Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پاسخ به حمله تروریستی نطنز ضرورتی حتمی است و در زمان مناسب انجام خواهد شد.

به گزارش جنوب نیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان،  گفت: ماه رمضان ماه فرصت های بندگی و ماه نزدیک شدن دل ها به یکدیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه رمضان همان گونه که می تواند فرصت درخشانی برای خودسازی و نزدیک شدن یکایک ما به خداوند متعال باشد می تواند فرصتی کم نظیر برای جامعه پروری و برپایی نهضت اجتماعی همدلی به شمار آید.

وی افزود: مطمئن هستیم ملت مومن و نوع دوست ایران عزیز با نقش آفرینی گروه های مردمی و جهادی در ماه رمضان امسال نیز همانند سال گذشته حرکتی کم نظیر و درخشان از جنس مواسات و همدلی رقم خواهند زد.

 ارتش تکیه‌گاهی محبوب برای ملت است

رئیس مجلس شورای اسلامی  روز ارتش را تبریک کرد و اظهار داشت: ارتش با وقف کردن خود در راه آسایش،   آرامش و امنیت مردم در همه زمان ها شعار «ارتش فدای ملت» را به طور عینی محقق کرده است و تکیه گاهی قابل اعتماد و محبوب نزد ملت ایران است.

قالیباف گفت: در پایان هفته گذشته بار دیگر جوانان دانشمند و خداباور ایرانی، مجاهدتی کردند که باعث افتخار ایران عزیز شد و رسیدن به محصول اورانیوم با غنای ۶۰ درصد اتفاقی دوران ساز و قدرت آفرین از لحاظ علمی و فناوری بود که پیام های سیاسی مهمی نیز به همراه داشت.

وی تاکید کرد: دشمنان ملت ایران به فعالیت های تروریستی علیه صنعت هسته ای دل بسته بودند و انتظار داشتند با اقدامات تروریستی فعالیت هسته ای ایران متوقف و یا بسیار کند شود. غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی آن هم در مدت زمان بسیار کوتاه نشان داد که فاصله زمانی میان تصمیم گیری و اقدام در صنعت هسته ای کشورمان با همت جوانان دانشمند هسته ای به کمترین زمان مورد نیاز رسیده است.

صنعت هسته ای ایران بومی شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: می توان اذعان داشت،  امروز هر آنچه را اراده کنیم با لطف خداوند متعال در مدت زمان کوتاه به آن دست خواهیم یافت. این غنی سازی و دستاورد مهم به دشمنان ما ثابت کرد که صنعت هسته ای ایران بومی شده و هر اقدام نسنجیده و اعمال فشاری بر عزم ملت ایران برای پیشرفت علمی کاملا بی اثر است و هیچ کس نمی تواند مانع از پیشرفت توقف ناپذیر ایران اسلامی شود.

غنی سازی ۶۰ درصدی پاسخ قاطع در فرآیند مذاکرات بود

قالیباف تصریح کرد: غنی سازی ۶۰ درصدی همچنین پاسخی قاطع به طراحی دشمن برای تضعیف دست برتر کشور در فرآیند مذاکرات بود. با اجرایی شدن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها قفل های صنعت هسته ای شکسته شد و قدرتی برای تیم مذاکره کننده هسته ای تولید کرد تا بتواند از این ظرفیت برای تحقق هدف رفع کامل همه تحریم ها استفاده کند، در میانه این مسیر دشمن با خرابکاری در نطنز تلاش کرد موضع مذاکراتی ایران را تضعیف و دست مردم ایران را خالی کند.

وی افزود: اما دستاورد غنی سازی ۶۰ درصدی به طرف مقابل نشان داد این قبیل اقدامات به جای آنکه به زعم آنها تهدیدی برای فعالیت های هسته ای ایران باشد در عمل به فرصتی کم نظیر برای برداشتن گام های بلندتر در جهت پیشرفت صنعت هسته ای تبدیل شده است.

پاسخ به حمله تروریستی به نطنز یک ضرورت حتمی است

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دشمنان مردم ایران بارها مسیر تهدید و ارعاب ملت ایران را در چهار دهه گذشته تجربه کردند و هر بار ناکام تر از قبل از آن میدان بیرون  آمده اند و در عمل تجربه کرده اند که هر توطئه ای ملت ایران را قوی تر می کند. با این وجود، آنها همچنان به طراحی و اجرای این قبیل اقدامات ادامه می دهند. مطمئن باشند که هر بار مردم ایران قوی تر و سربلندتر خواهند شد.

قالیباف ضمن تاکید بر لزوم بالا بردن سطح حفاظتی مراکز هسته ای گفت:پاسخ به حمله تروریستی به نطنز یک ضرورت حتمی است که در زمان مناسب انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: دشمن در کنار اقدامات تروریستی، راهبرد فرسایشی کردن مذاکرات را نیز طراحی کرده تا بتواند تمام ساختار سیاسی و اقتصادی کشور را به طور کامل معطل مذاکرات آن هم بدون هیچ نتیجه عملی کند. آنها می خواهند با فرسایشی کردن مذاکرات خواسته های خود را با ترکیبی هماهنگ شده از فریب و فشار به ایران تحمیل کنند و مانع دستیابی ملت ایران به اقتصاد بدون تحریم شوند.

بازگشت به تعهدات برجامی در صورت انجام تعهدات کامل توسط طرف مقابل

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: راهبرد مذاکرات فرمایشی با هوشمندی رهبر حکیم انقلاب افشا شد و دشمن باید بداند مردم و مسئولان در ایران با صدایی واحد مبتنی بر قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها فقط در صورت انجام تعهدات کامل توسط طرف مقابل به تعهدات خود در برجام عمل خواهد کرد.

قالیباف تصریح کرد: در صورتی که تحریم علیه ایران به طور کامل رفع می گردد و آثار اقتصادی ملموس آن راستی آزمایی شود، ایران نیز تعهدات خود را عملی خواهد کرد.

وی گفت: در پایان از همه مجاهدان صنعت هسته ای که این افتخار را برای کشور آفریدند تشکر ویژه می کنم و امیدوارم مذاکره کنندگان محترم دستگاه دیپلماسی کشور بتوانند با حفظ اصول از منافع ملت ایران صیانت کنند و در دستیابی به هدف رفع کامل و ملموس تحریم ها موفقیت حاصل کنند.

منبع: مهر

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: رئیس مجلس شورای اسلامی پاسخ به حمله تروریستی غنی سازی ۶۰ درصدی هسته ای ایران صنعت هسته ای ملت ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری، در مورد اقدامات دیپلماتیک ایران در رابطه با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق، اظهار کرد: جنایتی که رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق انجام داد، نقض مفاد منشور ملل متحد و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور عضو سازمان ملل متحد بود.

وی افزود: از وظایف حرفه‌ای دستگاه وزارت خارجه بود که این اقدام را در سطح بین‌المللی مورد پیگیری قرار دهد؛ در کمتر از ۲۴ ساعت بیانیه‌ای تنظیم و توسط روسیه در شورای امنیت به بحث گذاشت؛ لذا ایران در این چارچوب عمل کرد.

کنعانی تصریح کرد: متأسفانه به رقم اقدام حرفه‌ای ایران، سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه مانع تصویب بیانیه محکومیت رژیم اسراییل شدند؛ در سایه نقش منفی این سه کشور، شورای امنیت نتوانست نقش خود را به درستی انجام دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: دستگاه دیپلماسی ایران، در یک دیپلماسی کاملاً فشرده و فعالیت شبانه‌روزی سفارت‌خانه‌ها در خارج از کشور و همچنین برگزاری جلسات توجیهی دو یا چندجانبه با سفرای کشورهای خارجی در ایران، تلاش کرد این اقدام جنایت‌آمیز را محکوم کند.

وی ادامه داد: این اقدامات نتیجه بسیار درخشانی را برای دولت جمهوری اسلامی ایران به ثبت رساند. بیش از ۳۰ مکالمه تلفنی وزیر امور خارجه با مقامات خارجی مشتمل بر این رویکرد بود که آنچه ایران انجام داد، یک اقدام قانونی و مشروع بوده است.

کنعانی ادامه داد: ایران به عنوان دولت متعهد و مسؤولیت‌پذیر در تلاش‌های دیپلماتیک ثابت کرد رژیمی که اقدام به تجاوز کرده باید در چارچوب سازوکارهای بین‌المللی، تنبیه شود.

وی اظهار کرد: ایران مبتنی بر حق ذاتی و مشروع و مسلم و شناخته شده خود از منظر حقوق بین‌الملل، اقدام نظامی لازم را در جهت ایجاد بازدارندگی انجام داد و دو مقر نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که مستقیما در عملیات جنایت‌آمیز حمله علیه مقر دیپلماتیک ایران و به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران در دمشق نقش داشتند را مورد حمله قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ایران مقدمات سیاسی، حقوقی و بین‌المللی لازم را انجام داده که متجاوز تنبیه شود؛ ایران نمی‌تواند نسبت به منافع و امنیت ملی و امنیت شهروندان خود دست بسته بماند.

وی تصریح کرد: ایران این عملیات را در چارچوب حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای انجام داد و به هیچ وجه به دنبال دامن‌زدن به بحران و جنگ در منطقه نیست؛ هیچ هدف اقتصادی، مسکونی یا هیچ شهروند عادی مورد هدف قرار نگرفتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بیان کرد: عملیات پایان یافته است و ایران به دنبال ایجاد ثبات و آرامش در منطقه است؛ اگر اقدام متجاوزانه دیگری از هر مبدایی صورت بگیرد یا هر کسی کمکی به این رژیم کند، پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهد داد.

کنعانی اظهار کرد: به حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌دهیم و در حفاظت از امنیت ملی خود با هیچ طرفی مسامحه نخواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به مصوبه اخیر کنگره آمریکا در رابطه به کمک به رژیم صهیونیستی افزود: اگر حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی نبود، این رژیم حتی یک روز امکان ادامه جنگ نداشت؛ مصوبات جدید و مایه تاسف آمریکا جهت کمک به این رژیم، چیزی جز پاداش به جنایات جنگی در سرزمین فلسطین نیست.

کنعانی گفت: متاسفانه دولت آمریکا اعتبار ملت خود را در کنار یک رژیم غاصب قرار داده که تا به امروز چیزی جز شکست نداشته است؛ طبیعتا دولت آمریکا روی طرف بازنده شرط‌بندی کرده است.

وی با اشاره به خرابکاری نافرجام در اصفهان هم گفت: جهات ذی‌ربط درباره این موضوع پاسخ داده‌اند؛ اتفاق رخ‌داده ایضایی بوده و ارزش نظامی هم نداشت. رژیم صهیونیستی مسوولیت این اتفاق را برعهده نگرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: ایران در ارتباط با حفاظت از امنیت ملی خود، مقتدرانه ثابت کرده که از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند.

در حال تکمیل...

کد خبر 6085216 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • به اتفاق اصفهان نمی‌توان گفت «حمله»!
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • حمله‌ی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران و مخالفان پاسخ ایران
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم