Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سرهنگ نورالله محمدی جانشین سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بوئین زهرا با اشاره به شعار سال، توجه به امر تولید را یکی از مهم‌ترین نکات کلیدی کشور دانست و گفت: رونق و جهش تولید زیربنای حل بسیاری از مشکلات کشور است و می‌تواند کشور را در مسیر و ریل گذاری پیشرفت و توسعه قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ محمدی افزود: به همت سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بوئین زهرا و با راه اندازی کارگروه صنعت یار در حوزه بسیج صنعت و همچنین کارگروه موانع تولید در حوزه کارخانجات، این قرارگاه و کارگروه در قالب طرح شهید برونسی در سطح شهرستان فعال شد و اقدام به شناسایی و عارضه یابی واحد‌های مشکل دار و نیم فعال نمود و بیش از ۶۰ واحد تولیدی پایش و عارضه یابی شدند.

او در ادامه به تشریح طرح شهید برونسی اشاره کرد و گفت: با دعوت از مسئولین ذیربط و سازمان‌های خدمات رسان، مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی در کارگروه‌های تخصصی احصاء و بررسی شد و در نهایت مشکل ۲۹ واحد تولیدی حل و فصل شد و این واحد‌های تولیدی به چرخه تولید بازگشتند.

سرهنگ محمدی همچنین به مشکلات موجود واحد‌های تولیدی در بحث نقدینگی و سیستم بانکی اشاره کرد و افزود: برخی از واحد‌های تولیدی با مشکلاتی از قبیل نقدینگی و سیستم بانکی مواجه بودند که این مشکلات نیازمند اصلاح قوانین بویژه در امور بانکی و مالیاتی در سطح کلان کشور می‌باشد، با این وجود مشکلات این واحد‌ها نیز جهت انعکاس و پیگیری لازم به مسئولین کشوری ارسال گردیده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید واحدهای تولیدی نخبگان بسیجی طرح شهید برونسی واحد های تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار کارگر با احیای ۲۱۵۱ واحد تولیدی

فعالیت ستاد‌های حمایت از اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان‌ها در سال ۱۴۰۲ احیای ۲ هزار و ۱۵۱ واحدی تولیدی را به همراه داشت و مانع بیکاری ۱۹۱ هزار و ۲۶۸ کارگر شده است. - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، به دلیل اهمیت موضوع اقتصاد، رهبر انقلاب چندین سال است که شعار سال را در رابطه با این موضوع و حمایت از تولید، اشتغال و مهار تورم اختصاص داده‌اند.

مقام معظم رهبری سال گذشته در پیام نوروزی، بر روی مسئله حمایت از تولید تاکید کردند و این سال را «مهار تورم و رشد تولید» نام گذاری کردند.سال 1403 نیز از سوی رهبر انقلاب سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگداری شده است که نشان می‌دهد ایشان همچنان بر روی مساله تولید و کار تاکید دارند.

رئیس قوه قضاییه در پیامی که به مناسبت سال 1403 منتشر کرد، اظهار کرد: در سال 1403 که مبتنی بر اولویت‌های کلان کشور از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، مصمم هستیم برنامه‌ها و تدابیر طراحی شده خود را در راستای حمایت از تولید و تولیدکنندگان و فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی، با قوت و قدرت هر چه تمام‌تر اجرایی سازیم و موانع مشارکت فعالانه اقتصادی و تولیدی مردم را با همکاری سایر قوا، مرتفع کنیم. 

بدون تردید باید در سال جاری، با همدلی و همکاری همه‌جانبه، عقب‌ماندگی‌های حوزه تولید را جبران کنیم؛ در این مسیر خطیر، علاوه بر فعالان و سرمایه‌گذاران کلان و خرد اقتصادی و تولیدی، عموم مردم نیز می‌توانند یاریگر باشند؛ ما نیز در عدلیه تضمین می‌دهیم که از سرمایه‌های مردم که وارد عرصه تولید و اشتغال می‌شود، نهایت حفاظت و صیانت را داشته باشیم. 

وی همچین گفت:در سال گذشته که از جانب رهبر حکیم انقلاب با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده بود، دستگاه قضایی در چهارچوب مسئولیت‌ها و اختیاراتش، اقداماتی را در مسیر نیل به هدف مزبور انجام داد و برای تحقق امر مُعنونه، به دولت و مجلس، مساعدت‌هایی را داشت؛ علی‌رغم اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در هر سه قوه، معترف و مُقر هستیم که آنطور که مطمح‌نظر رهبر معظم انقلاب و شایسته مردم شریف ایران اسلامی بود، در تحقق شعار سال گذشته، توفیق حاصل نشد. 

قدر مسلم، این نقیصه باید در سال جدید با مساعی مضاعف، جبران شود؛ لهذا در سال پیش‌رو نیز قوه قضاییه حداکثر توان خود را در چهارچوب اختیاراتش برای کمک به رشد تولید و شقوق این امر خطیر، نظیرِ حمایت از تولیدکنندگان، تأمین امنیت سرمایه‌گذاری و کاستن از موانع تولید، به کار خواهد بست.

قوه قضاییه در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و دستورات رستگاه دستگاه قضایی در سال 1402 اقدامات زیادی در راستای حکایت از تولید، اشتغال و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی انجام داده است.

ستاد‌های حمایت از اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان‌ها به صورت متناوب با تشکیل جلسه و بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی، اقدامات موثری در جلوگیری از تعطیلی این واحد‌ها و رفع مسائل پیش روی آن‌ها انجام داده‌اند.

با اقدامات دستگاه قضایی در جهت حمایت از تولید و رفع مشکلات حقوقی و قضایی کارخانه‌ها در سال گذشته، 2 هزار و 151 واحد تولیدی احیا و یا از تعطیلی آن‌ها جلوگیری شد که این امر در مجموع از بیکاری 191 هزار و 268 نیروی کار در سراسر کشور نیز جلوگیری کرده است.

در همین زمینه استان آذربایجان شرقی با تشکیل جلسات ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی از تعطیلی 70 واحد تولیدی و بیکاری یک هزار و 950 نیروی کار جلوگیری کرد. 

در استان آذربایجان غربی از تعطیلی 81 واحد تولیدی و بیکاری حدود 8 هزار کارگر جلوگیری شد. حل مشکلات صنایع آلومرول نوین اراک، ائل سون فولاد سلماس، مطالبات بانک صنعت و معدن از شرکت آجر ماشینی ارومیه، شرکت معدن کاوان گنجینه ظفر چالدران و مجتمع غذایی برادران فتحی میاندوآب نمونه از اقدامات دادگستری این استان است.

همچنین در استان اردبیل از تعطیلی 26 واحد تولیدی و بیکاری 6 هزار و 159 کارگر جلوگیری شد. ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی استان اصفهان مشکلات 24 واحد تولیدی را رفع و به تداوم اشتغال 4 هزار و 449 نیروی کار کمک کرد و در استان البرز به ادامه فعالیت 43 واحد تولیدی و اشتغال 9 هزار و 369 کارگر کمک شد. 

در استان ایلام از تعطیلی 19 واحد تولید و بیکاری 126 کارگر جلوگیری شد و ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی استان بوشهر به تداوم فعالیت 12 واحد تولیدی و اشتغال یک هزار و 120 کارگر کمک کرد.

استان تهران نیز با فعالیت ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی استان از تعطیلی52 واحد تولیدی و بیکاری 6 هزار و 585 کارگر جلوگیری کرد و استان چهارمحال و بختیاری با جلوگیری از تعطیلی 4 واحد تولیدی مانع بیکاری 300 کارگر شد.

ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی در سال گذشته مشکلات 19 واحد تولیدی را حل و به تداوم اشتغال 350 نیروی کار کمک کرد.

حل مشکلات تأمین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و فاضلاب شهرک تخصصی غیردولتی در مجاورت شهرک صنعتی بیرجند به مساحت 10 هکتار و واحد تولیدی واشر در منطقه عشایری شهرستان سرایان با سرمایه‌گذاری 5 میلیارد تومان و اشتغال 42 نفری از جمله اقدامات این استان در حمایت از تولید است. 

در استان خراسان رضوی از تعطیلی 670 واحد تولیدی و بیکاری 51 هزار و 900 کارگر جلوگیری شد. ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی استان خراسان شمالی با ادامه فعالیت 21 واحد تولیدی و اشتغال120 نیرو کار کمک کرد.

در استان خوزستان از تعطیلی 27 واحد تولیدی با 26 هزار و 342 نیروی کار جلوگیری شد و حل مشکلات حقوقی شهرک تخصصی خودرویی کاریانا به ظرفیت اشتغال‌زایی 3 هزار نفر و شرکت تخته فشرده آریانا به ظرفیت اشتغال‌زایی 300 نفر از اقدامات از استان در حمایت از تولید است.

در استان زنجان از تعطیلی 11 واحد تولیدی و بیکاری هزار و 570 نیروی کار جلوگیری شد و در استان سمنان با جلوگیری از تعطیلی 461 واحد تولیدی از بیکاری 4 هزار و 775 کارگر جلوگیری شد.

در استان سیستان و بلوچستان به ادامه فعالیت 34 واحد تولیدی و اشتغال 377 کارگر کمک شد و ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی استان فارس به احیای 20 واحد تولیدی با 3 هزار و 369 کارگر کمک کرد.

در ادامه فعالیت ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی استان قزوین نیز از تعطیلی 22 واحد تولیدی و بیکاری 253 کارگر جلوگیری شد و در استان قم از تعطیلی 31 واحد تولیدی و بیکاری 2 هزار و 700 کارگر جلوگیری شد.

ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی استان کردستان از تعطیلی 21 واحد تولیدی و بیکاری837 کارگر جلوگیری کرد و در استان کرمان از تعطیلی 56 واحد تولیدی و بیکاری 9 هزار و 219 کارگر جلوگیری شد.

در استان کرمانشاه از تعطیلی 21 واحد تولیدی و بیکاری یک هزار و 500 کارگر جلوگیری شد که حل مشکلات اتوترانس غرب، بتن آماده فرامان غرب، شرکت سرکش خودرو، مجتمع خدمات رفاهی همت زاده، شرکت لبن گستر و شرکت گلمهر غرب از جمله این اقدامات است.

در استان کهگیلویه و بویراحمد از بیکاری 3 واحد تولیدی و بیکاری 65 نیروی کار جلوگیری شد.

با فعالیت ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی استان گلستان به احیای 100 واحد تولیدی و جلوگیری از بیکاری2 هزار و 491 کارگر کمک شد و در استان گیلان نیز با تشکیل جلسات ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی از تعطیلی 26 واحد تولیدی و بیکاری 6 هزار و 203 نفر جلوگیری شد.

در استان لرستان از تعطیلی 32 واحد تولیدی و بیکاری 634 کارگر جلوگیری شد و در استان مازندران به احیای 14 واحد تولیدی با 2 هزار و 9 نیروی کار کمک شد.

ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی استان مرکزی از تعطیلی 81 واحد تولیدی و بیکاری 8 هزار و 530 کارگر جلوگیری کرد و با فعالیت این ستاد در استان هرمزگان از تعطیلی14 واحد تولیدی با 105 کارگر جلوگیری شد.

همچنین در استان همدان ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی از تعطیلی 114 واحد تولیدی باهزار و 288 کارگر جلوگیری کرد و در استان یزد نیز از تعطیلی 22 واحد تولیدی و بیکاری28 هزار و 573 کارگر جلوگیری شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار کارگر با احیای ۲۱۵۱ واحد تولیدی
  • انجین‌های ۱۰ میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس/دستگیری عامل آزار و اذیت در فیروزآباد
  • اجرایی شدن بیش از ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر
  • اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم
  • حل مشکلات واحد‌های تولیدی در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری شهرستان خوی
  • ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد
  • موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود/ واحد‌های تولیدی با مشکلات تأمین ارز و نقدینگی مواجه اند؛ بانک مرکزی برای این وضعیت تدبیری بیندیشد
  • بررسی مشکلات دو شرکت تولیدی و صنعتی در ارومیه
  • حمایت از تولید در کنار حفظ محیط زیست در استان الزامی است
  • برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان