Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@06:14:14 GMT

کشف توله شیر قاچاق در مرز بانه

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۷۴۵۱

کشف توله شیر قاچاق در مرز بانه

رحمان رحیم پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: قاچاقچی توله شیر که قصد داشت توله شیر چهار ماهه را از مرز بانه به کشور عراق خارج کند از سوی مراجع قضائی به ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

وی افزود: این فرد متخلف که قصد قاچاق یک توله شیر حدود چهار ماهه از منطقه مرزی شهرستان بانه را داشت، با رصد اطلاعاتی یگان حفاظت محیط زیست استان کردستان، کشف و به مراجع قضائی معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیم پور تصریح کرد: توله شیر پس از مراقبت‌های پزشکی با رعایت نکات ایمنی به پارک پردیسان سازمان حفاظت محیط زیست کشور انتقال داده شد و طی آخرین اخبار حال این شیر مساعد بوده و در صحت کامل است.

وی تأکید کرد: طبق مواد قانونی آئین نامه قوانین شکار و صید؛ نگهداری، عرضه، خرید و فروش، صادرات و واردات گونه‌های حیات وحش بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع و غیر قانونی است و با متخلفان وفق قانون برخورد و مجازات کیفری و حقوقی در مورد آنها اعمال می‌شود.

کد خبر 5191915

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان بانه قاچاق حفاظت از محیط زیست ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا ماه مبارك رمضان کرمانشاه ماه رمضان ۱۴۰۰ بوشهر اردبیل ارتش جمهوری اسلامی ایران محدودیت های کرونایی روز ارتش انتخابات 1400 واکسن کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا توله شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصاویر دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن قاسم پور ظهر امروز _شنبه بیست و پنجم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سه روز گذشته، دو قلاده پلنگ در نقاط مختلف منطقه حفاظت شده آق داغ شهرستان خلخال توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال و همچنین عوامل نیروی انتظامی مشاهده و تصویربرداری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: خوشبختانه با توجه به شرایط اکولوژیکی منطقه حفاظت شده آق داغ و تنوع زیستی بالا و وجود امنیت در منطقه، شرایط محیطی برای تکثیر و زیست این گونه‌ی ارزشمند فراهم است و پیش از این نیز در چندین نوبت، حضور چند قلاده پلنگ توسط دوربین‌های تصویر برداری محیط‌بانان و یا با استفاده از دوربین‌های تله‌ای به ثبت رسیده است.

شایان ذکر است منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال با مساحت ۹۳ هزار هکتار تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و بصورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال حراست و حفاظت می‌شود.

کد خبر 744173

دیگر خبرها

  • حمایت مجدد تیم ملی فوتبال از یوزپلنگ ایرانی | تصویر یوز ایرانی به پیراهن تیم ملی برمی‌گردد
  • تغییر جدید در پیراهن تیم ملی فوتبال ایران
  • تصویر یوزپلنگ به پیراهن تیم ملی فوتبال بازمی‌گردد
  • مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • کمک علمی دانشگاه شیراز برای احیا تالاب‌ها
  • نامه رییس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس کشی جاده مرگ یوز
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان
  • ثبت تصاویر دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال
  • گسترش همکاری سازمان‌های انرژی اتمی و محیط زیست
  • گسترش همکاری سازمان‌های انرژی اتمی و حفاظت محیط زیست