Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار "نیکلا سلاکوویچ" وزیر امور خارجه صربستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از وحدت ملی صربستان حمایت نموده است، ضرورت تقویت همکاری‌های بین‌المللی تهران و بلگراد را مورد تاکید قرار داد.
روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران معتقد به ضرورت حفظ صلح، ثبات و امنیت در منطقه بالکان و همزیستی مسالمت‌آمیز همه اقوام و نژادها است، گفت: مبارزه با تروریسم و برقراری صلح و ثبات و امنیت مستلزم همکاری و تلاش همه‌جانبه کشورها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس جمهور در این دیدار با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران و صربستان، آمادگی کشورمان برای مشارکت و همکاری‌های علمی و تخصصی با صربستان را در زمینه مبارزه با کرونا، اعلام کرد.
روحانی در این گفت‌وگو همچنین با اشاره به اعمال تحریم‌های غیرقانونی و جنگ اقتصادی سه ساله آمریکا علیه ملت ایران، اظهار داشت: با تغیرات ایجاد شده در عرصه بین‌المللی و ابراز تمایل دولت جدید آمریکا برای بازگشت به برجام، با لغو کامل تحریم‌های این کشور، فضای جدیدی برای همکاری‌ها و تعاملات اقتصادی ایران با جهان ایجاد خواهد شد و بهتر است کشورهای دوست برای استفاده از این فرصت تلاش کنند.
وزیر امور خارجه صربستان نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورش همواره بر روابط دوستانه با ایران مصمم بوده است، بر توسعه و تعمیق روابط و مناسبات دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه تاکید کرد.
"نیکلا سلاکوویج" افزود: همواره از برجام و اهداف صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حمایت کرده و می‌کنیم و امیدواریم هرچه سریعتر مشکلات مرتبط با این توافق بین‌المللی رفع شود.
وزیر امور خارجه صربستان همچنین با ابلاغ سلام‌های گرم رییس جمهور کشورش به روحانی،گفت: ایشان برای سفر به ایران بسیار مشتاق هستند و امیدوارند با فراهم شدن شرایط و بهبود وضعیت بیماری کرونا ، این سفر در نزدیک‌ترین زمان ممکن انجام شود.

پربیننده ترین بایدن در برابر ایران کوتاه آمد و درمقابل چیزی بدست نیاورد نخست وزیر کره جنوبی برکنار شد نگاه‌ها به نطنز؛ حفره امنیتی یا عملیات پیچیده سایبری تیم‌های مذاکره کننده ایران و آمریکا به کشورهایشان برمی‌گردند نمایندگان ایران و تروئیکای اروپایی دیدار کردند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صربستان برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان

وزیران نفت ایران و پاکستان در جریان سفر رئیس‌جمهوری به اسلام‌آباد دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت که امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت)  به همراه سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به اسلام‌آباد سفر کرده است با مصدق مسعود ملک، وزیر نفت پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار بر تحکیم روابط دو کشور به‌ویژه در بخش انرژی و نفت و گاز تاکید کردند.

توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی و صدور خدمات فنی و مهندسی از مهمترین محورهای مذاکرات وزیران نفت ایران و پاکستان بود.

رئیس‌جمهوری امروز در نشست مطبوعاتی مشترک با شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد: ممکن است برخی تعمیق همکاری‌ها و روابط دو کشور را نپسندند، اما آنچه برای ما اهمیت دارد تداوم همکاری‌های دو کشور با هدف تأمین منافع دو ملت است. از این رو در نشست‌ هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان تصمیم گرفتیم برای ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی در گام نخست مبادلات تجاری را ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی رئیسی و هیئت همراه به اسلام‌آباد، مقام‌های ایران و پاکستان امروز پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه در حضور رئیسی و شهباز شریف، هشت سند همکاری در بخش‌های مختلف تجارت، علم و فناوری، کشاورزی، بهداشت، فرهنگ و مسائل حقوقی و قضایی امضا کردند.

براساس این گزارش، تهران و اسلام‌آباد در دولت سیزدهم برای تقویت و توسعه روابط راهبردی تلاش کردند و این سفر نیز همسو با این اهداف انجام می‌شود؛ زیرا دو کشور افزون بر اشتراکات فرهنگی و تمدنی، بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند؛ تبادلات تجاری ایران و پاکستان اکنون سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار است.

دیگر خبرها

  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می‌گذرد؟
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • پیام رئیس جمهور خطاب به مردم پاکستان به زبان اردو