Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-زالی گفت: الگوی مراجعه بیماران در روز‌های اخیر تغییر کرده و بیماران با علائم شدیدتری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

 نشست اضطراری روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران با مسئولان بیمارستان‌های استان که به صورت وبینار با حضور معاونان درمان و جمعی از مسئولان درمانی و نظارتی، به میزبانی این دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: ضرورت دارد هر چه سریعتر بیماران پذیرش و کار درمان آغاز و از جابجایی غیر ضروری بیماران خودداری شود.

او اکسیژن را از حیاتی‌ترین مؤلفه‌های درمان بیماران کرونایی برشمرد و تاکید کرد: باید برای روز‌های آتی نیز تدابیری برای تأمین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی اندیشیده شود و موضوع اکسیژن درمانی، تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از تکمیل واکسیناسیون کارکنان مراکز درمانی دولتی و خصوصی در چند روز آینده خبر داد.

جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با تقدیر از تلاش ایثارگرانه کادر بهداشت و درمان، اظهار کرد: با همدلی و همکاری همه و استفاده از تمام ظرفیت مراکز درمانی؛ نظام سلامت بتواند از این آزمون سخت نیز سربلند بیرون آید.

توجه بیشتر مراکز درمانی به دستورالعمل‌های صادر شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا نیز خواسته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بود.

در ادامه جلسه معاونان درمان دانشگاه‌های استان تهران و تعدادی از روسای بیمارستان‌ها به بیان گزارش آخرین وضعیت مراکز درمانی پرداختند.

براساس این گزارش، برای از دست نرفتن فرصت طلایی درمان و جلوگیری از سردرگمی، از امروز بیماران کرونایی با مداخله و نظارت ستاد هدایت، باید بدون قید و شرط در همه بیمارستان‌های استان پذیرش شوند.

کمیته‌های بازرسی، کار نظارت بر پذیرش بی قید و شرط بیماران کووید ۱۹ را به دقت انجام می‌دهند و روسای بیمارستان‌ها باید با لغو تمام عمل‌های غیر ضروری؛ همه ظرفیت خالی خود را به بستری بیماران کرونایی اختصاص دهند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۸۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حزب لیبرال دموکرات انگلیس در گزارشی اعلام کرد بیمارانی که دچار سکته قلبی در انگلیس می‌شوند باید بیش از ۲۴ ساعت معطل بمانند تا آمبولانس اورژانس سر برسد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، براساس گزارشی که حزب لیبرال دموکرات‌ها امروز منتشر کرد، پارسال در انگلیس، اهداف خدمات آمبولانس، در همه سازمان‌های بهداشت و درمان این کشور، محقق نشد. براساس این گزارش، هدف وزارت بهداشت و درمان انگلیس این است که در موارد حاد، از جمله سکته‌های مغزی یا قلبی، آمبولانس‌ها در مدت ۱۸ دقیقه سر بالین بیمار برسند که تقریب در همه مناطق، پارسال چنین نشد.
در گزارش حزب لیبرال دموکرات‌های انگلیس آمده است مثلا در دو مورد در مناطق وارینگتون (Warrington) و استافوردشایر (Staffordshire) افرادی که خونریزی داشتند، بیش از ۲۵ ساعت منتظر آمبولانس ماندند.
ایندیپندنت نوشت جولیان هارتلی (Julian Hartley)، میدر عامل تامین خدمات در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گوید با توجه به کمبود نیروی انسانی، کاهش امکانات، همراه با افزایش درخواست ها، دولت انگلیس باید فورا بودجه بهداشت و درمان را افزایش دهد. وی افزوده در حالی که تقاضا برای خدمات بهداشتی و درمانی هیچ گاه تا این اندازه فراوان نبوده است، مدیران بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها تلاش می‌کنند تا تاخیر‌ها را کم کنند.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ماه گذشته یک شرکت خصوصی که اخیرا در منطقه شرق انگلیس فعالیت می‌کند، برای اعزام آمبولانس، از هر بیمار ۹۹ پوند می‌گیرد. این روزنامه نوشت پارسال ۳۴ هزار بیمار در درون آمبولانس‌ها در بیرون از بیمارستان‌های انگلیس منتظر ماندند تا در اورژانس بیمارستان‌ها پذیرش شوند و آسیب دیدند.
بر اساس گزارش ماه پیش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، هفت میلیون بیمار در این کشور در فهرست انتظار آغاز درمان در بیمارستان‌های دولتی انگلیس اند.

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • آخرین وضعیت مصدومان سپاهان/۴ بازیکن در حال درمان
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر