Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که طالبان همواره به ادامه جنگ تا برپایی نظام "خالص" اسلامی در افغانستان تاکید دارد، این گروه بار دیگر اظهار داشت که دموکراسی پدیده سکولار غرب و مغایر نظام اسلامی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مسئله نظام آینده افغانستان از موضوعات اساسی است که در هرگونه توافق صلح مستلزم رسیدن به تفاهم دولت افغانستان و طالبان است اما این گروه بار دیگر  تصریح کرد که دموکراسی یک پدیده سکولار غربی و مغایر نظام اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان که همواره به رسانه‌ها درباره پذیرش انتخابات توسط این گروه پاسخ روشنی نداده است، بدون ارائه جزئیاتی بار دیگر تاکید کرد که خواستار برقراری «نظام خالص اسلامی» در افغانستان است.

این گروه با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی خود نوشت که دموکراسی «با اسلام کاملاً مغایرت دارد».

طالبان اظهار داشت: نظام جمهوری و دموکراسی پدیده سکولاری غربی و نظام اجنبی است که در جامعه اسلامی همچون افغانستان سازگاری ندارد.

پیش از این نیز «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفته بود: اسلام و دموکراسی در تضاد است، یک نظام نمی‌تواند که از یک‌طرف براساس دموکراسی و از طرف دیگر بر اساس اسلام استوار باشد.

معاون سیاسی طالبان در نشست مسکو: یک نظام اسلامی در افغانستان می‌خواهیمطالبان: افغانستان به برقراری نظام اسلامی نزدیکتر شده استطالبان: در افغانستان "نظام اسلامی" می‌خواهیم نه دموکراسی

وی گفته بود: ما نظام اسلامی می‌خواهیم و اینکه چطور به این نظام می‌رسیم و این نظام چطور بوجود می‌آید، این موضوع سر میز مذاکرات قرار دارد و روی آن بحث می‌کنیم و می‌خواهیم بر سر آن به توافق برسیم».

پیش از این نیز «امین احمدی» عضو تیم مذاکره‌کننده افغانستان گفته بود که اولویت طالبان در مذاکرات چگونگی نظام افغانستان است و حقوق بشر، حقوق شهروندی و حقوق زنان تعریف شده در قانون اساسی افغانستان را خارج از چارچوب اسلام می‌داند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان نظام اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۲۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان، با مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این ملاقات، تحولات منطقه‌ای، تقویت روابط و سایر موضوعات دوجانبه مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در ابتدا، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان روابط دو کشور را دوستانه و مثبت ارزیابی کرد و خواهان گسترش هرچه بیشتر روابط در تمام عرصه‌ها شد.

در ادامه، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل، از موضع طالبان در مقابل تجاوزات آشکار رژیم صهیونستی در غزه و محکومیت حمله رژیم غاصب اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سپاسگزاری کرد.

همچنین طرفین بر گسترش بیشتر روابط حسنه بر اساس اصول حسن همجواری و همسایگی نیک در فضای دوستانه، تاکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی