Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@11:24:32 GMT

آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در پیاده راه فرهنگی رشت

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۷۹۴۲

آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در پیاده راه فرهنگی رشت

محجوب از برگزاری ویژه برنامه‌‌های فرهنگی و هنری همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: آیین ترتیل خوانی قرآن کریم هر روز در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می شود.

«علی محجوب» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی شهر رشت و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت مردم اظهار کرد: ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان امسال سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به شیوه‌ای متفاوت و بدون حضور مردم برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت ترویج فرهنگ قرآنی و اجرای فعالیت‌های قرآنی در ماه رمضان را از اهداف این ویژه برنامه‌ها برشمرد و افزود: آیین ترتیل خوانی قرآن کریم(جزءخوانی) با حضور ۹۰ قاری هر روز ساعت ۱۸ تا ۱۹ عصر در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: این آیین میزبان شهروندان در پیاده راه فرهنگی شهر رشت در ضیافت معنوی انس با قرآن است.

 

محجوب «مهمانی دل» را عنوان ویژه برنامه‌ای دیگر در ماه رمضان اعلام کرد و بیان داشت: این ویژه برنامه ۱۰ قسمتی میزبان روزه داران و مخاطبان فرهیخته است که از صفحه اینستاگرام سازمان farhangirasht@‌ به زودی پخش می‌شود.

 

وی طرح "استقبال از بهار قرآن " را مورد اشاره قرار داد و گفت: در قالب این طرح ۵۰ بسته فرهنگی به مساجد اهدا شد که به صورت نمادین در مصلای امام خمینی(ره) رشت و با حضور شهردار تقدیم آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان شد.

 

محجوب مسابقات ورزشی مجازی تحت عنوان«جام رمضان» را از دیگر برنامه‌های سازمان برشمرد و تصریح کرد: این مسابقات مجازی ورزشی در رشته‌های روپایی، طناب‌زنی، شنای سوئدی و حرکت نمایشی خلاقانه برگزار می‌شود.

 

به گفته وی مهلت ثبت‌نام و ارسال کلیپ ۱۰ الی ۲۰ اردیبهشت ماه بوده و شرکت برای عموم شهروندان رایگان است.

 

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با اشاره به مسابقه بزرگ "تلاوت‌های یک دقیقه‌ای قرآن" اظهارکرد: این مسابقه ویژه دانش آموزان شهر رشت است که در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان باید تلاوت‌های خود را با اعلام نام و نام خانوادگی، مقطع تحصیلی و ذکر محل سکونت به صورت یک قطعه ویدئویی به شماره واتساپ  ۰۹۳۷۰۴۳۱۳۰۴ ارسال کنند.

 

محجوب مسابقه کتابخوانی ویژه کارکنان شهرداری رشت از کتاب رمضان با قرآن «۳۰ روز _ ۳۰ درس» محسن قرائتی را از دیگر ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری رشت اعلام کرد و اذعان داشت: جشن ولادت امام حسن(ع) در پیاده راه فرهنگی رشت، ویژه‌برنامه مولودی‌خوانی و مداحی، پخش دعای هر روز ماه رمضان به صورت استوری موشن، آموزش شهروندی به صورت موشن‌گرافی، چاپ دعای عید فطر از دیگر برنامه‌های این سازمان در ماه رمضان است.

 

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیاده راه فرهنگی رشت ترتیل خوانی قرآن شهرداری رشت پیاده راه فرهنگی رشت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برگزار می شود شهرداری رشت ویژه برنامه ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان با همراهی اتحادیه نانوایان شهرستان اسفراین، با حضور در واحد خبازی آقای حسین بیابانی قاری و حافظ قرآن کریم به رسم یادبود از زحمات ایشان تجلیل و قدردانی کردند.
احمد نامور گفت: با توجه به نام گذاری روز ۳۱ فروردین بعنوان گندم و نان، فرصت مغتنمی است تا از زحمات و تلاش‌های افراد و صنایع تقدیر بعمل آید و با توجه به جایگاه ویژه نان و گندم در فرهنگ ایرانی و اسلامی این روز باید به نحو احسن پاس داشته شود.

دیگر خبرها

  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • آیین تجلیل از برنامه سازان نوروز و ماه رمضان
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد
  • آیین تکیه خوانی و علم کشی در شمیران
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد
  • روایتی از توصیف جالب رهبر انقلاب از مجری سرشناس تلویزیون