Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد منتصر کوهساری معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در مجموع حجم کالاهای اساسی و غیر اساسی که در بنادر شمالی و جنوبی کشور وجود دارند، ۴ میلیون و ۱۶۱ هزار تن کالاست که در حال تخلیه و بارگیری آنها هستیم.

او ادامه داد: بیشترین حجم کالای اساسی و غیر اساسی که در بنادر کشور وجود دارند مربوط به بندر امام خمینی(ره) است که ۳ میلیون و ۸۴ هزار تن است که در این بندر جابه جا شده و رتبه بعدی هم مربوط به بندر امیر آباد با ۳۴۴ هزار تن و سومین رتبه هم مربوط بندر شهید رجایی با ۲۹۲ هزار تن و بعد از آن هم مربوط به بندر نوشهر با ۲۰۴ هزار تن کالاست که در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتصر کوهساری توضیح داد: طبق آمارهای ارائه شده، یک میلیون و ۶۳۲ هزار تن ذرت و ۶۹۰ هزار تن جو در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است.

معاون بندری سازمان بنادر اظهار کرد: ۶۷۷ هزار تن سویا و  ۴۳۲ هزار تن روغن هم در بنادر کشور جا به جا شده است.

منتصر کوهساری با بیان اینکه ۱۳ فروند شناور در لنگرها حضور دارند، افزود: کل موجودی کالاهای اساسی ما در بنادر کشور ۴ میلیون و ۱۶۱ هزار تن است که در انبار ذخیره شده و در فرایند ترخیص قرار دارند و ۱۲ فروند شناور هم که شامل ۳۴۱ هزار تن کالا می‌شود، در پای اسکله‌ها در حال تخلیه است.

او اظهار کرد: همچنین در پای اسکله‌ها هم ۱۷ هزار و ۵۳۶ هزار تن کالا در انتظار نوبت دهی برای پهلو گیری در کنار بنادر هستند.

معاون بندری سازمان بنادر توضیح داد: حجم کالاهای اساسی و غیر اساسی انبارها پای اسکله‌ها ۵ میلیون و ۳۹ هزار تن کالاست که البته این آمار حدودی و طبق گزارش‌های چند روز گذشته است.

او همچنین درباره میزان موجودی کالاهای غیراساسی در بنادر کشور گفت: همچنین حدود ۳ میلیون تن کالای غیر اساسی در بنادر کشور موجود است.

به گفته این مقام مسئول با وجود شیوع ویروس کرونا هیچ کدام از فعالیت‌های تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور کاهش و یا متوقف نشده و روند سرعت ترخیص کالا بسیار بالاست.

کوهساری اظهار کرد: در تمامی بنادر کشور دستور العمل‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت می‌شوند و با وجود سختی کار در بنادر جنوبی کشور اجازه تعطیل شدن کار در این بخش‌ها را نداده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل سازمان بنادر اساسی و غیر اساسی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی بنادر کشور هزار تن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۸۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صادرات ۶۰ هزارتن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس با ۶۰۰ درصد افزایش در یک‌ماهه سال جاری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حسین عباس‌نژاد اظهار داشت: در یک‌ماه سال جاری بالغ بر 60 هزارتن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 600 درصد و نسبت به مدت 12 ماهه سال 1402 افزون بر 82 درصد افزایش داشته است.

وی پیش‌بینی کرد؛ با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری،عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن می‌رسد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ گذشته سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندر خمیر فعال بوده که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و به منظور استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به 10 شرکت افزایش می‌یابد.

عباس‌نژاد با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی به ویژه مواد معدنی است، ابراز کرد: سال گذشته بالغ بر 400 هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

وی افزود: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق 163 هکتار اراضی پشتیبانی درحال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

مدیرکل بنادر هرمزگان خاطرنشان‌کرد: طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

گفتنی است؛ حجم عملیات صادرات مواد معدنی در کل محدوده استان هرمزگان بالغ بر 21 میلیون تن بوده که 3.6 میلیون تن در حوزه شهرستان خمیر است.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی
  • تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بوشهر ۹۲.۵ درصد افزایش یافت
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • بازوهای نظارتی کشور وارد عمل شدند
  • رشد ۹۲.۵ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر
  • استقرار و بهره گیری از یک فروند شناور بارج در «دیلم» اجرایی شد