Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@10:22:59 GMT

کاهش 9 هزار واحدی شاخص بورس تهران

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۸۰۷۴

کاهش 9 هزار واحدی شاخص بورس تهران

خبرگزاری فارس: بورس اوراق بهادار تهران که بعد از نشست مشترک رئیس سازمان بورس و نمایندگان شرکت‌های حقوقی تصمیم گرفته بودند 24 هزار میلیارد تومان اوراق برای خرید سهام منتشر کنند، این تصمیم فقط یک روز باعث بهتر شدن اوضاع بازار شد و از روزهای بعد شاخص کل در حال ریزش بوده است.

امروز هم روند بازار با ریزش همراه شد به گونه‌ای که در پایان ساعت معاملات، شاخص کل با کاهش 9 هزار و 3 واحد به رقم یک‌میلیون و 224 هزار و 778 واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن 901 واحد عقب‌نشینی داشته و به رقم 432 هزار و 458 واحد رسید. 

ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 890 هزار میلیارد تومان رسید.

نقشه معاملات امروز معاملات بورس تهران

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 1.1 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 121 هزار نوبت معامله و به ارزش 1470 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

ارزش معاملات فرابورس ایران هم امروز بیش از 5 هزار و 88 میلیارد تومان بود، بنابراین ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز به بیش از 6 هزار و 559میلیارد تومان رسید. 

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند اما میزان همه شاخص‌های  زیر یک درصد بود، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در بورس با معیار وزنی ارزشی 73 صدم درصد افت کرد. همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن 21 صدم درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 57 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 84 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار دوم بورس 6 دهم درصد کاهش یافت. 

روند یکساله شاخص بورس تهران

بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس تهران بیش از بازارهای رقیب است به گونه‌ای که در سال گذشته این بازدهی به 153 درصد رسید.

نمادهایی که قبلاً شاخص‌ساز بودند امروز در کاهش شاخص اثرگذار بودند به گونه‌ای که نمادهای فولاد مبارکه، ملی‌مس،‌ شستا، بانک پارسیان، پتروشیمی خلیج‌فارس، چادرملو و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در بورس شامل سیمان داراب، معدنی اپال‌کانی پارس، سرمایه‌گذاری سیمان تأمین، پتروشیمی بوعلی سینا، بانک ملت، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و بانک پاسارگاد بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل نزولی بوده و با کاهش 60 واحد به رقم 17 هزار و 820 واحد رسید. 

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 211 هزار میلیارد تومان رسید که نشان می‌دهد ارزش روز شرکت‌های بورسی و فرابورسی به بیش از 6 میلیون میلیارد تومان رسیده است که نشان می‌دهد ارزش روز شرکت‌های بورسی و فرابورسی به حدود 250 میلیارد دلار براساس دلار 24 هزار تومانی رسیده است؛ یعنی حجم بازار سرمایه ایران در بخش اوراق به پول روز دنیا 250 میلیارد دلار رسیده است. 

وضعیت امروز پالایش یکم

خریداران واحدهای پالایش یکم امروز با گذشت بیش از 6 ماه از معطلی پولشان، هنوز با 32 درصد زیان همراه هستند، ‌این در حالی است که قرار بود با تخفیف 30 درصدی دولت، خریداران پالایش یکم سود ببرند.

امروز نمادهای آریا ساسول، صبا تأمین، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون، سرمایه‌گذاری مالی مهر آیندگان و پتروشیمی تندگویان به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس ایران شامل توسعه مسیر برق گیلان، پلیمر آریا ساسول، شیر پاستوریزه پگاه گیلان، صبا تأمین، بیمه پاسارگاد، امتیاز تسهیلات مسکن اسفند 99 و شرکت سرمایه‌گذاری اعتلای البرز بوده‌اند. 

به گزارش فارس، طبق آخرین نشست شورای عالی بورس، دامنه نوسان نمادهای بورسی از اول اردیبهشت به مثبت 6 و منفی 3 تغییر پیدا می‌کند. همچنین صندوق‌های با درآمد ثابت ملزم می‌شوند حداقل 15 درصد از پرتفوی خود را در سهام سرمایه‌گذاری کنند. 

منبع: فردا

کلیدواژه: بورس ارزش معاملات شاخص بورس تهران میلیارد تومان رسید فرابورس ایران سرمایه گذاری گونه ای بورس تهران درصد کاهش صدم درصد شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۷ فروردین/افت ۴ هزار واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۴۱۸۴ واحدی به ۲,۲۴۹,۴۱۶.۵۳ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ با افت ۴۱۸۴.۹۴ واحدی به ۲,۲۴۹,۴۱۶.۵۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۵۷۴.۵۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۳۶۱ میلیارد سهم بود که طی ۳۵۰,۳۰۱ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۳,۳۷۸.۰۶۵ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۰۰۳,۰۱۱.۴۷۷ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل گذاشتند.


کد خبر 739155

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • شاخص بورس امروز ۸ فروردین/رشد ۱۱ هزار واحدی
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس قرمز شد
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • شاخص بورس امروز ۷ فروردین/افت ۴ هزار واحدی
  • خروج ۶۱ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌های بازار سهام در روز منفی شاخص کل بورس