Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@17:31:03 GMT

افزایش دمای هوا در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۸۳۵۳

افزایش دمای هوا در کرمانشاه

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از افزایش تدریجی دمای هوای روزانه و شبانه در نقاط مختلف استان تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش برنا؛ علی‌‍محمد زوراوند، معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: با استقرار شرایط نسبتا پایدار حاکم در جو منطقه، هوای استان تا پایان هفته جاری غالبا صاف در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر، وزش باد و گرد و خاک محلی پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین با اشاره به افزایش تدریجی دمای هوا تا پایان هفته جاری، افزود: پیش‌بینی می‌شود افزایش دمای روزانه بین سه تا چهار درجه و دمای شبانه نیز بین ۲ تا سه درجه در نقاط مختلف باشد.

زوراوند ادامه داد: این افزایش دما بیشتر در نواحی جنوبی استان به چشم می آید به گونه ای که شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب دمای بیش از ۳۰ درجه را در این مدت تجربه خواهند کرد.

معاون اداره کل هواشناسی استان حداکثر دمای امروز شهر کرمانشاه را ۲۶ درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: این دما با آهنگی ملایم تا روز چهارشنبه اول اردیبهشت به ۲۹ درجه می رسد.

او با بیان اینکه دمای امشب کرمانشاه نیز در خنک ترین حالت به هفت درجه بالای صفر خواهد رسید، افزود: با روند افزایشی دما حداقل دمای شبانه مرکز استان در اولین روز اردیبهشت به ۱۰ درجه می رسد.

زوراوند، گرمترین شهر امروز استان را قصرشیرین با حداکثر دمای ۳۳ درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: برای امشب نیز کنگاور و سنقر و کلیایی با حداقل دمای سه درجه بالای صفر خنک ترین نقاط خواهند بود.

کاهش ۳۰ درصدی بارش ها در استان

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه از کاهش ۳۰ درصدی بارش ها در سال زراعی جاری (اول مهر ۱۳۹۹ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۰) نسبت به سال زراعی قبل خبر داد و گفت: در حالی که در سال زراعی جاری حدود ۲۹۷ میلی متر بارندگی داشته ایم این رقم برای سال قبل بیش از ۴۲۶ میلی متر بوده است.

او همچنین از کاهش ۲۷ درصدی بارش ها در استان در سال زراعی جاری نسبت به دوره بلند مدت خبر داد.

زوراوند بیشترین کاهش بارندگی های امسال استان نسبت به سال زراعی قبل را متعلق به سرپل ذهاب با ۴۶ درصد و کمترین را هم متعلق به پاوه با ۱۴ درصد اعلام کرد.

معاون اداره کل هواشناسی استان میانگین بارش باران در شهر کرمانشاه را نیز حدود ۳۰۵ میلی متر در سال زراعی جاری عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با سال گذشته که حدود ۴۹۷ میلی متر بود ۳۹ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۱۸ درصد کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرمانشاه دمای هوا معاون اداره کل هواشناسی استان سال زراعی جاری درجه بالای صفر میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تدریجی دمای هوا در همدان

محمدحسن باقری شکیب گفت: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان تا اواسط هفته آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد ملایم پیش بینی می‌شود.

او گفت: در ساعت بعدازظهر سرعت وزش باد در بیشتر نقاط استان افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: به طور کلی تا اواسط هفته آینده از فعالیت سامانه بارشی خبری نیست و آسمان استان تا آن زمان پایدار پیش بینی می‌شود.

باقری شکیب گفت: اسدآباد و فامنین با ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار، همدان و گل‌تپه با ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

او گفت: بیشینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • کاهش دمای هوا در استان
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود