Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا شمس روز یکشنبه در جریان بازدید اعضای شورای تأمین ورامین از منطقه صنعتی خیرآباد این شهرستان گفت: موضوع ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی منطقه صنعتی خیرآباد به مشکلی تبدیل شده که در آن برخی از افراد با سوءاستفاده از موضوع تولید، اقدام به تغییر کاربری اراضی کشاورزی می‌کنند.

وی اظهار داشت: قرار نیست که برخی از افراد سوداگر به بهانه تولید، اراضی مرغوب کشاورزی را تخریب و به سوله‌های تجاری غیرمجاز تبدیل کنند و نباید در اصل به خاطر رشد صنعت، کشاورزی نابود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دادستان ورامین گفت: تمامی مسوولان شهرستان ورامین با تأسی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، از تولید کننده داخلی حمایت کرده و تلاش دارند تا تمامی موانع را از پیش پای آنان بردارند ولی با هر گونه سوداگری که در آن اراضی کشاورزی نابود شود مقابله می‌کنند.

وی با تأکید بر مقابله جدی با هر گونه تغییرکاربری اراضی کشاورزی گفت: مسوولیت و عواقب تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز با خود افراد است و کسانی که قصد ساخت و ساز در اراضی منطقه صنعتی خیرآباد را دارند ‌باید وضعیت کاربری آن زمین را از جهاد کشاورزی و دفتر شهرک استعلام کنند تا دچار ضرر و زیان مادی و برخوردهای قانونی نشوند.

لکه صنعتی خیرآباد ورامین، پس از سال‌ها انتظار تولیدکنندگان و صاحبان صنابع مرداد ماه سال ۹۶ با مصوبه هیأت وزیران به شهرک صنعتی غیر دولتی تبدیل شد.

منطقه صنعتی خیرآباد جنوبی در مساحت ۳۵۰ هکتار و در ۶۷۷ قطعه احداث شده که از این میزان، ۱۱۸ هکتار آن در قالب ۳۳۰ واحد فعال و ۲۳ هکتار در قالب ۱۳۰ واحد غیر فعال است.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی هیأت امناء وقت، این منطقه صنعتی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کارند.

عمده تولیدات این منطقه بلورسازی، ریسندگی، تولید پارچه و پوشاک، صنایع فلزی، صنایع سلولزی و صنایع پلاستیک است که بسیاری از این واحدها سابقه طولانی در صادرات محصولات به خارج از کشور دارند.

با تصویب تأسیس شهرک صنعتی غیر دولتی در خیرآباد، واحدهای صنعتی از مزایایی همچون معافیت گمرکی به منظور وارد کردن ماشین آلات، دریافت تسهیلات بانکی، تأمین امنیت ورود و خروج کالا، افزایش رقابت پذیری، افزایش اشتغال و امکان تأمین منابع مالی و سرمایه گذاری مورد نیاز واحدها از طریق صندوق های ضمانت سرمایه گذاری بهره‌مند می‌شوند.

برخی از سودجویان طی سال‌های اخیر اراضی کشاورزی این منطقه را تخریب و سوله‌های احداث شده را با قیمت گزاف به افراد بی‌اطلاع از نوع کاربری زمین می‌فروشند.

طی ماه‌های اخیر ده‌ها مورد ساخت و سازغیرمجاز با حکم قضایی در این منطقه تخریب شده است.  

شهرستان ورامین با دارا بودن سه شهرک صنعتی چرمشهر، سالاریه، شهید ملاآقایی و یک منطقه صنعتی در خیرآباد، از ۷۵۰ واحد تولیدی خرد، متوسط و بزرگ برخوردار است.

از مجموع واحدهای تولیدی، ۳۳۰ واحد مجوز صنعتی و ۴۲۰ واحد مجوز از اتحادیه های مختلف دارند که بیشترین تعداد آن ها در منطقه صنعتی خیرآباد جنوبی مستقر هستند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دادستانی کل کشور ورامین تغییر کاربری اراضی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دادستانی کل کشور ورامین وزارت جهاد کشاورزی دادستانی کل کشور ورامین تغییر کاربری اراضی اخبار کنکور منطقه صنعتی خیرآباد اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وصول طرح ساماندهی اراضی کشاورزی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه‌ ملت، این طرح در قالب اصل ۸۵ اعلام وصول شد.   بر این اساس در صورت تصویب کلیات این طرح ، جزئیات آن در کمیسیون مربوطه تصویب و به شورای نگهبان ارجاع می شود.   در صورت تایید شورا این مصوبه به صورت آزمایشی و در مدت زمان معین اجرا می شود.   تصویب نهایی و قطعی اینگونه مصوبات در جلسه علنی مجلس صورت می گیرد.

دیگر خبرها

  • هرگونه تعرض اسرائیل، با پاسخ آنی، قاطع و تغییرناپذیر ایران مواجه می شود/ حمله ایران به اسرائیل 5 اصل مهم داشت
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • رئیسی: کوچک‌ترین تعرض رژیم صهیونیستی به خاک ایران به برخوردی سهمگین منجر می‌شود
  • کوچک‌ترین تعرض به خاک ایران به برخوردی سهمگین منجر می‌شود
  • تولید ۱۲۰ هزار تن گندم و ۵۰ هزار تن جو در ورامین
  • تعرض‌دانستن واکنش ایران از دورویی‌های بین‌المللی است
  • طرح ساماندهی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی اعلام وصول شد
  • اعلام وصول طرح ساماندهی اراضی کشاورزی 
  • ۴۰ هزار هکتار اراضی حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات است
  • چالش‌های رژیم صهیونیستی در پاسخ به ایران