Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: قرار نیست با پایان کرونا و حذف فاصله‌گذاری اجتماعی قیمت بلیت هواپیما کاهش یابد.

به گزارش برنا به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، آقای محمدحسن ذیبخش با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما در سال گذشته ارتباطی با اجباری بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مبارزه با کرونا ندارد، افزود: قرار نیست با پایان کرونا و حذف فاصله گذاری اجتماعی قیمت بلیت هواپیما کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذیبخش با تاکید براینکه افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما در آبانماه سال گذشته هیچ ارتباطی با الزام رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ندارد، گفت: با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، از پاییز سال گذشته تمام شرکت‌های هواپیمایی در پرواز‌های داخلی برای حفظ سلامت مسافران باید فقط به اندازه ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما پذیرش مسافر داشته باشند.

وی افزود: البته هنگام فروش بلیت و در فرودگاه‌ها پیش از سوار شدن مسافران فرایند غربالگری بین مسافران با اتصال به سامانه وزارت بهداشت انجام می‌شود,، اما افزایش قیمت بلیت هواپیما ارتباطی با این اقدامات ندارد و مردم منتظر کاهش قیمت بلیت هواپیما پس از پایان دوره کرونا نباشند.

ذیبخش ادامه داد: برای تعیین قیمت بلیت هواپیما کف و سقف در نظر گرفته شده که در دوران کرونا برای جبران خسارت‌های ناشی از پذیرش ۶۰ درصدی مسافران، تنها کمکی که شرکت‌ها شد، این بود که کف قیمتی برداشته شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه با این اقدام تا حدی جلوی زیان شرکت‌های هواپیمایی گرفته می‌شود، گفت: باید توجه داشته باشیم که صنعت هوانوردی در دنیا و حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی هم از پاندومی کرونا دچار ضرر و زیان زیادی شده‌اند و این موضوع جهانی است، البته در کشورمان تسهیلاتی برای جبران بخشی از این زیان شرکت‌ها در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به ارایه وام ۲ هزار میلیارد تومانی به شرکت‌های هواپیمایی در سال گذشته افزود: در سال گذشته تسهیلاتی به ایرلاین‌ها پرداخت شد و ارایه این تسهیلات با بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های هواپیمایی ادامه دارد.

ذیبخش گفت: صورت‌های مالی شرکت‌های هواپیمایی توسط وزارت راه و شهرسازی و معاونت حمل و نقل در حال بررسی است و فقط ۲ شرکت صورت مالی خود را ارایه نداده‌اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بلیت هواپیما سازمان هواپیمایی کشور فاصله گذاری اجتماعی شرکت های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما سال گذشته شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۷۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با تعطیلی پنجشنبه‌ها حقوق کارگران و کارمندان کاهش می یابد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره اینکه برخی از فعالین کارگری ابراز نگرانی می‌کنند که با تعطیلی پنجشنبه‌ها امکان دارد کارگران با کاهش مزد روبرو شوند، چرا که میزان کار آنها از ۱۷۴ ساعت به ۱۶۰ ساعت کاری کاهش پیدا می‌کند که همین امر سبب کاهش دستمزدشان می‌شود، گفت: ساختار کارگری در کشور چند مدل دارد، یک مدل کسانی هستند که قرارداد کارگری با دولت دارند؛ آن‌ها قطعا هیچ کاهش دستمزدی نخواهند داشت، زیرا مبنای آن‌ها قراردادهای کار معین است. این افراد ۴۴ الی ۴۲ ساعت کار با یک مزد معین می‌کردند، حالا ۴۰ ساعت کار با یک مزد معین انجام می‌دهند.

مصوبه کمیسیون برای تعطیلی پنجشنبه‌ها ارتباطی به بخش خصوصی ندارد

این نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایلنا، خاطرنشان کرد: برای آن‌هایی که قراردادهای کارگری با بدنه دولت، دستگاه‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت دارند که قطعا هیچ تاثیری ( در مزد) نخواهد داشت. در بخش خصوصی هم قاعده و دستمزد کارگر مشخص است، اتفاقا اگر ۵ شنبه‌ها تعطیل و یک واحدی بخواهد مشغول به کار شود باید در واقع شیفت کاری بپردازد یعنی احتمال افزایش در ساختار دریافتی (نه دستمزد) کارگر می‌تواند به وجود بیاید.

وی افزود: توجه داشته باشید آن لایحه‌ای که دولت آورد و کمیسیون اجتماعی هم مصوب کرده است، صرفا برای بخش‌های مربوط به دستگاه‌های دولتی است و ارتباطی به بخش خصوصی و کارخانه‌های بخش‌خصوصی ندارد و آن‌ها لزوما با این لایحه پنج‌شنبه تعطیل نیستند، در واقع ما داریم قانون خدمات کشوری را اصلاح می‌کنیم، قانون مدیریت خدمات کشوری دایرمدار میزان کار کارمندان و کارگران وابسته به دستگاه‌های دولتی است و ما هیچ نگرانی از این جهت نداریم.

بخش خصوصی ۵ شنبه را تعطیل کند، باید در ازای کار در این روز یک شیفت کاری بپردازد

این عضو کمیسیون اجتماعی درباره این‌که یعنی با تصویب تعطیلی ۵ شنبه‌ها امکان افزایش دستمزد کارگران در بخش خصوصی وجود دارد و برای آنها اضافه کار محسوب می‌شود، بیان کرد: بله، اگر بخش خصوصی بیاید خودش را وقف دهد و از بخش دولتی تبعیت کند و بخواهد ۵ شنبه را کار نکند و تعطیل کند آن وقت اگر جایی و واحدی ۵ شنبه نیاز به کار داشته باشد باید بیش از اضافه کاری یعنی شیفت کاری بپردازد.

تغییری در افزایش مزد در کار نیست/ فقط امکان افزایش حق مسکن وجود دارد

عنابستانی درخصوص حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی و احتمال تغییر در مصوبه دستمزد و حقوق کارگران، گفت: خیر، وزیر مبنایش این است مصوبه مزد بر اساس شاخص‌ها گرفته شده است و اکثریت اعضای شورای عالی کار هم آن را امضا کردند.

این عضو کمیسیون اجتماعی بیان کرد: با آن توضیحی که وزیر در کمیسیون داد مبنای وزارت کار تغییر جدیدی در مصوبه مزد نیست، البته برای حق مسکن چیزی جداگانه تصویب کردند تا به دولت ببرند که یک حق مسکن بیشتری را برای کارگری قائل باشند که آن هم یک فضای دیگری دارد و امکان دارد حق مسکن اضافه شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897766

دیگر خبرها

  • قیمت جت شخصی چند؟
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد
  • حذف واسطه‌های فروش بلیت هواپیما؟
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟
  • افول تسلا؛ قیمت سه مدل از خودروهای برقی تسلا در آمریکا کاهش می‌یابد
  • با تعطیلی پنجشنبه‌ها حقوق کارگران و کارمندان کاهش می یابد؟
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی
  • آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی