Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@21:35:23 GMT

فوائد تمرینات هوازی برای بیماران قلبی

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۸۲۵۲

نتایج یک بررسی نشان می دهد بیماران قلبی باید برای پیشگیری از حمله قلبی و سکته مغزی تمرینات هوازیِ بیشتری انجام دهند.

در حالیکه افراد سالم برای پیشگیری از سکته قلبی و مغزی و افزایش طول عمر باید سطح فعالیتهای فیزیکی هوازی خود را حفظ کنند، افرادی هم که دچار فاکتورهای خطرزا همچون بالا بودن سطح فشار خون، کلسترول بالا و دیابت هستند، ضرورت دارد تا فعال تر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج یک بررسی جامع نشان می دهد افزایش سطح فعالیت فیزیکی در افرادی با میزان فشار خون و کلسترول بالا و دیابت با کاهش احتمال بروز سکته قلبی و مرگ و میر همراه است.

گروهی از محققان هلندی اظهار داشتند: نتایج بررسی های گذشته نشان داده بهبود فعالیتهای فیزیکی برای سلامتی مفید است. هرچند بررسی های پیشین در مورد عموم مردم است. اما در این بررسی جدید این موضوع مورد مطالعه قرار گرفت که آیا در افرادی با فاکتورهای خطرزا از قبیل فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت اثربخشی مشابهی وجود دارد.

در این بررسی ۸۸ هزار و ۳۲۰ نفر شرکت داشتند. شرکت کنندگان تحت معاینات فیزیکی قرار گرفته و به پرسش هایی در مورد سابقه پزشکی و سبک زندگی از جمله عادت به ورزش کردن پاسخ دادند. این پرسش ها تقریبا هر چهار سال یکبار تکرار شد.

شرکت کنندگان در این مطالعه بر اساس سطح فعالیت فیزیکی خود در شروع آزمایشات و هر چهار سال یکبار در پنج گروه تقسیم بندی شدند. حدود ۱۸ هزار و ۵۰۲ نفر (۲۱ درصد) از این افراد در شروع مطالعه دچار فشار خون بالا، کلسترول بالا یا دیابت بودند. همچنین میانگین سنی آنان ۵۵ سال بود.

محققان با در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون سن، جنسیت و میزان فعالیت بدنی دریافتند: افرادی که در میزان فعالیت بدنی شان بهبود قابل توجه یا متوسطی داشته اند در مقایسه با افرادی که سطح فعالیت خود را تغییر نداده بودند حدود ۳۰ درصد کمتر احتمال دارد به بیماری قلبی عروقی مبتلا شده یا فوت کنند.

همچنین ۷۹ درصد دیگر شرکت کنندگان در زمان آغاز مطالعه دچار فشار خون بالا، کلسترول بالا یا دیابت نبودند. میانگین سنی آنان ۴۳ سال بوده است. محققان با در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون سن، جنسیت و میزان فعالیت بدنی دریافتند: افرادی که میزان فعالیت بدنی آنان به میزان زیادی کاهش داشته است در مقایسه با افرادی که سطح فعالیت خود را تغییر نداده بودند حدود ۴۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی بوده یا فوت شده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، محققان اظهار داشتند: نتایج این بررسی حاکی از آن است افراد سالم برای پیشگیری از سکته قلبی و مغزی و افزایش طول عمر باید سطح فعالیتهای فیزیکی هوازی را حفظ کنند و افرادی که دچار فاکتورهای خطرزا همچون بالا بودن سطح فشار خون، کلسترول بالا و دیابت هستند نیز ضرورت دارد تا بیشتر فعال باشند.

ایسنا/

برچسب ها: ورزش ، ورزش هوازی ، بیماری قلبی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000O2Z

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ورزش ورزش هوازی بیماری قلبی کلسترول بالا و دیابت میزان فعالیت بدنی سطح فعالیت فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟

افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، همه افرادی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند و در حال حاضر بیمه شده تامین اجتماعی باشند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.

اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به خدمت سربازی

این متقاضیان برای تایید روزهای سپری شده خدمت وظیفه باید به دفاتر پلیس +10 یا سامانه سخا مراجعه و درخواست تایید اصالت کارت خدمت را ثبت کنند و سپس با ارسال پاسخ نامه ظرف مدت یک هفته ادامه مراحل را از شعبه بیمه مورد نظر پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • خمیازه‌های عبدالکریم در روزهای کم فشار پرسپولیس!
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد