Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان گچساران از وقوع نخستین فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های کوه خامی این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس همه ساله با فرا رسیدن فصل بهار شاهد بروز آتش‌سوزی‌های فراوان در جنگل‌ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم؛ یکی از نقاط استان که همه ساله مستعد آتش سوزی است و خسارات جبران ناپذیری را هم به بار آورده است شهرستان گچساران است که از فصل بهار آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتش‌سوزی سال گذشته در شهرستان گچساران خسارات زیادی را به بار آورد و حتی منجر به فوت یکی از دوست داران محیط زیست شد و البرز زارعی فدای جنگل‌های زاگرس شد.

بیش از ۶۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان از جمله پلاک انبار شاهی، پشه کان اولیا، نارک، خنگ بنار و کوه گهر، ماهور باشت، آبریگون و کوه پهن در در۲۹ فقره آتش سوزی سال گذشته دچار آسیب جدی شده است.

فرماندار شهرستان گچساران پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: منطقه حفاظت شده خامی  ساعت ١٩ روز جمعه گذشته طعمه آتش شد که با تلاش نیروهای طبیعت دوست منطقه دیل، مارین، اسپر و نیروهای اداره منابع طبیعی پس از مهار در بامداد شنبه، شب گذشته به دلیل شعله های جا مانده در جنگل ها و مراتع دوباره روشن شد. 

اتابک با اشاره به این که به دلیل کوهستانی، سخت گذر بودن و شیب تند مهار آتش با مشکل مواجه شده شد بیان کرد: بیش از ۳۰ نفر در مهار این آتش سوزی فعالیت داشتند و هم اکنون نیرو های مردمی، محیط زیست و منابع طبیعی در حال مهار آتش هستند.

وی ادامه داد: در این آتش سوزی بخشی از جنگل ها و درختان منطقه حفاظت شده خامی مانند زالزالک و بلوط در مناطق سخت گذر کوه خامی در ارتفاعات نزدیک روستای مارین طعمه حریق شد.

اتابک گفت: این نخستین آتش‌سوزی امسال در کوه خامی بوده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان گچساران جنگل ها و مراتع جنگل ها آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۷۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۷۴ هزار فعالیت تعمیراتی در شرکت نفت گچساران

غلامرضا کمالی گفت : ۷۴ هزار و ۸۱۵ فقره درخواست کار اعم از پیشگیرانه، اصلاحیه، تعمیر کلی و غیر مترقبه و کالیبراسیون توسط اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در واحد‌های عملیاتی انجام شده است.

او می‌گوید: انجام کار‌های تعمیراتی و اصلاحیه‌ها نقش موثری در اقتصاد مقاومتی، تولید و حفظ محیط زیست اطراف تأسیسات نفتی داشته است، در همین راستا ۶۴۵ مورد اصلاحیه در واحد‌های مختلف انجام شده است

کمالی، تعمیرکلی توربین‌های ایستگاه‌های تقویت گاز (ردیف c-۱۰۴ فشار ضعیف گچساران ۱، ردیف c-۱۰۱ A و C-۱۰۱B فشار قوی گچساران، ردیف‌های C-۴۰۱A و C-۴۰۱B فشارقوی سیاهمکان، ردیف‌های C-۷۰۲A و C-۷۰۲C واحد فشار ضعیف گچساران ۳ و ردیف‌های C-۴۰۳ و c- ۴۰۵ فشار ضعیف گچساران ۴ را از دیگر عملیات‌های موفقیت آمیز این اداره عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ادامه داد: انجام تعمیرات اساسی کارخانه‌های گاز و گاز مایع ۹۰۰، فشار قوی سیاهمکان، تقویت گاز بینک و گاز و گاز مایع ۱۳۰۰ سیاهمکان در بخش‌های مختلف نظیر برق، ابزار دقیق، بخشی از مکانیک رله‌های حفاظتی و تعمیرات کلی مکانیک در این شرکت موجب جلوگیری از خروج ارز و حمایت از نیروی کار متخصص داخلی شده است.

وی با بیان اینکه این شرکت موفق به تعمیر انواع روتور و درپوش الکترو موتور شامل بازسازی نشیمن‌گاه و بیرینگ به تعداد ۲۸۵ مورد شده است از ساخت ۲۰۰ عدد انواع صفحه کاهنده فشار (اورفیس) در سایز‌های مختلف خبر داد

کمالی در ادامه به ساخت بیش از ۲۴۵ مورد قطعات مورد نیاز توربین‌های ورکسپور، کلارک، سولار، رستون، رولز رویس شامل نشت بند‌های تفلونی، بوش و چرخ دنده‌ها اشاره کرد و گفت: نیرو‌های صنعت نفت گچساران موفق به ساخت بیش از ۱۶۰ مورد فلنج از ۴ اینچ تا ۲۴ اینچ مورد مصرفی در خطوط جریانی نفت و گاز شدند.

وی انجام اصلاحیه‌های مختلف همچون تلمبه‌های جدید بر روی بسته مواد شیمیایی ضد رسوب واحد نمک‌زدایی، اصلاحیه تعویض لوله، تعمیر ۱۵۰ دستگاه شیرآلات متنوع فرایندی در سایز‌ها و نمونه‌های مختلف را از دیگر نقاط قوت کارکنان صنعت نفت گچساران اعلام کرد و گفت: فرایند این عملیات در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده، با حمایت‌ها و پشتیبانی صادقانه‌ی مدیرعامل محترم شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و سایر مدیریت‌ها و ادارت ذیربط در اداره تعمیرات انجام و نقش بی نظیری نیز در نگهداشت و افزایش تولید نفت و کاهش گاز سوزی تاسیسات داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های ارتش در گچساران
  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در شهرستان مشهد مقدس
  • ابراز خرسندی شهروندان گچساران از مرمت و بهسازی گلزار شهدا + فیلم
  • برخورداری مردم روستای گناوه لری گچساران از اینترنت پرسرعت
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • تیم فوتبال نفت و گاز گچساران مقابل حریف خود به تساوی رضایت داد
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • آزرده خاطر شدن اهالی روستای یل چشمه سفلی از نابودی جنگل + تصاویر
  • انجام ۷۴ هزار فعالیت تعمیراتی در شرکت نفت گچساران