Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@08:22:12 GMT

انجام موفقیت‌آمیز نخستین عمل پیوند ریه در سال جدید

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۲۹۱۰۹

انجام موفقیت‌آمیز نخستین عمل پیوند ریه در سال جدید

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با بیان اینکه نخستین پیوند ریه در سال جدید در بیمارستان مسیح دانشوری با موفقیت انجام شد، گفت: قلب این بیمار نیز در بیمارستان شهید رجایی به فرد نیازمند دیگری پیوند زده شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مهدی شادنوش با اشاره به انجام موفقیت آمیز اولین عمل پیوند ریه در سال جدید، اظهار کرد: قهرمان اهداکننده، بیماری 33 ساله است که از طریق واحدهای فراهم آوری اعضای بیمارستان مسیح دانشوری شناسایی و بعد از تایید مرگ مغزی و اعلام رضایت خانواده، دوعضو حیاتی وی یعنی قلب و ریه جهت پیوند به دیگر بیماران برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عمل پیوند ریه در روز یک شنبه 22 فروردین و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، طی یک کار تیمی و عمل جراحی پیچیده در بیمارستان مسیح دانشوری به بیمار 54 ساله با موفقیت انجام شد.

شادنوش با بیان اینکه قلب این بیمار نیز در بیمارستان شهید رجایی به فرد نیازمند دیگری پیوند شد، بیان کرد: پیوند ریه، عملی پیشرفته و از نظر پیچیدگی عمل و هماهنگی بین تیم‌های مختلف درمانی یکی از مشکل‌ترین پیوندهاست که خوشبختانه ایران از جمله کشورهای پیشگام در زمینه این نوع پیوند در خاورمیانه و آسیا است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت تصریح کرد: این پیوند حاصل کار تیمی است که با به اشتراک گذاشتن توانمندی‌های خود برای حیات دوباره و کاهش رنج بیمار تلاش می‌کنند .

وی در ادامه ضمن تشکر از خانواده‌های اهداکنندگان بابت عمل ایثارگرانه و خداپسندانه در نجات جان دیگر بیماران گفت: اهدای عضو عزیز از دست رفته هر چند تصمیمی سخت است، اما می‌تواند زندگی را به دیگر بیماران نیازمند هدیه کند؛ فردی که دچار مرگ مغزی می‌شود، قلبش تا مدتی می‌تپد، ریه‌هایش نفس می‌کشند، بنابراین نباید اجازه دهیم این اعضای پیوندی در خاک از حرکت بایستند.

شادنوش در پایان تاکید کرد: ما می‌توانیم نویدبخش زندگی باشیم و با تصمیم صحیح و به موقع جان سایر بیمارانی که نیازمند عضو پیوندی هستند را نجات دهیم.

فاز سوم تست انسانی واکسن کرونای "سوبرانا" در ایران کلید خوردانجام نخستین عملیات انتقال اعضای اهدایی در سال 1400/ مرگ روزانه 7 تا 10 نفر بر اثر کمبود عضو پیوندی

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا بیمارستان بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا پیوند ریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، زنده یاد ام البنین حق بین، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.   دکتر ابراهیم خالقی افزود: یک کلیه این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۸ ساله ساکن نیشابور که سال ها از نارسایی کلیه در رنج بود، اهدا و پیوند شد.   مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی به بانوی ۶۰ ساله ساکن تربت حیدریه که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، در بیمارستان منتصریه پیوند شد.   خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.   واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک در شهر مرزی سراوان
  • عمل جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک ۹ ساله در بیمارستان رازی سراوان
  • جان دوباره پدر به ۳ بیمار
  • اهدای اعضای بانوی بجنوردی به چهار بیمار نیازمند