده افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

همچنین وضعیت هوای شهرهای اهواز ۱۲۸، سوسنگرد ۱۴۸، ماهشهر ۱۱۷ و خرمشهر ۱۲۳ AQI گزارش شده که این شاخص نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس (نارنجی) است.

بر اساس شاخص نامبرده افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کد خبر 6084343

دیگر خبرها

  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای تهران بارانی و سالم است
  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • هوای ۵ شهر خوزستان «ناسالم» اعلام شد
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم