Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمان حسین زاده پزشک واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: بیماران مبتلا به کرونا بعد از این که از بیمارستان مرخص می‌شوند، نیاز به مراقبت‌های غذایی ویژه‌ای دارند. این افراد از نظر نیاز به منابع غذایی با سایر افراد تفاوت زیادی دارند؛ چراکه احتمال ماندن ویروس در بدن آن‌ها تا ۲هفته بعد از به اصطلاح درمان شدن، همچنان وجود دارد و تعدادی از آن‌ها هم ممکن است برای مدت طولانی‌تری با عوارض بعد از بیماری مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تأکید بر این که این بیماران باید حتما از آبمیوه‌های تازه و شیرین، شیر گرم و انواع سوپ‌ها استفاده کنند، افزود: برای شروع تغذیه این افراد ابتدا باید از آب گوشت صاف شده استفاده کنند و به‌تدریج سبزی‌ها، گندم و جو سبوسدار به آن اضافه شود. بهتر است ابتدا سوپ‌های صاف شده میل شود و به‌تدریج این سوپ باید به شکل معمولی سوپ برگردد.

این پزشک مسئول اذعان کرد: استفاده از سبزی‌ها با رنگ‌های مختلف و انواع میوه‌ها به اندازه کافی می‌تواند ویتامین C مورد نیاز بدنشان را که در این دوران بیشتر از زمان عادی به آن نیاز دارند، تامین کند. این منابع می‌تواند شامل فلفل دلمه‌ای، کلم بروکلی و مرکباتی مثل لیمو شیرین باشد که باعث تحریک تنفسی نمی‌شود.

انتهای پیام/ س خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماران کرونایی بهداشت و درمان رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل

طب سنتی طبع گیلاس را عموما سرد و تر توصیف می‌کند، اما این سردی نسبت به آلبالو کمتر است. دیدگاه‌های متفاوتی نیز وجود دارد که گیلاس رسیده و شیرین را دارای طبعی معتدل یا حتی گرم می‌دانند. بخش‌های دیگری از گیلاس مانند برگ و دم آن نیز از خواص دارویی برخوردار بوده و طبع سرد و خشکی دارند.

مصلح گیلاس برای افراد سردمزاج

برای افرادی که طبع سردی دارند، مصرف گیلاس می‌تواند باعث ایجاد مشکلات گوارشی شود. این افراد می‌توانند با مصرف مواد غذایی با طبع گرمی نظیر چای نبات، چای هل، خرما، عسل و روغن زیتون، تاثیرات سردی گیلاس را خنثی کنند.

مصلح گیلاس برای افراد گرم مزاج

به گزارش سرگرمی روز، گیلاس برای افراد با طبع گرم مناسب است و می‌توانند بدون نیاز به مصلح، آن را مصرف کنند. با این حال، برای افرادی که طبع گرم و تر دارند، مصرف آلبالو که طبع سردتر و خشکی دارد، پیشنهاد بهتری است.

بهترین زمان برای مصرف گیلاس

توصیه می‌شود گیلاس یک ساعت قبل از وعده‌های غذایی مصرف شود تا از بروز نفخ و مشکلات گوارشی جلوگیری شود. همچنین، پرهیز از نوشیدن آب بلافاصله پس از خوردن گیلاس می‌تواند از بروز دل درد و نفخ پیشگیری کند.

فواید بی‌شمار گیلاس

گیلاس منبع غنی از ویتامین‌ها و فیبر است که خواص بی‌نظیری به این میوه می‌بخشد. از جمله خواص آن می‌توان به تاثیر آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی، تقویت سیستم ایمنی، کمک به درمان بیخوابی و کاهش وزن، و همچنین بهبود عملکرد جنسی و درمان ناباروری در مردان اشاره کرد.

در طب سنتی، طبع گیلاس معمولا به عنوان سرد و تر شناخته می‌شود، هرچند که سردی آن از آلبالو کمتر است و برخی معتقدند که گیلاس رسیده و شیرین طبعی معتدل یا گرم دارد.

برای افراد سردمزاج که ممکن است از مصرف گیلاس دچار مشکلات گوارشی شوند، مصرف موادی با طبع گرم مانند چای نبات یا عسل می‌تواند این مشکلات را کاهش دهد، در حالی که افراد گرم مزاج می‌توانند گیلاس را بدون نیاز به مصلح مصرف کنند. اما، برای حداکثر بهره‌وری و جلوگیری از ناراحتی‌های گوارشی، توصیه می‌شود گیلاس یک ساعت قبل از غذا و نه بلافاصله پس از آن یا با نوشیدن آب مصرف شود.

کاهش وزن و لاغری

یکی از مهم ترین دلایلی که می توانید از گیلاس در رژیم های لاغری استفاده کنید این است که این میوه دارای کالری بسیار پاینی می باشد، علاوه بر این گیلاس چربی بسیار کمی دارد و برای آب کردن چربی های اطراف شکم بسیار مفید است.

نکته دیگر در مورد خواص لاغری گیلاس این است که این میوه علاوه بر فیبر غنی، دارای انواع مواد مغذی و ویتامین ها می باشد و به همین دلیل می تواند به همراه احساس سیری طولانی،  انرژی مورد نیاز بدن را نیز فراهم کند.

خواص گیلاس برای دیابت

مصرف مواد غذایی که دارای شاخص گلیسمی پایین هستند برای دیابتی ها مفید می باشد و گیلاس هم از این نوع مواد غذایی محسوب می شود، شاخص گلیسمی گیلاس ۲۲ می باشد و قند ان نسبت به میوه های تابستانی مثل زردآلو و هلو بسیار کمتر می باشد.

درمان کم خونی

برای درمان کم خونی هم می توانید روی کمک گیلاس حساب کنید. گیلاس حاوی مقادیر غنی از آهن می باشد و به همین دلیل می تواند باعث افزایش تولید گلبول های قرمز خون شود که در نتیجه به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن کمک می کند.

خواص گیلاس برای میگرن

جالب است بدانید که ترکیباب موجود در گیلاس می توانند مانند قرص های مسکن باعث کاهش درد سردردهای میگرنی شوند. گیلاس حاوی مقادیر مناسبی آنتوسیانین و انواع بیو فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های قوی می باشد که برای قطع سریع سردرد بسیار مفید هستند.

خواص ضد سرطان گیلاس

یکی از شناخته شده ترین خاصیت های گیلاس این است که می تواند به درمان انواع سرطان ها کمک کند. گیلاس حاوی مقادیر غنی از کورستین می باشد که این ماده به عنوان یکی از موثرترین مواد ضد سرطانی شناخته می شود.

علاوه بر این آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهای موجود در گیلاس نیز می توانند مانع آیسیب رساندن رادیکال های آزاد مخرب به سلول های بدن شوند. ضمن اینکه مصرف گیلاس می تواند سرعت رشد سلول های سرطانی را کاهش دهد.

درمان بی خوابی

جالب است بدانید مصرف گیلاس قبل از خواب مانند قرص خواب عمل می کند و باعث خوابی آرام و عمیق می شود. برای این منظور باید از آب گیلاس با طعم ترش استفاده شود که دارای مقادیر غنی از ملاتونین می باشد و علاوه بر رفع استرس و اضطراب به درمان بی خوابی هم کمک می کند.

تقویت قوای جنسی

مصرف گیلاس می تواند به درمان ناتوانی ها و بی میلی جنسی زنان و مردان کمک کند. گیلاس به دلیل وجود ویتامین های C و A می تواند سطح هورمون های تستوسترون و استروژن را افزایش دهد و علاوه بر افزایش میل جنسی، باعث افزایش حجم اسپرم های آقایان نیز شود.

خواص گیلاس برای فشار خون

مصرف گیلاس یکی از درمان های طبیعی فشار خون بالا نیز می باشد. همانطور که می دانید گیلاس حاوی مقادیر سرشار از پتاسیم می باشد و به همین دلیل می تواند باعث دفع سدیم اضافی موجود در بدن شود و فشار خون بالا را کاهش دهد.

خواص گیلاس برای نقرس

گیلاس برای بهبود و کاهش علائم نقرس بسیار مفید است. گیلاس به دلیل اینکه حاوی مقادیر مناسبی از آنتوسیانین می باشد و به همین دلیل می تواند باعث کاهش التهابات و رفع درد حاصل از مفاصل بسیار موثر باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • ۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم موادغذایی‌فاسد در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟
  • مصرف غذاهای سوخته یا گرم کردن مجدد موادغذایی سرطان‌زا است؟
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل
  • با افزایش نرخ رسمی ارز، بازار غیررسمی مهار نمی‌شود
  • به افراد متخصص نیاز داریم
  • معاون حقانی: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد
  • این افراد ریواس نخورند
  • چهار دلیل که مانع از کاهش وزن می‌شود