Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-16@07:27:41 GMT

نرخ تورم عربستان 4.9 درصد شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۸۳۸۸

نرخ تورم عربستان 4.9 درصد شد

نرخ تورم در بزرگترین اقتصاد جهان عرب تا پایان ماه مارس به ۴.۹ درصد رسید که نسبت به بازه مشابه منتهی به ماه قبل ۰.۳ درصد کاهش یافته است.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از تریدینگ اکونومیکس، متوسط شاخص بهای مصرف‌کننده در بزرگترین اقتصاد جهان عرب تا پایان ماه مارس به ۴.۹ درصد رسید که نسبت به بازه مشابه منتهی به ماه قبل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد کاهش یافته و کمترین تورم ثبت شده ۹ ماه اخیر در این کشور بوده است.

در بین بخش های مختلف، بیشترین تورم مربوط به ارتباطات با ۱۳.۲ درصد بوده است و پس از این بخش، مواد غذایی و نوشیدنی با ۱۱.۵ درصد و حمل و نقل با ۱۰.۵ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین تورم مربوط به آموزش با منفی ۹.۵ درصد بوده است و پس از این بخش، آب و برق با منفی ۰.۷ درصد درصد قرار دارد.

جسون تووی- کارشناس بازارهای نوظهور در موسسه " کپیتال اکونومیکس" گفت: نرخ تورم در بخش مواد غذایی کماکان در سطح بالایی باقی مانده که احتمالا بخشی از آن به خاطر قرنطینه ها و تمایل مردم برای ذخیره سازی گسترده این اقلام است. انتظار داریم که با توجه به اجرایی شدن لایحه افزایش مالیات بر ارزش افزوده، نرخ تورم در سطح بالای فعلی بماند.

با توجه به کاهش درآمدهای دولت و سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی، عربستان اعلام کرده نرخ مالیات بر ارزش افزوده را به ۱۵ درصد افزایش داده است. کسری بودجه دولت عربستان در ماه های اخیر همواره صعودی بوده و میزان ذخایر ارزی این کشور نیز در ماه می به یکی از پایین ترین سطوح خود در طول یک دهه اخیر رسید.

بر مبنای ماهانه، نرخ تورم عربستان در این ماه منفی ۰.۱ درصد اندازه گیری شده است که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد کمتر شده است. متوسط نرخ تورم عربستان در بازه زمانی ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ معادل ۲.۴۹ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئیه ۲۰۰۸ با ۱۱.۱ درصد و کمترین تورم ثبت شده مربوط به فوریه ۲۰۱۹ با منفی ۲.۲ درصد بوده است.

 

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اقتصاد عربستان نرخ تورم قیمت نفت پول نیوز قرنطینه درصد بوده نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۸۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بورس: دامنه نوسان در بازار سهام به مثبت و منفی یک درصد محدود شد

سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تداوم معاملات بازار با محدودیت دامنه نوسان اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد که دامنه نوسان کلیه نماد‌های سهام و حق تقدم سهام قابل معامله در بازار‌های بورس و فرابورس برای مدت سه روز متوالی به مثبت و منفی یک درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی نیز به مثبت و منفی ۲ درصد محدود شد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از سازمان بورس، پیرو برگزاری جلسه اضطراری هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات ابتدایی روز جاری، مقرر گردید با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان کلیه نماد‌های سهام و حق تقدم سهام قابل معامله در بازار‌های بورس و فرابورس برای مدت سه روز متوالی به مثبت و منفی یک درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی نیز به مثبت و منفی ۲ درصد محدود گردد.

بدیهی است سازمان بورس با همکاری شرکت‌های بورس و فرابورس به صورت پیوسته شرایط بازار و وقایع مرتبط را رصد نموده و در صورت لزوم تصمیمات بعدی را اتخاذ و اعلام خواهد نمود.

دیگر خبرها

  • دامنه نوسان بورس به حالت قبل بازمی‌گردد
  • دامنه نوسان معاملات بورس به حالت قبل برمی گردد
  • محدوده نوسان صندوقهای طلا مثبت و منفی ۱۰ درصد شد
  • میزان تاثیرات منفی اینستاگرام بر سلامت روان افراد
  • سازمان بورس: دامنه نوسان در بازار سهام به مثبت و منفی یک درصد محدود شد
  • دامنه نوسان بورس، مثبت منفی یک درصد شد
  • دامنه نوسان بورس یک درصد شد
  • دامنه نوسان بورس مثبت منفی یک درصد شد
  • تورم بخش خدمات در قزوین از ۴۵ درصد گذشت
  • قیمت کدام کالاهای خوراکی در اسفند ۱۴۰۲ کاهش یافت؟