Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی توضیحاتی درباره ادامه روند مذاکرات وین ارائه کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کاظم غریب آبادی نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: آنچه در وین در حال پیگیری و گفتگوست، ایجاد یک تصویر واضح و شفاف درخصوص لغو تحریم‌ها می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناسایی و فهرست کردن اقدامات لغو تحریمی، برای این شفاف سازی و سنجیدن جدیت آمریکا در ادعای خود برای بازگشت و پایبندی کامل به برجام و انطباق آن با سیاست اعلامی کشور، لازم است.

مبنای تیم مذاکره کننده نیز اصولی است که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سیاست نظام در این رابطه تعیین شده است. هیات مذاکره کننده در وین نتایج گفتگوها را بطور منظم به مقامات عالی نظام جهت بررسی و اخذ تصمیمات لازم، گزارش می‌کند.

آژانس اتمی: اطمینان یافتیم که غنی‌سازی 60درصدی در ایران آغاز شده استاولین واکنش بایدن به اقدام ایران در آغاز غنی‌سازی 60 درصدیادعای اتحادیه اروپا: غنی‌سازی 60 درصدی در ایران یک تحول بسیار نگران‌کننده استصالحی: همزمان درحال غنی‌سازی 60 درصد و 20 درصد هستیم


انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۸۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، وزیر نفت ابراز امیدواری کرد که صادرات گاز به پاکستان در دولت سیزدهم آغاز شود.

جواد اوجی، وزیر نفت پس از دیدار با همتای پاکستانی خود اظهار کرد: مسئولان پاکستان بسیار امیدوار بودند این خط لوله اجرایی شود و عملیات تزریق گاز آغاز شود.

وی افزود: پاکستانی‌ها در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف هستند تا در همین دولت شاهد تزریق گاز به سمت پاکستان براساس آن قرارداد بین‌المللی که بین ایران و پاکستان منعقد شده بود، باشیم.

وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازی

در نشست وزرای نفتی ایران و پاکستان بحث و بررسی بر روی توسعه همکاری‌های انرژی انجام شد و آغاز تجارت گازی دو کشور مورد واکاوی دو طرف قرار گرفت.

به‌نظر می‌رسد در ۱۵ سالی که از امضای قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان گذشته که با کارشکنی مستقیم امریکا این قرارداد اجرایی نشده، هیچ‌گاه مثل امروز، مقامات پاکستان نسبت به رفع موانع اجرایی شدن این قرارداد، مصمم نبوده‌اند.

راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟

دوماه پیش بود که وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته انرژی کابینه پاکستان با آغاز کار برای احداث خط لوله از مرز مشترک پاکستان تا بندر گوادر موافقت کرده است.

در این بیانه آمده بود: "با توجه به کمیته نظارتی که در سپتامبر سال گذشته از سوی نخست‌وزیر پاکستان برای بررسی توصیه وزرای مربوط درباره خط لوله گاز ایران و پاکستان تشکیل شده بود، کمیته انرژی کابینه توصیه‌های دریافت از سوی کمیته نظارتی را تایید و به موجب آن در مرحله نخست، کار بر روی احداث ۸۰ کیلومتر خط لوله گاز از مرز پاکستان تا بندر گوادر آغاز خواهد شد."

حال در خلال سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان، جواد اوجی، وزیر نفت ایران با همتای پاکستانی خود نشست مشترکی برگزار کرد که طبق اعلام وزارت نفت، دو طرف در این دیدار بر تحکیم روابط دو کشور به‌ویژه در بخش انرژی و نفت و گاز تأکید کردند و توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی و صدور خدمات فنی و مهندسی از مهم‌ترین محورهای مذاکرات وزیران نفت ایران و پاکستان بود.

اگرچه وزارت نفت ایران از جزئیات مذاکرات صورت گرفته در این جلسه خبری منتشر نکرده، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که آغاز تجارت گازی دو کشور مورد واکاوی دو طرف قرار گرفته است.

به‌نظر می‌رسد از این سفر و جلساتی که در خلال آن برگزار شده، می‌توان طلسم‌شکنی آغاز تجارت گازی دو کشور را پس از ۱۵ سال انتظار داشت؛ البته این مهم بستگی به قدرت چانه‌زنی دو طرف و اهتمام مسئولان دو کشور برای رفع موانع خواهد داشت و مقامات پاکستان باید در عمل نشان دهند که سیاست یک‌بام و دوهوای گذشته در مورد تعلیق خرید گاز از ایران را زیر سایه همراهی با امریکا کنار گذاشته‌اند.

کد خبر 846597 برچسب‌ها نفت گاز - صادرات ایران و پاکستان خبر مهم جواد اوجی دولت سیزدهم ایران وزارت نفت

دیگر خبرها

  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان
  • وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازی
  • نشست هیات اندیشه ورزی اتباع استان گلستان
  • خیابانی به نام ایران در اسلام‌آباد پاکستان
  • امضای اسناد همکاری میان هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان
  • اسناد همکاری میان هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد
  • امدادرسانی به ۲۴۵ حادثه در گلستان/حوادث جاده‌ای در صدر
  • ۲۴۵ حادثه توسط نیروهای هلال احمر گلستان پوشش داده شد
  • توسعه بازار بین‌الملل دیپلماسی جدید شرکت ارتباطات زیرساخت