Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@06:52:14 GMT

روز زیلو در تقویم شهرستان میبد قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۸۱۹۷

روز زیلو در تقویم شهرستان میبد قرار گرفت

ایسنا/یزد درخواست شهرداری میبد مبنی بر ثبت روز زیلو در تقویم شهرستان میبد در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، بررسی و به تصویب رسید.

«علیرضا نقوی» علت طرح چنین پیشنهادی را با توجه به جهانی بودن زیلوی میبد و به پاس قدردانی از زحمات پیشکسوتان این هنرصنعت که بدون هیچ چشم‌داشتی، حافظان این هنر از گذشته تا به امروز بوده‌اند و مسببان اصلی جهانی شدن این هنر صنعت هستند، ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی مکاتباتی با آیت الله اعرافی رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شد، پیشنهاد ثبت روز زیلو در تقویم شهرستان مطرح و در اولین جلسه این شورا در سال ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر شهر جهانی زیلو با بیان این که هفدهم مهرماه ۱۳۹۷ اعتبارنامه جهانی شدن میبد به عنوان شهر جهانی زیلو به امضای خانم «گرین‌ لیز» رئیس وقت شورای جهانی صنایع دستی رسید، گفت: بر همین اساس و با نظر اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد، روز ۱۷ مهرماه به نام روز زیلو در تقویم شهرستان میبد به ثبت رسید.

وی به اهمیت و ضرورت ثبت این روز در تقویم میبد اشاره کرد و گفت: درخواست ثبت روز زیلو در تقویم استان نیز به شورای فرهنگ عمومی استان ارسال خواهد شد و امیدواریم بتوانیم این روز را در تقویم استان نیز ثبت کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری میبد، نقوی ضمن یادآوری نقش «غدا حجاوی» رئیس وقت منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی که اخیرا به علت کرونا فوت کرد، گفت: وی به عنوان یک بانوی مسلمان و فلسطینی الاصل در راه جهانی شدن زیلوی میبد زحمات زیادی از مجموعه شهرستان داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میبد زيلوي ميبد شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی مخفیگاه سارقان در میبد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ"محمد حسین نبی پور"با اعلام این خبر گفت:در پی نارضایتی شهروندان از پاتوق و رفت و آمد به یک منزل قدیمی در میبد، ماموران پلیس آگاهی میبد بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. 
وی، بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی قضائی، مخفیگاه این افراد را تحت مراقبت قرار دادند و در یک عملیات غافلگیرانه ۴ نفر را به دام انداختند. 
نبی پور ضمن اشاره به کشف مقادیری مواد مخدرو اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان معتاد ادامه داد: خوشبختانه با توجه به سرعت عمل ماموران، بیشتر اموال مسروقه در مخفیگاه سارقان موجود بود که به مالباختگان تحویل شد. 
فرمانده انتظامی شهرستان میبد در پایان ضمن اشاره به کشف ۱۰ فقره سرقت و تحویل سارقان به دستگاه قضایی، به شهروندان توصیه کرد: موتورسیکلت‌های خود را به قفل زنجیر مجهز کنند.

دیگر خبرها

  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • مراسم بزرگداشت شهدای راسک و دمشق در میبد
  • گردشگری غذا در تبریز امسال برجسته می‌شود
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • شناسایی مخفیگاه سارقان در میبد
  • پیشنهاد اعلام ۱۴ آذر به عنوان روز جهانی خاک در تقویم رسمی کشور
  • رزمایش توزیع جهیزیه در میبد
  • آخرین جزئیات از فرایند برقی‌سازی خودروها و موتورسیکلت‌ها