Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید کمال الدین میرجعفریان روز یکشنبه در نشست بررسی مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی به کاشمر افزود: هر ۲۵ مصوبه این سفر در مسیر اجرا قرار گرفته و گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی در خصوص عمل به تکالیف خود در این زمینه گرفته شده و به تایید فرماندار شهرستان رسیده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر آغاز و کارگاه های آن تجهیز شده که باید تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد، همچنین اقدامات اداری برای توسعه این شهرک به میزان ۱۰۰ هکتار نیز انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: اجرای باند دوم جاده کاشمر به سه راهی شادمهر از ابتدای سال جاری آغاز شده و زیرسازی پروژه در سه یا چهار کیلومتر از این مسیر انجام گرفته است و تامین مالی پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ تعیین تکلیف شده که با پیگیریهای لازم دستگاه اجرایی باید در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

وی افزود: چند طرح سرمایه گذاری در حوزه گردشگری برای شهرستان کاشمر تعریف شده که پس از تقاضا از سوی سرمایه گذار، استعلام های لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گرفته خواهد شد. 

میرجعفریان ادامه داد: برای اجرای طرح توسعه مقبره امامزاده سید مرتضی (ع)، سه گزینه از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ارایه شده که با یکی از گزینه های آن موافقت شده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی گفت: برای اجرای برخی از این مصوبات اقداماتی از جمله تامین اعتبار برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی و علوم قرآنی کاشمر به میزان ۲۰ میلیارد ریال، تعیین تکلیف نواقص آماده‌سازی و تحویل شهرک مسکن مهر به شهرداری کاشمر، تعیین دو فاز برای فرهنگسرای شهید مدرس و به بهره برداری رساندن آن تا پایان شهریور ماه امسال، صدور مجوز برای سه درخواست برای دفتر پیشخوان شهری یا دفتر آی.سی.تی روستایی انجام گرفته است.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: همچنین در این راستا تامین روشنایی ورودی‌های کاشمر ۶۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد، عملیات اجرایی بلوک زایمانی به مرحله نازک کاری رسیده و در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد، نصب دکلها برای ارتقای اینترنت و بازنگری طرح هادی برخی روستاهای کاشمر در حال اجراست و منابع مالی برای نوسازی برخی از خانه های روستایی این شهرستان نیز تامین شده و تاکنون ۱۷ نفر متقاضی این تسهیلات شده‌اند.  

وی ادامه داد: باقی مصوبات سفر استاندار به شهرستان کاشمر نیز در حال اجراست که آخرین مهلت برای تکمیل اجرای این مصوبات هفته دولت امسال یا پایان سال جاری می‌باشد.

استاندار خراسان رضوی هفتم بهمن ماه پارسال به شهرستان کاشمر در جنوب غربی خراسان رضوی سفر کرد.

بازدید از روند ساخت راههای روستایی، چند واحد صنعتی و همچنین جاده در دست ساخت شادمهر - کاشمر از جمله برنامه های استاندار خراسان رضوی در سفر به شهرستان کاشمر بود.

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزار نفری کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از ۲ بخش و ۳۵ روستاست و ۳۸ هزار نفر از جمعیت آن ساکن روستاها هستند.

برچسب‌ها مشهد استانداری خراسان رضوی طرح های عمرانی کاشمر اعتبارات بودجه ۹۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد استانداری خراسان رضوی طرح های عمرانی مشهد استانداری خراسان رضوی طرح های عمرانی کاشمر اعتبارات بودجه ۹۹ اخبار کنکور استاندار خراسان رضوی بهره برداری عملیات اجرایی شهرستان کاشمر سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار خراسان رضوی از طرح تعریض پل دهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، چندی پیش با بهره‌برداری از طرح تعریض پل دهرود یکی از مطالبات چندین ساله اهالی این محدوده که معضل ترافیک بود، تحقق پیدا کرد.

ساخت یک دستگاه پل ۳ دهانه با عرشه تیر بتنی پیش‌ساخته بر روی کشف رود مجاور پل موجود جهت روان شدن ترافیک مسیر رسالت به دهرود، اصلاح هندسی قبل و بعد از پل برای  کاهش ترافیک مسیر رسالت و بدنه سازی بخشی از رودخانه کشف رود، آسفالت ۳۲ هزار مترمربع از محور رسالت، نصب کلیه تابلو‌ها و انجام خط کشی محوری؛ از مشخصات این طرح است.

یعقوبعلی نظری در جریان بازدید از این طرح گفت: با اجرای طرح‌هایی که شاید از نظر مالی نیازمند اعتبار زیادی نباشند، می‌توان در رفع مشکلات مردم گام‌های موثری برداشت که یکی از آنها تعریض پل دهرود در مشهد بوده است.

وی با بیان اینکه ترافیک از معضلات ساکنان منطقه دهرود در بلوار رسالت مشهد است، بیان کرد: تعریض پل دهرود تاثیر خود را در روان‌سازی ترافیک این نقطه از شهر گذاشته است.

شهردار مشهد نیز در این بازدید گفت: جاده «سیمان» یکی از مسیر‌های اصلی است که خودرو‌های حمل سیمان کارخانه سیمان مشهد هر روز از این مسیر عبور می‌کنند.

محمدرضا قلندر افزود: در این مسیر مردم مدت زیادی در ترافیک معطل می‌شدند، آلودگی صوتی، آلودگی هوا، مصرف سوخت، اتلاف وقت مردم و تبعات وارده بر روح و روان آن ها، با اجرای طرح تعریض پل دهرود رفع شده است.

وی ادامه داد: مشابه پل دهرود نیز در جاده سرخس مشهد با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است، پل شهید «هریری و بلوار قمر بنی هاشم» نیز از طرح های در دست اجرای این کلانشهر است که تا پایان فصل بهار به بهره برداری می‌رسد.

پل دهرود بر روی بلوار رسالت و کشف رود قرار دارد و با توجه به این که عرض این خیابان از عرض پل بیشتر بود، ترافیک شدیدی در زمان تردد خودرو‌ها در این مسیر ایجاد می‌شد.

مطابق اعلام شهرداری مشهد، قرار بود از پاییز ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ ماه یک پل و مسیر با عرض ۱۰.۵ و طول ۸۰ متر، به صورت ۵۰ درصدی توسط شهرداری مشهد و دولت ساخته شود که در نهایت ساخت این پل ۲۲ فروردین امسال به بهره برداری رسید.

از جمله اهداف این طرح می‌توان به کاهش گره ترافیک چند کیلومتری و کم شدن زمان سفر در بلوار رسالت شمالی، کاهش زمان سفر ساکنان محدوده منطقه سه شهرداری به محدوده ناحیه منفصل شهری قرقی و شهرک مهرگان، افزایش ایمنی تردد و بهینه سازی معابر ترافیکی محدوده طرح و کاهش آلودگی محیط و بهبود منظر و سیمای شهری و افزایش رضایتمندی شهروندان منطقه و روستا‌های قرار گرفته در مسیر جاده سیمان اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از طرح تعریض پل دهرود
  • اجرایی شدن  بیش از 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید
  • پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی به مناسبت درگذشت پدر شهیدان دهنوی
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است
  • تحقق ۴۲۰۰ میلیار از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی
  • اجرایی شدن بیش از ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر
  • ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد
  • ضرورت فعال‌ شدن اتحادیه‌ها در راستای مدیریت بازار
  • تداوم برگزاری نشست‌های خبری شهرستانی استاندار یزد پس از ماه مبارک رمضان