Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- باید توجه کنیم شرکت های سرمایه گذاری از جمله شرکت هایی بودند که در سال گذشته توان دریافت تسهیلات بانکی را با وجود دارایی های نقدشونده پرتفوی خود، نداشتند. از همین رو اصل و ذات این کار مبنی بر این که شرکت های سرمایه گذاری نیز بتوانند با استفاده از این ابزارها، تامین مالی خود را به سرانجام برسانند یک قدم با اهمیت برشمرده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد عشقی نژاد، عضو هیات مدیره شرکت بورس تهران  در خصوص ساز و کار اوراق اجاره سهام بیان داشت: این مهم که شرکت های سرمایه گذاری نیز می توانند از این پس، برای تامین مالی پروژه های خود از ابزارهای بازار سرمایه استفاده کنند به نوبه خود، اتفاق مهم و مبارکی است.

وی در ادامه در این خصوص توضیح داد: با توجه به وضعیت اقتصادی پیش رو در کشور، وضعیت تورم در سال پیش رو و سال آتی بر اساس پیش بینی ها، ممکن است بالاتر از نرخ بازده بدون ریسک بانکی باشد، به همین دلیل شرکت های سرمایه گذاری باید از این محل، تامین مالی سرمایه گذاری های خود را محقق کنند.

عشقی نژاد در ادامه افزود: نکته مهم این است که شرکت های سرمایه گذاری از این طریق تامین مالی خود را انجام دادند این تامین مالی کجا صرف شود. اول این که با اهمیت ترین حوزه برای صرف این نقدینگی در حوزه سرمایه گذاری این شرکت ها، یعنی بازار سرمایه است . این سرمایه گذاری قاعدتا جزء مواردی است که نهاد ناظر و شرکت های بورس ترجیحا باید کنترل کافی بر آن داشته باشند که این میزان تامین مالی صورت گرفته از پرتفوی شرکت های سرمایه گذاری خارج نشود .

وی در ادامه گفت: به عنوان نگاه پایانی ، باید گفت ورود چنین نقدینگی به بازار سرمایه با شرایط فعلی که قیمت ها حتی به پایین از ۵ هم رسیده است می تواند موجب رشد بازار و افزایش جذابیت های بازار سرمایه شود .

سنا

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت های سرمایه گذاری تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!

به گزارش "ورزش‌سه"،  بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد. همچنین 10  درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

به ترتیب مشکل بزرگ سرخابی‌های پایتخت طی سال‌ها و دهه‌های اخیر وجود داشت و هر دو در مالکیت وزارت ورزش قرار داشتند از بین رفت. در شرایط جدید این امیدواری وجود دارد که وضعیت مالی و ساختاری استقلال و پرسپولیس به شکل حساب شده‌تری دنبال شود و از سوی دیگر شرایط مالی دو باشگاه هم بهبود پیدا می‌کند.

همچنین مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت که حالا این مشکل نیز حل شده و مدیران دو باشگاه با فراغ بال بهتری می‌توانند تیم‌شان را برای حضور در لیگ قهرمانان سال آینده ( در صورت کسب سهمیه) آماده کنند.

دیگر خبرها

  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • چه چیزی باعث شکست واگذاری سرخابی‌ها می‌شود؟
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!