Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خسرو دهقانی دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به ثبت نام دو هزار و ۹۵۹ داوطلب شورا‌های روستایی و تیره‌های عشایری بیان کرد: صلاحیت ۹۸ درصد داوطلبان شورا‌های شهر در هیات‌های اجرایی تایید شد و تاکنون ۲۸ داوطلب شورای شهر انصراف داده‌اند.

او ادامه داد: تعداد داوطلبان ثبت نام نهایی شورا‌های روستایی و تیره‌های عشایری در استان بوشهر به دو هزار و ۹۵۹ نفر رسیده است که نسبت به دوره گذشته حدود ۹ درصد افزایش داشته است که از این تعداد ۹ درصد زن و ۹۱ درصد مرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: در خصوص بررسی صلاحیت داوطلبان شورا‌های روستایی و تیره‌های عشایری نیز بیان کرد: صلاحیت داوطلبان مذکور در هیات‌های اجرایی بخش‌های ۲۶ گانه استان پس از استعلام از داوطلبان مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس پرونده‌ها در اختیار هیات‌های نظارت بخش قرار خواهد گرفت.

دهقانی، در خصوص بررسی صلاحیت‌های داوطلبان شورا‌های شهر در هیئت‌های اجرایی نیز گفت: همان طور که قبلاً اعلام شده است؛ ۹۸ درصد از داوطلبان شورا‌های شهر در هیات‌های اجرایی شهرستان‌های استان تایید صلاحیت شده‌اند و از مجموع هزار و ۶۶ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۲۴ داوطلب قبل از رسیدگی در هیات‌های اجرایی، انصراف خود را از داوطب شدن در سراسر استان اعلام و هیات‌های اجرایی در ۱۰ شهرستان کار رسیدگی به صلاحیت ۱۰۴۲ داوطلب را مطابق قانون و مستندات دریافتی از مراجع قانونی در موعد مقر به پایان رساندند که در مجموع در ۱۰ شهرستان استان صلاحیت هزار و ۲۰ داوطلب، معادل ۹۸ درصد تایید و صلاحیت ۲۲ داوطلب معادل ۲ درصد نیز رد شد و در مجموع، تعداد انصراف داوطلبان شورا‌های شهر تا کنون به ۲۸ مورد رسیده است.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: پرونده داوطلبان پس از بررسی در هیات‌های اجرایی در اختیار هیات‌های نظارت شهرستان‌ها که زیر نظر مجلس شورای اسلامی است؛ قرار گرفته تا صلاحیت نهایی داوطلبان را بررسی و به فرمانداری‌ها اعلام کنند.

دهقانی عنوان کرد: داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان رد می‌شود، می‌توانند به هیات عالی نظارت استان اعتراض کنند.

او، با اشاره به تقویم انتخابات شورا‌های اسلامی شهر ادامه داد: نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان شورا‌های شهر حداکثر تا ۸ اردیبهشت پس از دریافت از هیات نظارت شهرستان از سوی فرمانداری‌ها به داوطلبان ابلاغ خواهد شد و همان گونه که عنوان شد داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها در هیات‌های اجرایی شهرستان و هیات‌های نظارت شهرستان رد شده است می‌توانند به مدت چهار روز به هیات نظارت استان اعتراض کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر در خصوص انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: مطابق تقویم انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۱ اردیبهشت فرایند‌های انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ثبت نام از داوطلبان و تشکیل هیات‌های اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌های مستقل سراسر کشور آغاز می‌شود که در استان بوشهر نیز در مجموع ۲۷ هیات اجرایی شامل ۱۰ هیات اجرایی در شهرستان‌ها و ۱۷ هیات نیز در بخش‌های مستقل استان تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات شوراها شورای شهر شورای روستا معاون سیاسی استاندار بوشهر استانداری بوشهر داوطلبان شورا های شهر هیات های اجرایی نظارت شهرستان داوطلب شورا شهرستان ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر بازیار صبح سه‌شنبه در نشست کارگروه توسعه رشته‌های هنرستانی با اشاره به نام گذاری سال جدید به نام آموزش و پرورش توسط استاندار گفت: رئیس شورای آموزش و پرورش استان با این اقدام دقیق و حساب شده زمینه و مسیر قانونی استفاده حداکثری از ظرفیت همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی را فراهم کرده است.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های ویژه حوزه انرژی از دستگاه تعلیم و تربیت استان در سنوات گذشته گفت: در راستای اجرایی سازی بند ۶ مصوبات هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با هدف بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل دستگاه‌های اجرایی در جهت توسعه رشته‌ها و آموزش‌های هنرستانی و فنی و حرفه ای مقرر شد کارگروه اجرایی سازی این مصوبات گام‌های عملی خود را در جلسه آتی شورای آموزش و پرورش گزارش کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن اشاره به لزوم توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر برای تربیت نیروی ماهر و تکنسین برای حرفه‌ها و مشاغل در استان تاکید کرد: برای ورود بخش خصوصی و غیردولتی در زمینه تسهیل فرآیند آموزش‌های فنی و مهارتی برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

کد خبر 6086141

دیگر خبرها

  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • ۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می‌کنند
  • ۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می کنند
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری آزمون سراسری تشریح شد
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد